Gå til innhold

Don's Godt


Gjest Don Giovanni

Anbefalte innlegg

Gjest Don Giovanni

Dette er et sted jeg velger å skrive ting som gjør dagen min god. Alle disse dagene som kom og gikk....osv. Jeg vil, som de fleste andre mennesker, først og fremst ha et godt liv. Et liv består jo av dager, og for å få et godt liv, må jeg ha flere gode dager enn dårlige. Dette er et sted jeg vil samle noen av de gode øyeblikkene. De som gjør at dagen min blir litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Don Giovanni

Jeg må legge til: Skriv gjerne i denne boka du også. Dagen min blir bedre av å høre at dagen din er blitt det.

To eksempler på hva jeg mener passer inni denne boka:

Bakgrunn: Jeg tok datteren min med på fjelltur til Galdhøpiggen i sommer. Hun var bare seks år, og det var nok på kanten av hva små små ben kan klare. Men hun er fjellvant og kom til topps med et smil. Jeg har vært en smule engstelig for at jeg kanskje tok knekken på fjellgleden, og de neste turene har vært med en smule avmålt entusiasme fra hennes side.

Igår var vi på nok en topp, hvor hun med lys i øynene proklamerer at "jeg bare elsker fjellet pappa". Slikt varmer et fjellhjerte og kommer nok til å fortsette å gjøre det langt utover denne dagen.

Eksempel 2: Idag morges la jeg sammen klærne jeg vasket igår, og fant til min store glede ut at alle sokkene matchet! En god start på dagen.

Konklusjon: Gledene kan være små og store. Det eneste som gjelder er at de gjør akkurat denne dagen litt bedre. Ikke livet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Alle sokkene matchet? Wow!

Det kan jeg aldri huske har skjedd her, i alle fall ikke på studenthjemmet hvor jeg og samboeren bor nå. Jeg gleder meg til den dagen kommer.

Og fantastisk med den søte datteren din da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Takk :) Og fint du stakk innom

Idag har det ikke vært nevneverdig godt. Lite tiltak i både far og datter. Dårlig vær kanskje, men vi har jo gode klær. Men det er nå den eneste undskyldningen jeg kommer på.

Et ettermiddagsbesøk hos naboer m/unger gjorde nok dagen for henne iallfall. Full gang i 3 etasjer. Minstemann på 5 der hadde til og med vist frem tissefanten sin. Hun forstod ikke helt hvorfor det var noe å vise frem. La oss håpe hun har samme innstilling til hun blir 30 eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

ref. Don's Vondt har dagen riktignok vært pyton, MEN! Jeg hentet jenta mi på SFO, skrudde på glad-maska og sjarmoffensiven og kjøpte noe god mat til oss, som jeg vet hun liker godt. Jeg klarte antagelig ikke å komme helt unna med det for etter middagen skrev hun på en liten lapp, som hun la i et "hemmelig" skrin. Hun gir meg beskjed om at oppi dette skrinet ligger en lapp til meg. Jeg åpner skrinet og finner en lapp hvor det står "E å pappa". Hennes navn og pappa. Jeg sier takk, smiler og tenker at egentlig er det alt jeg trenger.

Hun følte for en utdyping og sier "når du er lei deg og jeg ikke er her så kan du bare åpne skrinet og så er vi liksom sammen allikevel"

For en jente. Needless to say; Dagen ble etpar hakk bedre.

Takk E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Dette var så fint å lese :). Hit skal jeg jammen stikke innom når verden går meg litt i mot. Og jeg skal tenke hardt på eventuelle egne bidrag. Foreløpig har dagen min blitt litt bedre av å lese dette i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Don Giovanni
Hei :vinke:

Dette var så fint å lese :). Hit skal jeg jammen stikke innom når verden går meg litt i mot. Og jeg skal tenke hardt på eventuelle egne bidrag. Foreløpig har dagen min blitt litt bedre av å lese dette i alle fall :)

Det var pent sagt, og absolutt en bonus :) Takk for besøket da, og hold løftet om å stikke innom !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg!

I mellomtiden har min dag blitt litt bedre av at jeg har trent (noe som sitter langt inne, vanligvis) og av at Tenåringen har så gode venner som sammen, og helt på eget initiativ, bestilte teaterbilletter til i dag. Ikke så mye for at det var akkurat teater, men like så mye fordi de gledet seg sånn og har hatt nedtelling til dagen i dag og til og med har spart selv. Og var strålende fornøyd da de kom hjem.

Det er et par dårlige ting også, men det kan jeg jo ta annetsteds :)

Veldig bra initiativ dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

takk :) og det samme tilbake. Kjenner ikke mange tenåringer som ordner med slikt selv, iallefall ikke for et teaterstykke! Høres ut som h*n har fått litt god ballast ;)

De dårlige tingene kan du jo ta på "vondt" så slipper jeg å være alene på de dårlige sidene av dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Har sett "Vondt"-tråden og ser slett ikke bort fra at jeg kommer til å stikke innom :ler:

Slitsomt liv av og til. Men nettopp derfor så kult med denne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den nye avataren. :sjarmor:

Hvis det finnes noe sånt som motsatte avatarer vil jeg si at det er Don Giovanni sin og min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...