Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #41 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har en venn som jeg er sammen med en gang i blant. Ofte når vi møtes tar han telefonen når det ringer og snakker i lengere tid med personen i den andre enden, mens jeg må sitte der som en idiot uten noe å gjøre. Det er snakk om kanskje 10 minutter. Er det bare meg eller er dette usedvanlig frekt? Så sant man ikke venter en veldig viktig tlf, så slår man av tlf når man er på besøk, får besøk,på kafe ol. Jeg blir provosert når jeg ringer hjem til folk, så ringer mobilen til de jeg snakker med:jeg må legge på for mobilen min ringer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2009 #42 Del Skrevet 6. mars 2009 Så sant man ikke venter en veldig viktig tlf, så slår man av tlf når man er på besøk, får besøk,på kafe ol. Jeg blir provosert når jeg ringer hjem til folk, så ringer mobilen til de jeg snakker med:jeg må legge på for mobilen min ringer.... De du ringer til, har vel slått av telefonen, da, eller satt den på lydløs. Er det ikke du selv vil man skal gjøre, da ;-)? Det er vel ikke noe å bli provosert av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mobil datt Skrevet 7. mars 2009 #43 Del Skrevet 7. mars 2009 De du ringer til, har vel slått av telefonen, da, eller satt den på lydløs. Er det ikke du selv vil man skal gjøre, da ;-)? Det er vel ikke noe å bli provosert av. eeh, mulig du forsto det på en annen måte enn meg, kanskje du ikke har fasttelefon lenger men kun mobil... Hvis jeg ringer til en venninne på hennes fasttelefon, og så ringer hennes mobil i løpet av vår samtale og så bryter hun vår samtale for å ta samtalen på mobilen sin. Dvs. den samtalen på mobilen er viktigere enn vår samtale på fasttelefonen - og det er godt mulig at det var en viktig samtale hun ventet på... men det kunne vært kommunisert ut til den hun pratet med i fasttelefonen. Da hadde ikke personen i den andre enden av fasttelefonen følt seg så dum... Det jeg føler noen ganger er at mobilen har førsteprioritet uansett, ikke hos alle men hos maange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. mars 2009 #44 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) eeh, mulig du forsto det på en annen måte enn meg, kanskje du ikke har fasttelefon lenger men kun mobil... Hvis jeg ringer til en venninne på hennes fasttelefon, og så ringer hennes mobil i løpet av vår samtale og så bryter hun vår samtale for å ta samtalen på mobilen sin. Dvs. den samtalen på mobilen er viktigere enn vår samtale på fasttelefonen - og det er godt mulig at det var en viktig samtale hun ventet på... men det kunne vært kommunisert ut til den hun pratet med i fasttelefonen. Da hadde ikke personen i den andre enden av fasttelefonen følt seg så dum... Det jeg føler noen ganger er at mobilen har førsteprioritet uansett, ikke hos alle men hos maange. Nå forstod jeg hva du mente. For meg er det en selvfølge at jeg gjør meg ferdig med samtale nr. 1 før jeg snakker med neste, uansett om det er fast- eller mobiltelefon. Jeg ser an hvem som ringer. Hvis det er et ukjent nummer, bryr jeg meg ikke om å svare når jeg er i samtale med andre. Jeg ser etter i telefonkatalogen først. Det er som regel selgere av alle slag. Ellers spør jeg den første jeg snakker med, om det er greit at jeg gir en kort beskjed og ringer den andre personen etterpå. Jeg har forresten svarer på både fasttelefonen og mobilen. Endret 7. mars 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå