Gå til innhold

Søppelposevaner


Ylvalin

Anbefalte innlegg

Når søppelposen er full, går den (stort sett) rett i dunken i bakgården. Her jeg bor må man gå ned med den selv, vi har ingen søppelsjakt. Jeg vil tro det er en naturlig måte å kvitte seg med søppel på. Men nei, tydeligvis ikke for alle. Et par med små barn har flyttet inn i oppgangen. Små barn bruker bleier. Mange bleier. Nesten hver dag står det søppelposer utenfor døren deres og det stinker helt forferdelig!! Jeg skjønner at de vil ha stanken ut av leiligheten, men å sette søppel i oppgangen? Jeg møtte småbarnsmoren i trappen i dag, så jeg benyttet anledningen til å utrykke min misnøye med deres søppelposevaner. Hva fikk jeg tilbake? Jeg fikk en skikkelig skyllebøtte og beskjed om å passe mine egne saker. Jeg ble ganske paff...

Jeg har tenkt å sette vaktmesteren på saken, han svikter aldri en jomfru i nød til fordel for en lurvete småbarnsfamilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vet du hva! :evil: Å sette stinkende poser med stinkende bleier i oppgangen er FY og når damen ikke engang tåler kritikk! Hvis de ikke gidder gå ned med søppla med en gang, får de ha den i leiligheten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke å henge ut småbarnsforeldre generelt. Dette paret ville jeg neppe ønsket som naboer uansett om søppelposen inneholdt bleier eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Småbarnsmødre er no dritt :ler:

Minnie

Jeg skrev "dritt" pga. bleiene aka bæsj aka dritt

Comprende? :wink:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne søppelvaner irriterer meg også.

Jeg kom hjem sent en natt. Naboen hadde hatt rekelag og satte søplet i oppgangen utenfor døren sin. Jeg ble kjempe irritert, men syntes ikke jeg kunne vekke ham heller - så jeg satt en postit lapp på posen, der jeg skrev noe i retning "Skjønner at du ikke vil at søplet ditt skal lukte i leiligheten din, men her ute stinker den opp for alle i oppgangen. Kunne du ta ut søplet neste gang?". Han gjorde ikke det en gang til og jeg fikk aldri noen negative tilbakemeldinger fra ham. Tror han ble litt flau jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i borettslag og vi har boder hvor søppelcontainer'ne står. Vi har flere schwæære containere!

Det som forunder meg er at folk ikke gidder å gå 2 skritt til høyre eller venstre når de ser den container'n som er nærmest er full??? :roll:

Neida - da bare hiver din sin pose på toppen - slik at lokket blir stående åpent.......... så kommer dyrene - katter og fugler (og for alt jeg vet kan det godt være rotter også) og draaaar griseriet utover.......... :evil: :x

Og da kan det altså stå flere containere med god plass rett ved siden av.......og jeg mener, rett ved siden av. De står tett-i-tett bortover, 4-5 stk.

Styret i borettslaget har gjentatte ganger sendt ut iformasjon om dette. Men de kan jo ikke akkurat sette opp overvåkings-kameraer heller da.......for å få knepet synderen - eller synder'ne!!! :-?

Slik som det seer ut rundt de søpplekassene noen ganger......... og her er det barn som leker......

Skjønner ikke hva slike folk tenker med jeg.........

---nå skal jeg ut med søpla mi jeg--- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har folk i dette borettslaget som konsekvent setter søppelposene utenfor containerene. Hvorfor gjør folk dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har folk i dette borettslaget som konsekvent setter søppelposene utenfor containerene. Hvorfor gjør folk dette da?

Kanskje det er barn som får beskjed om å gå ut med søppla, og som ikke når opp? Det kan jo selvfølgelig være problemet i det tilfellet som Usikker beskriver her. Er en uting uansett da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er barn som får beskjed om å gå ut med søppla, og som ikke når opp? Det kan jo selvfølgelig være problemet i det tilfellet som Usikker beskriver her. Er en uting uansett da..

Jeg har kun sett voksne som har satt fra seg søppla der jeg. Irriterer meg at det skal ligge der og stinke. Og dessuten røyker mange av naboene i oppgangen, enda det er sendt ut masse skriv om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Dere slår ikke mitt borettslag!"

Tror vi er en av de få i Norge som fortsatt har søppelsjakten i bruk. HVER J**** måned kommer det lapp i postkassen.. "kan dere være så snill å KNYTE IGJEN posen før dere kaster den ned sjakten?"

Er det så vanskelig lissom.. Forstår jo godt at det er ubehagelig med masse matrester og urensligheter i søppelrommet når dette kunne vært ungått ved å knyte igjen posene. (det kan jo komme rotter inn også..usj)

Samme med konteinerene de leide inn for folk...

...til å kaste juletre i.

Konteineren ble full av madrasser og skap.. alt mulig rart... Og det som det ikke ble plass til, sto ved siden av... *urk*

LENGE LEVE LATSKAPEN! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg bor i enebolig!!! Slipper andres søppel da, men da vi bodde i leilighet fløt det med søppel i skuret hvor kassene sto. Alltid var de overfylte, alltid var det masse fugler der og dro utover......æsj :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lol:

Vi har en vaktmester som er en mix av Hitler og Moussolini - det hjelper!!

Ingen tør kaste så mye som en fyrstikk på feil sted. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere begge.

Jeg har selv bodd i øverste etasje, uten sjakt og uten mulighet til å kaste søppelet med en gang. Men jeg satte det da ikke i gangen! Altanen er fint til sånt bruk, når man bor i blokk og ikke har mulighet til å løpe ned med søpla med en gang.

Men at hun skal snakke til deg på den måten er jo bare uhøflig og jeg ville gått videre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med Monja bor vi i enebolig og slipper dette problemet!

Men, vi har et annet problem hva søppel angår:

Min manns bestefar er hjertesyk, derfor bor vi i andre etg. i dems hus.

Hun (altså min manns bestemor) er glad i hagearbeid, og dumper gjerne søppelbøtta dems full aav hage avfall allerede på tirsdag eller onsdag. Her blir søppla tømt på mandag.

Når søppla dems er full, gyver de løs på vår.

Har gitt beskjed maaaange ganger uten at det hjelper. Sukk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ylvalin, hva med å plassere en åpen pose rakfisk av det riktig stinkende slaget uten for naboens dør til jul. Takk for sist..og god jul!!! :hoho:

(allier deg med de øvrige naboene på forhånd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeeei, skjønner deg innmari godt, men kan jg alikevel få komme med en mulig forklaring?

Når du må avhjelpe avkommet med en stinkbombe av det brekningsfremkallende slaget, så er det ganske viktig å få bomben vekk ganske fort!! For å slippe å overøse barnet med ditt eget spy - for så jævlige er disse bleiene iblandt! Hvis du da er alene med barna - som noen er veldig ofte, kanskje hver dag, så kommer du ikke ut i søpla med den med en gang! Fordi det er rimelig ubeleilig å forlate små barn i gitte situasjoner! Da er det innmari greit å i hvertfall få den utenfor døren..... Selvsagt bare til du har fått barna iført tekstiler og anvist dem på sikre plasser........ Men da disse små krypene ofte ankommer verden sammen med en lidelse kalt ammetåke, hender det dessverre at ting blir glemt før man vet ordet av det... Dermed kan situasjonen oppstå at stinkbombene blir stående til pest og plage for samtlige naboer lenger enn nødvendig!

Dette er en mulig forklaring, og som du sikkert skjønner snakker jg av erfaring (bor i enebolig og har store barn nå, så d r for sent å arrestere meg! :)

Uansett er dette en dårlig vane, og naboen din sin oppførsel kan ikke unnskyldes. Løsningen hos oss var Forståelse og Samarbeid. Vi tok med søpleposene ut for hverandre når vi gikk ned trappen. Så enkelt!

:D

Men fortsett gjerne å irritere deg! Jeg skjønner deg innamri godt altså.....! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette med søppel..før var det bare å hive alt i sjakta da. Her jeg nå bor er det innført ordninger med våtorganisk søppel, papp/papir-søppel og restavfall, med hver sine dunker. I tillegg har vi egne plastposer for plast og emballasje. Grei nok det, men...Det begynner å bli litt slitsomt når man får haugevis med informasjon ganske ofte, og avfallsfirmaet er så lite imøtekommende...Nå har de også satt opp faste søppelplasser der dunkene skal stå..problemet er bare at jeg er den eneste som har dunkene ute her, og jeg må gå tre meter bort til naboen og sette dunken der...Tror liksom ikke det gjør så forferdelig mye om søppelbilen stopper tre meter fram eller tilbake...Typisk skrivebordsarbeid! Men jeg får jo litt trim.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...