Gå til innhold

Bo i Oslo ned barn


Henna

Anbefalte innlegg

Til dere som bor i Oslo, har dere noen tips om barnevennlige strøk/bydeler å bo, hvor det i tillegg ikke er altfor dyrt?

Skal studere i Oslo et år, men kunne godt tenkt meg å bo litt utenfor sentrum. Har bil så det skulle forsåvidt gå greit.

Hva bør en regne med å ut med i leie for en 2-3 roms? Prisene er vel litt høyere enn andre storbyer, tar jeg ikke helt feil..

Hva betaler dere som leier og for hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Bydel Bjerke. (Årvoll, Tonsenhagen, Risløkka, Brobekk, Linderud) Ligger langs Trondheimsveien 1 - 3 km. nord for Sinsenkrysset ved Bjerke travbane.

Åtte minutter med buss eller bane til sentrum.

Stille strøk, kort vei til marka. Bra miljø på skolen (i alle fall Linderud) med unger spredt fra absolutt alle samfunnslag. To badevann i bydelen, demmer opp bekken sommerstid.

Pris for en treroms eller stor toroms, cirka 7 - 8000 kr. i måneden. Mulig lavere hvis kjellerleilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du er tilknyttet studentskipsnaden skulle det det kanskje også være mulig å leie 2-3roms leilighet i en studentby? Vet at man får to-roms til 7500, med gratis strøm, telefon og muligens også internett..men jeg kjenner ikke til kvaliteten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bydel Bjerke. (Årvoll, Tonsenhagen, Risløkka, Brobekk, Linderud) Ligger langs Trondheimsveien 1 - 3 km. nord for Sinsenkrysset ved Bjerke travbane.

Åtte minutter med buss eller bane til sentrum.

Stille strøk, kort vei til marka. Bra miljø på skolen (i alle fall Linderud) med unger spredt fra absolutt alle samfunnslag. To badevann i bydelen, demmer opp bekken sommerstid.

Pris for en treroms eller stor toroms, cirka 7 - 8000 kr. i måneden. Mulig lavere hvis kjellerleilighet.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkelaget/ Ekeberg!

jeg har selv vokst opp her, og bor her nå med barn, kjempe flott sted! og veldig sentralt om du studerer i byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Oppsal er barnevennlig. Det bor mange småbarnsfamilier der. Mange grøntarealer å leke på, mange lekeplasser og kort vei til marka.

(Eneste negative for barnefamilier er at Østensjø er en av bydelene med aller dårligst barnehagedekning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure iil

faktisk er Holmenkollen og Bygdøy noen av de billigere områdene i byen du kan leie sokelleiligheter. Jeg hadde leilighet i Holmenkollen som kostet 4500.- tilsvarende i sentrum var da 8000.- På Bygdøy leide jeg for 3500.- tilsvarende i sentrum ville vært 5-6 000.-

Det eneste problemet er at disse leilighetene kan være litt vanskelig å finne. Anonseres ikke så mye i avisen osv. Går gjerne via kjente med referanser. Men sett opp en lapp på lokalbuikken hvor du presenterer deg litt så skal du se du får napp.

Om du hjelper til med litt hagestell / barnepass osv så skal du se det løser seg kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Holmen/Hovseter overrådet. Rett ved bane og kort veg til byen. Alt du trenger rundt og greit miljø for barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen :D

(har kanskje ikke verdens beste rykte, men det er bare tull)

Alle jeg kjenner rundt her trives, nemlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...