Mills Skrevet 4. april 2002 #1 Del Skrevet 4. april 2002 Hei jeg har fått moped, vet noen om jeg har lov til å kjøre i kollektiv feltet? Mills Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #2 Del Skrevet 4. april 2002 Kollektivfeltet er (selvsagt) bare til kollektivtrafikken, det vil se buss og taxi. De som kjører moped må nok pent kjøre i feltet sammen med bilene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. april 2002 #3 Del Skrevet 4. april 2002 Motorsykler har tillatelse til å kjøre i kollektivfeltet, så da burde vel du også kunne gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #4 Del Skrevet 4. april 2002 Etter et lite søk på nettet fant jeg denne informasjonen: 2. Kjøring i kollektivfelt er bare tillatt som angitt på offentlig trafikkskilt. Likevel kan motorsykkel, moped, sykkel eller uniformert utrykningskjøretøy nytte slikt felt. Dette står under § 5. Kjøretøys plass på vegen i Trafikkreglene. Så kjør i vei i kollektivfeltet du, så mye du orker! Alle trafikkreglene kan dere forøvrig se her: http://www.trafikkskolen.no/trafikkreglene.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mills Skrevet 4. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2002 Jippi! Nå skal jeg kjøre i kollektivfeltet med ett stort glis, og ingen dårlig sannvittighet. Takk for hjelpen Mills Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #6 Del Skrevet 4. april 2002 Husk og fortsat vik plass for uttrykningskjøretøyer da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 4. april 2002 #7 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg kjører også moped og har lurt på dette, greit å få svar. På veier hvor det er et vanlig felt og et kollektivfelt må man jo kjøre midt mellom de to feltene dersom man ikke skal kjøre i kollektivfeltet, det er jo hvertfall farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2002 #8 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg har hørt at man i Trondheim kan kjøre kollektivfeltet dersom man er to eller flere i bilen? Er det sant, eller er det noen som tuller med meg igjen? Hilsen av og til litt for lettlurte 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. april 2002 #9 Del Skrevet 4. april 2002 Vil satse mye på at du er lurt jeg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 4. april 2002 #10 Del Skrevet 4. april 2002 Ja, Alfa. Du kan kjøre i kollektivfelt i Trondheim hvis en er to eller flere i bilen. Det gjelder ikke i hele byen, bare på vei inn i byen (fra sør mot nord). Det er et tiltak for å få folk til å kjøre flere sammen i bilen. I rush-trafikken går det nemlig mye fortere i kollektivfeltet enn i feltet ved siden av. Ingen har lurt deg. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2002 #11 Del Skrevet 4. april 2002 Så fint, da! Takk for svar! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. april 2002 #12 Del Skrevet 4. april 2002 hehehe...det er det jeg sier....trøndere er rare 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 4. april 2002 #13 Del Skrevet 4. april 2002 Vi er rare her i Kristiansand også, for vi kan også det! Så det så.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå