Gå til innhold

Jeg holdt på å bli bevisst påkjørt av aggressiv trailer


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Nåja hvis det er slik at speedometeret ikke hvis for lite så er det jævlig mange folk som er livende redd for fartsgrensen.

Busstop, rasteplasser, avkjørsler og kansje lære seg å holde fartsgrensene.

Lære seg å holde fartsgrensen? Fartsgrensen angir maksimalt tillatt hastighet. Under vanskelige kjøreforhold plikter man å avpasse farten etter forholdene og hva som er vanskelige kjøreforhold er faktisk opp til den enkelte sjåfør å bedømme.

For øvrig slipper jeg mer enn gjerne forbi trailere og lastebiler, men legger de seg alt for nærme på vinterføre tør jeg rett og slett ikke svinge av. Jeg vet f.eks. ikke hva som befinner seg under snøen og slapset der jeg svinger av og får jeg den minste lille skrens i det jeg svinger av, smeller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lære seg å holde fartsgrensen? Fartsgrensen angir maksimalt tillatt hastighet. Under vanskelige kjøreforhold plikter man å avpasse farten etter forholdene og hva som er vanskelige kjøreforhold er faktisk opp til den enkelte sjåfør å bedømme.

På tørr vei, i en slak høyre sving og med meget godt sikt så er det Ingen grunn til å ligge i 60 i en 80 sone.

For øvrig slipper jeg mer enn gjerne forbi trailere og lastebiler, men legger de seg alt for nærme på vinterføre tør jeg rett og slett ikke svinge av. Jeg vet f.eks. ikke hva som befinner seg under snøen og slapset der jeg svinger av og får jeg den minste lille skrens i det jeg svinger av, smeller det.

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Idiot kjøring? Fartsgrenser er til for å holdes. Iallefall for sånne som meg som ikke har råd til å betale den evt. boten. Så beklager hvis du ser på det som idiotkjøring.

Jeg ser faktisk heller ikke hvorfor jeg skal måtte stoppe å slippe forbi trailere, selv om jeg faktisk ofte gjør det. Det er faktisk jeg som følger regelverket når jeg kjører i fartsgrensa, og det er faktisk UNDER 80, ikke OVER!

Ja, jeg har også sett mye idiotkjøring av privatbiler. Det er stort sett de som kjører langt over fartsgrensa og ikke tar hensyn til noen andre som skaper farlige situasjoner i trafikken. Desverre gjelder dette også mange trailersjåfører, som ikke ser ut til å innse at man trenger lenger tid på å stoppe når man har noen tonn på henger i forhold til det man gjør med en vanlig personbil. Hva hvis en elg løp over veien og man måtte bråbremse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok også tenke på hvordan du kjøre før lastebilsjåføren gikk til slike skirt for å få din oppmerksomhet.

Igjen, du bør nok også tenke på hvordan du kjøre før lastebilsjåføren gikk til slike skirt for å få din oppmerksomhet.

Bruk blinklysene til å indikere at du skal vill stoppe på første plass.

Hvordan kan du vite hvorda jeg kjører? Jeg kjører som jeg skal gjøre og jeg er nokså fersk, (fikk lappen for halvannen mnd siden) derfor har jeg heller ikke sklidd ut. Fartsgrenseskiltene er forbudskilt og betyr at det ikke er lov til å kjøre over satt grense, ikke at man har lov å kjøre det som står på skiltet. Det er en forkjell der, en forkjell mange misforstår.

Og ja, jeg kunne brukt blinklysene men jeg tenkte ikke på det fordi jeg satt i bilen min å var pissredd. Lastebilen har andre muligheter til å vise at han vil forbi, det er jo ikke som han er usynlig bak der med sine 100 tonn. Hva med å blinke fjernlysene i akseptabel avstand eller tute? Det var jo ikke som det hjalp på hans aggressivitet da jeg var oppi 100 heller.

Og ja, jeg har sett mye drittkjøring fra privatbiler også, men yrkesjåfører har ansvar dem også hvis ikke større. Jeg håper for gudskyld jeg ikke møter deg på veien spesielt når du ikke aksepterer at bilister kjører som man skal kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tørr vei, i en slak høyre sving og med meget godt sikt så er det Ingen grunn til å ligge i 60 i en 80 sone.

Ikke? Her hvor jeg bor er det nettopp et slikt sted hvor elgen gjerne krysser i skumringen. Jeg, og de fleste andre som kjører strekningen ofte, vet dette og senker gjerne farten radikalt selv om sikten er god og fartsgrensen er 80 km/t fordi elg er vanskelig å se og akkurat på dette stedet er det mer sannsynlig at befinner seg i veikanten enn at den ikke gjør det. Har du aldri kjørt strektningen før og kjenner de lokale forholdene, kan du m.a.o. ikke vite hvorfor sjåføren foran deg avpasser farten slik h*n gjør.

Takker.
Men det forutsetter da altså at du holder god nok avstand til at jeg bedømmer det dit hen at du klarer å stoppe hvis bilen min skrenser. Ligger du på støtfangeren min stopper jeg ikke og jeg kjører en god del saktere enn jeg ellers ville ha gjort fordi du distraherer meg.

For øvrig forstår jeg Tweek meget godt! Som fersk sjåfør blir man sint, redd og provosert av slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ved å heller la være å terge opp yrkesjåførene med slik idiot kjøring som privatbiler driver med?

Det er vel slik du savrer voldtatt jenter, også. Hva med å la være å gå med så korte skjørt...

Og mishandlede kvinner: La være å provosere mannen, da vel...

Ærlig talt, Talin, nå viser du en sneversynt og mørk side av deg selv som gjør meg direkte kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel slik du savrer voldtatt jenter, også. Hva med å la være å gå med så korte skjørt...

Og mishandlede kvinner: La være å provosere mannen, da vel...

Ærlig talt, Talin, nå viser du en sneversynt og mørk side av deg selv som gjør meg direkte kvalm.

Så det er et yrker som heter voldtektsmann? Du glemmer helt at det faktisk er snakk om at du lager faenskap på arbeidsplassen til en gruppe mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er et yrker som heter voldtektsmann? Du glemmer helt at det faktisk er snakk om at du lager faenskap på arbeidsplassen til en gruppe mennesker.

Nå får du gi deg... Er det slik yrkessjåfrer ser på veiene? Som sin egen private arbeidsplass, og de som ikke aksepterer at de kjører som nen idioter kan bare pelle seg vekk? Kom deg ned på jordet, Talintosk. Det er en grunn til at jeg betaler 3.000 kroner i året i veiavgift, jeg har rett til å kjøre på disse veiene. Sånne som deg skulel aldri fått lov å kjøre på norske veier. Du risikerer livet til de andre på veien, du mener barn og andre skal vike for en syk hjerne som styrer 100 tonn. Tosk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du anmeldte Tweek, du gjorde helt rett.

Trailersjåføren har ekstra ansvar, det tar lang tid å stoppe og han vil knuse bilen din.

Foreldrene mine ble påkjørt bakfra(gikk bra) av en slik trailersjåfør, han kjørte helt opp i rompa før de fikk sluppet han forbi, og det kom dyr i veien) klart hadde de kortere bremselengde enn sjåføren, bilen ble knust frem til førersetet, hva om vi hadde vært med. Mamma har alltid hatt respekt for trailere har alltid sluppet forbi ved første anledning.

Når det kommer biler og legger seg i rompa på meg før jeg finner en plass å kjøre ut bremser jeg ned til farten passer avstanden :Hehe: Ikke alltid godt motatt. Ellers synest jeg det er koselig med dem som legger seg rett oppi rompa på neste bil når jeg har sluppet dem forbi :klø: for det er ofte sånn at jeg har avpasset farten etter bilene foran og om du dytter meg kommer du ikke noe fortere frem, du bare lager krøll for den jevne farten til alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg... Er det slik yrkessjåfrer ser på veiene? Som sin egen private arbeidsplass, og de som ikke aksepterer at de kjører som nen idioter kan bare pelle seg vekk? Kom deg ned på jordet, Talintosk. Det er en grunn til at jeg betaler 3.000 kroner i året i veiavgift, jeg har rett til å kjøre på disse veiene. Sånne som deg skulel aldri fått lov å kjøre på norske veier. Du risikerer livet til de andre på veien, du mener barn og andre skal vike for en syk hjerne som styrer 100 tonn. Tosk...

Hele innlegget ditt viser at det ikke er værdt energien å lære deg hvordan tingen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innlegget ditt viser at det ikke er værdt energien å lære deg hvordan tingen fungerer.

Vet du jeg er enig med gjesten over. Du har ingenting å gjøre på veien når du har slike holdninger Talin. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder fanen høyt her talin. Jeg deler ikke din oppfattning på

hva yrkessjåfører kan tillate seg på veien.

Avstand til forrankjørende kjøretøy er noe som også gjelder de som sitter i tungt kjøretøy også. Uansett krav til effektivitet og hviletidsbestemmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avstand til forrankjørende kjøretøy er noe som også gjelder de som sitter i tungt kjøretøy også. Uansett krav til effektivitet og hviletidsbestemmelser.

Akkurat! Jeg skulle også gjerne ha likt og visst hva som får noen til å tro at de kommer fortere frem ved å skremme "livsskiten" ut av forankjørende bilist.

Hvis talins oppfatning er gjengs blant yrkessjåfører, hvilket jeg verken håper eller tror at den er, tyder det på så lav inteligens at man neppe skulle vært sluppet ut på en offentlig vei om det så var på moped.

En av de merkeligste tingene jeg har opplevd fra en yrkessjåførs side er for øvrig en hendelse hvor en stor trailer lå midt på stripa i 30 km/t gjennom Ekebergtunellen midt i rushen og nektet å slippe forbi en eneste bil. Jeg kunne ha forstått det hvis han hadde hatt så høy last at han ikke hadde kommet gjennom uten å ligge midt i veien, men det var ikke tilfelle. I tillegg var det plass på begge sider, men hvis noen forsøkte seg på å kjøre forbi, svingte h*n vekselsvis til høyre eller venstre etter "behov". Talin kan sikkert forklare meg hvorfor dette mennesket følte seg i sin fulle rett til å skape flerfoldige farlige situasjoner og dessuten forhindre at flere hundre mennesker kom hjem til middag i rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Jeg skulle også gjerne ha likt og visst hva som får noen til å tro at de kommer fortere frem ved å skremme "livsskiten" ut av forankjørende bilist.

Så en kommer ikke fortere frem hvis alle følger fartsgrensen?

Hvis talins oppfatning er gjengs blant yrkessjåfører, hvilket jeg verken håper eller tror at den er, tyder det på så lav inteligens at man neppe skulle vært sluppet ut på en offentlig vei om det så var på moped.

Og hvis noen er så lavpannet at de tror de vet noe om personers oppfatning etter en tråd så bør de gjøre resten av Internet en tjeneste; nemelig å levere inn modemet sitt.

En av de merkeligste tingene jeg har opplevd fra en yrkessjåførs side er for øvrig en hendelse hvor en stor trailer lå midt på stripa i 30 km/t gjennom Ekebergtunellen midt i rushen og nektet å slippe forbi en eneste bil. Jeg kunne ha forstått det hvis han hadde hatt så høy last at han ikke hadde kommet gjennom uten å ligge midt i veien, men det var ikke tilfelle. I tillegg var det plass på begge sider, men hvis noen forsøkte seg på å kjøre forbi, svingte h*n vekselsvis til høyre eller venstre etter "behov". Talin kan sikkert forklare meg hvorfor dette mennesket følte seg i sin fulle rett til å skape flerfoldige farlige situasjoner og dessuten forhindre at flere hundre mennesker kom hjem til middag i rimelig tid.

Så yrkessjåfører får ikke lov å kjøre etterforholdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder fanen høyt her talin. Jeg deler ikke din oppfattning på

hva yrkessjåfører kan tillate seg på veien.

Avstand til forrankjørende kjøretøy er noe som også gjelder de som sitter i tungt kjøretøy også. Uansett krav til effektivitet og hviletidsbestemmelser.

Avstand til kjøretøy fremfor er ikke et problem, så lenge fartsgrensen blir holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon
Avstand til kjøretøy fremfor er ikke et problem, så lenge fartsgrensen blir holdt.

For det er jo ingen som har opplevd at lastebiler ligger helt opp i bilen foran selv når denne ligger i fartsgrensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kommer ikke fortere frem hvis alle følger fartsgrensen?

Og hvis noen er så lavpannet at de tror de vet noe om personers oppfatning etter en tråd så bør de gjøre resten av Internet en tjeneste; nemelig å levere inn modemet sitt.

Så yrkessjåfører får ikke lov å kjøre etterforholdene?

Nei man kommer ikke fortere frem ved å skremme bilen som er forann, da blir jo den personen ofte usikker på hva han skal gjøre.

Og jo yrkessjåfører skal få lov til å kjøre etter forholdene. Men dette inkluderer da å forholde seg til andre billister.

Jeg har selv vært utsatt for noe alla det samme som TS, bare at det var mørk og jeg måtte bremse for et rådyr. Lastebilen bak la seg helt opp bak meg, og jeg kjørte jo igjen og prøvde å komme opp i fartsgrensa fort. Men før jeg klarte det begynte lastebilen å blende meg, lå helt oppi rompa på bilen min og tuta. Dette var sent sent på kvelden! Så det var ingen andre biler der, og jeg fikk kjørt av på en bensinstasjon. Men det var en lang strekning der jeg også lå langt over fartsgrensen fordi jeg var kjempredd for at lastebilen skulle kjøre på meg.

Har og blitt påkjørt bakfra av en lastebil fordi vi stoppa på rødt og den trodde vi kom til å kjøre. Skjønner ikke hvordan den skulle kalre å kjøre over når vi så det røde lyset og skjønte vi måtte stoppe. Det var heldigvis en lastebil av den mindre typen visst ikke tror jeg at den hadde kjørt over hele bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er jo ingen som har opplevd at lastebiler ligger helt opp i bilen foran selv når denne ligger i fartsgrensen?

For det er jo ingen som har opplevd at personbiler kjører inn rett fremfor tyngre kjøretøy for å så stå på bremsen?

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er jo ingen som har opplevd at personbiler kjører inn rett fremfor tyngre kjøretøy og så står på bremsen.

akkurat den er fææææl, har ei venninne som gjør det, og jeg sitter jo med klumpen i halsen. Nei heller bremse ned så man havner bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...