Toblerone Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #181 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg brukte denne oppskriften, bare at jeg i tillegg brukte ett egg også. Lussekatter: 50 g Gjær 100 g Smør 5 dl Melk 250 g Kesam 1 g Safran 1 1/2 dl Sukker 1/2 ts Salt 17 dl Hvetemel Smuldre gjæren i en bolle. Smelt smøret forsiktig i en kasserolle. Tilsett melken og varm opp til ca. 37 grader. Hell dette over gjæren, og rør om til det er oppløst. Tilsett safran, kesam, sukker, salt og det meste av melet. Jobb forsiktig med deigen til den blir smidig. Tilsett evt. mer mel. La deigen heve i 40 minutter. Lag lussekatter. Legg dem på brett med et vått klede over og la dem heve ytterlige 45 minutter. Stekes på 225 grader til gylden farge. Senk så temperaturen til 180 grader og stek dem videre i ca. 15-20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 17. desember 2007 #182 Del Skrevet 17. desember 2007 Tenkt at det faktisk bare er en uke igjen til julaftern Godt jeg er i rute, men julefølelsen er ikke helt tilstede enda Men den kommer vel etter at vi har pyntet på søndag, og når vi skal kose oss på julaftenmorgen. Håper denne uken går fort for din del, og at du får en ekstra fin julegave iår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #183 Del Skrevet 17. desember 2007 Tusen takk Eeyore. Den ekstra fine julegaven er allerde spolert da Lite julestemning her også. Ønsker meg mer snø, men i følge yr.no meldes det ikke snø før første juledag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 17. desember 2007 #184 Del Skrevet 17. desember 2007 Så dårlig gjort... Du kunne i det miste ha fått snø da, om ikke annet. Dumme julenissen Håper mannen har kjøpt noe fint til deg da (selv om dere allerede har kjøpt dere kamera...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 17. desember 2007 #185 Del Skrevet 17. desember 2007 Syns faktisk det er litt julestemning her jeg, selv om det ikke er snø. Det er iallefall rim på trærne pga kulda, og det syns jeg er kjempefint Håper arbeidsuken går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #186 Del Skrevet 17. desember 2007 Vi har noe som kan kalles snø altså, men det er max 2 cm som ligger, og det ligger kun der det ikke har vært brøyta eller som er midt i solsteka. Mannen har nok ikke kjøpt noe til meg nei, vi skal "bare" ha det kameraet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 17. desember 2007 #187 Del Skrevet 17. desember 2007 Rart at det er så lite snø bare en liten biltur fra her Vi lurer også på å kjøpe noe til oss begge to i julegave egentlig, men vet bare ikke hva det er enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 19. desember 2007 #188 Del Skrevet 19. desember 2007 Vi har kjøpt oss skiboks vi, som jeg har betalt Men det blir nok en liten ting i tillegg, jeg har kjøpt en bok til mannen min, så blir spennende å se hva jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #189 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg så at dere hadde masse snø ja angelou da jeg passerte på weekenden min. Og så er det jo så koslig plass du kommer fra! Godt det er flere som har lettvinte løsninger på julegaver Begynner å komme i havn med juleforberedelsene. Baksten er ferdig, jeg skal kjøpe blosmter i dag og rulle duker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. desember 2007 #190 Del Skrevet 19. desember 2007 Innom og titter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #191 Del Skrevet 19. desember 2007 Koslig ast du titter innom midnattsol. Blir så glad av den julesola di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. desember 2007 #192 Del Skrevet 19. desember 2007 :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #193 Del Skrevet 19. desember 2007 I dag skal jeg kjøpe juleblomster! Og så må jeg ha noen nye potteskjulere, for de som passer så bra i jula finner jeg ikke igjen Har stort sett bare hvite/lyse ellers, så synes det er fint å ha noen litt dype røde, mørke brune eller gullete i jula. Og så har jeg funnet ut at de melder mildt på julaften da blir jo alt det nydelige rimet borte jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 19. desember 2007 #194 Del Skrevet 19. desember 2007 Blir kjedelig om rimet forsvinner ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. desember 2007 #195 Del Skrevet 19. desember 2007 Det var bra du minnet meg på juleblomster. Det må jeg også kjøpe før det blir utsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #196 Del Skrevet 20. desember 2007 Rimet er her enda *krysserfingra* Ble så fint med litt juleblosmter hjemme. Trodde jeg kjøpte mange, men kan enda tåle noen til ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 20. desember 2007 #197 Del Skrevet 20. desember 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 21. desember 2007 #198 Del Skrevet 21. desember 2007 Vil ønske deg og familien en riktig god jul og et godt nyttår! Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #199 Del Skrevet 21. desember 2007 :juhu: Juleferie :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. desember 2007 #200 Del Skrevet 21. desember 2007 Hurra for juleferie GOD JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå