Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #21 Del Skrevet 6. april 2003 Tro meg Skidrow.. jeg er helt enig med deg i at det er egoisme og idioti! Og det ødela meg nesten fullstendig i det første forholdet jeg nevnte. Enda verre hadde det vært om vi hadde hatt barn sammen. Det hadde vi heldigvis ikke. Det er så veldig lett å si at man ikke kommer til å være utro. Det er lett å si at man får holde seg unna alkohol om man ikke har kontroll. Det er så lett å dømme folk som har vært utro, uansett situasjon eller alder. Enkelte ganger skjer ikke ting "etter boka". Noen ganger har man ikke kontroll, selv om man har hatt kontroll i hele sitt liv. Men jeg ville heller hatt en kjæreste som fotalte meg at han hadde vært utro i et annet forhold, enn en kjæreste som hadde vært utro i alle sine forhold, men som ikke sa noe om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 7. april 2003 #22 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg tror i alle fall at har man vært utro mot en person en gang så er sjansen stor for at man kan gå hen og være utro mot den personen igjen. Men det vil ikke nødvendigvis si at man kommer til å være utro mot andre kjærester senere. Jeg har selv vært utro da jeg var yngre, men jeg kunne aldri i livet vært utro mot han jeg er gift med nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #23 Del Skrevet 8. april 2003 En gang -> alltid ... tja Det kommer vel an på det, da. Som hvorfor man var utro. For mange menn er nok "jakten" og "erobringen" en lek - en lek de neppe vil slutte med fordi de er i et forhold. Men også menn som ikke har et slikt forhold til "jakt" og "erobring" kan vel være utro hvis forholdene ligger til rette for det. For disse er det neppe noen automatikk i det. Men hvis kvinnen finner ut av det, da er jo tillitten brutt alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. april 2003 #24 Del Skrevet 8. april 2003 Spør heller: Hvorfor er folk utrò? Kan være mange grunner til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #25 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg var utro, gjorde det vel slutt par dager før, men uansett. Følte at typen ikke brydde seg mer om meg, bare hakket, kjeftet osv. Så gjorde jeg det slutt, hadde det kjempetøft, og fant trøst i en annens armer, en jeg hadde rotet med før. Det ga ikke noen trøst eller annet heller, var bare fremmedgjørende, og føltes merkelig. Var full, er ingen unnskylding, selv om det ikke ville skjedd om jeg var edru. Det ble bra igjen mellom oss (er det ennå, to år senere), jeg fortalte om episoden etter at han spurte noen ganger. Tror han også har vært utro, men at han ikke har fortalt det, dette er ting jeg har hørt av andre (men vet ikke om jeg kan stole på det jeg har hørt). Han nekter i alle fall, og det er han som mener vi må være ærlige, helt ærlige i forholdet. Jeg selv ville i utgangspunktet at man skulle skjule evt. utroskap. Vel. Tror ikke utroskap frister til noen gjentagelse. Om han er utro, da tenker jeg på noe som skjer EN gang, ikke et forhold bak min rygg. Da ville jeg vel tilgitt han da, selv om jeg ville blitt såret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 8. april 2003 #26 Del Skrevet 8. april 2003 Spør heller: Hvorfor er folk utrò? Kan være mange grunner til det! Trur ikke det trenger være noen grunn bestemt grunn egentlig... Har opplevd utroskap selv - han jeg var sammen med var ikke helt ferdig med eksen sin for å si det sånn. Og jeg taklet det dårlig! :evil: Men, saken jeg tenkte på var - en kamerat av meg har nå gitt seg selv diagnosen kronisk utro. Og det er ikke av noen spesiell grunn han er utro. Bortsett fra utrolig dårlig dømmekraft. Han er utrolig glad i og hadde det velidig bra sammen med samboeren før han måtte tilstå. Slikt skjer på små steder - snusket kommer frem. Det som er saken er at han var utro stadig - ofte med alkohol inne i bildet - men det var ikke noen grunn. Han kan heller ikke selv forklare hvorfor. Det er bare noe som slutter å "virke" som han selv sier... Og jeg vet ærlig talt ikke om jeg synest samboeren hans er dum eller tøff som fortsatt er med ham enda....Ære være de for å forsøke, men for hva det måtte være verdt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 8. april 2003 #27 Del Skrevet 8. april 2003 Det er trist at folk faktisk mener at fordi noen har vært utro 1 gang, så er det liksom et karakter trekk som aldri vil forandres. Alle mennesker gjør feil. Noen feil er grovere enn andre. Men vi gjør alle feil. Jeg har aldri vært utro. Sannsynligheten for at jeg noen gang skal være det er også ekstremt liten. Jeg er avholdsmenneske, så ingen sidesprang i fylla for meg. :blunke: At folk velger å gå fra hverandre fordi den ene parten har vært utro 1 gang, er for meg uforståelig. Er virkelig ikke et forhold viktigere en det? Hva om man har barn sammen? Skal man da også pakke sakene sine fordi mor/far gjorde noe kjempedumt en kveld ute på byen etter for stort inntak av alkohyler? Om mannen min hadde hatt et FORHOLD bak ryggen min, så hadde jeg nok gått fra ham. Et forhold betyr at han har bevisst og over tid gått bak min rygg. Det er et enormt tillitsbrudd. Men om han 1 gang hadde gjort en kjempetabbe, og blitt med ei dame hjem, så hadde ikke det vært nok til å ødelegge alt vi hadde sammen. Jeg ville ikke tatt barna mine vekk fra faren deres p.g.a et eneste feiltrinn. Å si at man ville gått fra ei dame fordi hun hadde vært utro I ET ANNET FORHOLD er for meg helt uforståelig. Den personen som er såpass dømmende skal selv være rimelig perfekt. Å ikke ville innlede et forhold til en person som man vet har en HISTORIE som utro mot mange, det er i mine øyne en helt annen sak. Alle kan gjøre feil. All utroskap er ikke et bevis på at personen som er utro er et svin som ikke tar sine forpliktelser alvorlig. All utroskap er ikke et teng på at vedkommende ikke elsker høyt nok. Et sidesprang kan være en glipp. Tankeløshet. En tabbe i fylla. En fristelse man ikke klarte å si nei til Alle kan gjøre feil. Det er utrolig stigmatiserende å stemple et menneske p.g.a EN hendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 9. april 2003 #28 Del Skrevet 9. april 2003 At folk velger å gå fra hverandre fordi den ene parten har vært utro 1 gang, er for meg uforståelig. Er virkelig ikke et forhold viktigere en det? Hva om man har barn sammen? Skal man da også pakke sakene sine fordi mor/far gjorde noe kjempedumt en kveld ute på byen etter for stort inntak av alkohyler? Om mannen min hadde hatt et FORHOLD bak ryggen min, så hadde jeg nok gått fra ham. Et forhold betyr at han har bevisst og over tid gått bak min rygg. Det er et enormt tillitsbrudd. Men om han 1 gang hadde gjort en kjempetabbe, og blitt med ei dame hjem, så hadde ikke det vært nok til å ødelegge alt vi hadde sammen. Jeg ville ikke tatt barna mine vekk fra faren deres p.g.a et eneste feiltrinn. Vel, for meg ville det vært langt verre om mannen min hadde kastet bort forholdet vårt på noe som ikke betød noe for han. For meg ville det vært bevis på at hans og mitt forhold ikke kunne bety særlig mye for han. Betyr jeg i det hele tatt noe for han, så kaster han ikke bort det på et sidesprang i fylla. En ting er å gjøre feil, det gjør da vi alle. Men å gå hen og være utro syns jeg er langt mer enn en aldri så liten feil liksom. Og det med å skylde på fylla blir for dumt for meg.. Men det jeg egentlig ville fram til: Vi må alle få ta det valget som er riktig for oss når partneren ens er utro, og for meg ville det ikke føltes riktig å holde sammen med en som var utro mot meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #29 Del Skrevet 9. april 2003 Til Anki: Håper du aldri får oppleve det, ikke noen andre heller. Men sånt kan skje. Og ingen av oss vet hvordan vi vil reagere på forhånd. Jeg skrev at jeg trodde jeg ville tilgi, men det er jo ikke sikkert jeg klarer det når det kommer til stykket. Det er en av tingene som gjør utroskap så j..... - man vet aldri utfallet, forholdet får dype sår, og det er ikke sikkert de kan leges. Men det kan være at man greier overkomme smerten. Det er det ingen som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 9. april 2003 #30 Del Skrevet 9. april 2003 Det er jo en grunn til at ordspråk/munnhell blir til... Men det betyr jo ikke at noe MÅ skje HVER gang, med ALLE... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 9. april 2003 #31 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg tror ikke at det konsikvet er slik "en gang utro alltid utro" Men om det var jeg som sto oppi det hele hadde saken vært helt anderledes. Jeg hadde vært ganske skeptisk til en gutt som jeg viste hadde vært utro før, tror jeg hadde tvilt litt før jeg hadde turt å stole på han. At det er mange grunner til utroskap kan så være, men jeg kan virkelig ikke se en eneste god grunn til det. Jeg ser ikke helt at det er et problemet å slå opp før man puler rundt med andre. Jo, om man vil ha i pose og sekk kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. april 2003 #32 Del Skrevet 9. april 2003 å si 'en gang utro, alltid utro' tror jeg kanskje ikke har så mye sannhet i seg... men vrir du det til 'fem ganger utro, alltid utro', da er du kanskje inne på noe. da har man etablert et mønster. regner meg selv som en av dem som var utro en gang og lærte av det. jeg kunne ikke fortsette forholdet og gjorde det slutt dagen etter... nå vet jeg hvor kjipt og unødvendig det er, og har vondt for å tro jeg kommer til å gjøre noe sånt en gang til. det er i alle fall mange år siden, og jeg har aldri vært fristet til å gjenta fadesen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 9. april 2003 #33 Del Skrevet 9. april 2003 Om man er utro sier ikke det nødvendigvis noe om hvordan du ser på andre i forhold til deg selv, men kanskje heller om hvordan du ser på forholdet du er i akkurat da? Kan ikke si meg 100 % pålitelig i et forhold jeg ikke tar særlig seriøst (for min del vil det si; et forhold som er på vei mot slutten) Men Den Rette kan stole på meg - absolutt (tror jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mosse Skrevet 10. april 2003 #34 Del Skrevet 10. april 2003 Ja, jeg hadde faktisk aldri i min villerste fantasi trodd at HAN kunne være utro.Det skjedde for nå fem måneder side og da jeg oppdaget det etter at han hadde hatt kontakt med dette uhyret i en måned, la han seg paddeflat og angret og lovet.Men altså nå etter fem måneder oppdager jeg at det er skjedd igjen,og ikke nok med det,men med den samme jævla kjerringen. HALLO!!?? men neida han vil overhode ikke gå og han har ikke hatt noe kontakt siden sist jeg oppdaget det(og det tror jeg faktisk ikke heller for jeg har jo hele tiden vært på vakt)Men nå hadde jeg altså sakte,men sikkert begynt å stole på han igjen og hva skjer??? En gang utro alltid utro??? jeg begynner virkelig å lure :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå