Gjest Donna Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 Har dere vært borti slike som sier feil ting på feil tidspunkt og feil sted? Kommer med kommentarer som er helt på tryne. Har liten evne til å vurdere hva som passer seg å snakke om i ulike situasjoner? F. eks man står i kø - og så begynner de å snakke høyt om private ting, eller intime ting ...... Eller kommer med kommentarer som er feil - f.eks ordspråk - og så brukes de hele tiden i feil anledninger - slik at det blir tydelig at personen egentlig ikke har peiling på når de skal brukes? Men det flaueste er altså nå de begynner å snakke HØYT om pinlige ting - og ikke forstår selv at det ikke passer seg ...sli at man må hysje på de ...hinte ..... Var ute og handlet med en her om dagen - og dette vedkommende var på denne måten ..det var flaut ...vi gikk gjennom et fredelig boligstrøk - med masse familier ute ...og så la han plutselig ut i det vide og brede om hva han drakk for å bli full ....hva han gjorde når han ble det og slikt ....gjorde ikke annet enn å hvese "hysj!" ..... Eller man er i en alvorlig situasjon - og så sier/gjør de noe helt på tryne .....som faktisk bryter med etikkette .....som ikke passer seg .... :-? bare jeg som har opplevd slik(håper ikke det *ler*)?
waco Skrevet 5. april 2003 #2 Skrevet 5. april 2003 Man må ikke komme her og kaste gullrøttene under senga, eller forstå hva man mener på andre områder. Virgo, husk at 98-99 prosent av alt det mennesker sier iløpet av en dag er jo stort sett bare svada. W
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #4 Skrevet 5. april 2003 Satt på toget en gang, en ung dame i pen drakt pratet i mobil....og fortalte alle hvor sinnssykt drita hun hadde vært i går, at hun ikke husket noe, at hun spøy osv. Der forsvant det seriøse førsteinntrykket...
Junebug Skrevet 5. april 2003 #5 Skrevet 5. april 2003 Den værste kommentaren jeg har hørt: En av mine kolleger hadde blitt pappa for første gang og kom stolt på kontoret i lunsjpausen for å fortelle om fødselen. Han fikk ikke tid til å si noe som helst om barnets vekt og lengde etc før en annen av (de mannlige) kollegene utbrøt: "Har kona di født. Æsj - det må jo være så ekkelt å ha sex med en dame som har født, da blir det jo ingen motstand" Det er noen år siden og jeg har ennå ikke hørt noe mer på trynet upassende - og håper at jeg ikke kommer til å gjøre det heller :oops:
Junebug Skrevet 6. april 2003 #7 Skrevet 6. april 2003 Ja, det var han. Og dette var bare EN av mange kommentarer fra ham... Sosiale antenner? Nei de hadde han fjernet med laser!!
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. april 2003 #10 Skrevet 6. april 2003 En av mine kolleger hadde blitt pappa for første gang og kom stolt på kontoret i lunsjpausen for å fortelle om fødselen. Han fikk ikke tid til å si noe som helst om barnets vekt og lengde etc før en annen av (de mannlige) kollegene utbrøt: "Har kona di født. Æsj - det må jo være så ekkelt å ha sex med en dame som har født, da blir det jo ingen motstand" Fy flate!!! Denne mannen skulle hatt premie!!!! Og så burde han stilles ut som verdens største premieidiot!! Går det virkelig an å si sånt??? Helt utrolig.... Men også utrolig morsomt!!!
Gjest Donna Skrevet 6. april 2003 #11 Skrevet 6. april 2003 Ja det går an å si sånt ... :o kommer ikke på eksempler jeg i farten - men har mang en gang stått der og måpet og hatt lyst å stønne høyt av frustrasjon og forlegenhet - pga helt malplasserte kommentarer - som personen selv finner vittige ......(eller ikke forstår ikke passer seg) sosiale antenner ....hm ..ikke dumt uttrykk det .....
koldbruna Skrevet 6. april 2003 #12 Skrevet 6. april 2003 Dette var en artig tråd. Jeg har også en historie og komme med. Det ble snakk om sex under ett kaffebesøk her og jeg begynte jo å bli litt lei av å høre at kompisen til min mann sa han han fikk aldri noe han. Har du ikke frøken høyre da spurte jeg? Kjenner ingen Frøken Haugen jeg var svaret jeg fikk koldbruna
Gjest Hilde K S Skrevet 6. april 2003 #13 Skrevet 6. april 2003 Jeg tror faktisk at de aller aller fleste har drete på draget i sosiale sammenhenger en eller annen gang ! Jeg har i allefall gjort det, husker ingen episode akurat nå men mener bestemt jeg har rødmet av å ha blemmet meg ut. :oops: MEN det er neo annet med slike kommentarer som var nevnt ovenfor ( han med lite motstand ), det er jo direkte sårende og ikke akkurat smart å gjøre. HMM
starie Skrevet 6. april 2003 #14 Skrevet 6. april 2003 Jeg tar samme buss til samme tid hver dag til skolen, og nå er vi liksom en fast "gjeng" som alltid er der. To eldre damer som er gode venninner sitter alltid og snakker høyt om ting som ikke passer seg. En gang jeg satt med den ene damen (jeg går på før henne) og venninnen satt i setet over midtgangen begynte de å diskutere avføringen sin! Hvor ofte de gjorde det og konsistensen :o Jeg hadde lyst å holde meg for ørene og rope "LA LA LA LA LA LA LA", men satte på meg minidisc`en i stedet. MAKAN!
Gjest Donna Skrevet 6. april 2003 #15 Skrevet 6. april 2003 ja !!!! nemlig !!! sånn jeg mener :o eller at man begynner å kommentere personer som står like ved i den tror at de ikke hører det ....kommenterer at "se hvor stygt det var med den ringen i nesen " eller "hun der er gift med en som slår henne og som har vært utro med den og den" eller "han der pleier å gå med appelsiner i genseren når han handler - og han kler seg ofte i dameklær ...han er litt sånn......osv ..." og "se hvor rar rygg hun der har - da hun var liten hadde hun den og den sykdommen" det er flaut !!! klart de hører det når det sies med høy stemme rett bak de .... :oops:
MarianneE Skrevet 6. april 2003 #16 Skrevet 6. april 2003 Hmm... har en tendens til og si ting før jeg tenker, men jeg er da ikke SÅÅÅ ille!! (håper jeg :oops: ) Lite motstand.... direkte ondskapsfult og si slikt! Fysj og fy!!! :evil:
Gjest Hilde K S Skrevet 7. april 2003 #17 Skrevet 7. april 2003 Ja NÅ forstår jeg hva du mener. Først trodde jeg at du bare mente når man skulle si noe morsomt og ingen lo. OG jeg er enig med deg. Satt på kafe sammen med en veninne og så knuste en dame en kopp. Damen ved nabobordet kommenterte det høyt og tydelig ; "nei, makan, drive å knuse kopper på den måten, hva synes dere om det da ( til oss ), burde hun ikke ha plukket opp ?" Mange gjør slike ting og det er ubehersket å la eget elendige humør og negative holdninger gå ut over andre ! Så det så. ( Sårende er det også )
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 9. april 2003 #18 Skrevet 9. april 2003 For noen år siden hadde jeg en Cadillac STS som her i norge er en veldig uvanlig bil. Ikke helt ny, men tross alt ikke mer enn fem år gammel.Den vekket adskillig med oppmerksomhet siden jeg holdt "flåta" ren og blank, og hadde kostet på høyglanspolering og dyp klarlakk. Den så rett og slett lekker ut. Ved en anledning var jeg nødt til å parkere ved Avis i Bergen, mens jeg besøkte en venn på jobben hans. Etter endt ærende tasser jeg bort til bilen, hvor det står noen personer og betrakter min øyensten. To av dem, to menn i midten av førti'årene, diskuterer bilen høylytt, og legger ut sine tekniske kunnskaper i tykt og tynt. På bred bergensk forteller den ene spesielt høylytt om ulempene med Ford sine V8'motorer og at han ikke kunne skjønne at de hadde valgt en slik tåpelig svak motor på en så tung og bakhjulsdrevet bil. Høfflig ymter jeg frempå at det er ikke Ford som eier Cadillac, men General Motor. Og at motoren til denne bilen ble spesielt utviklet til akkurat STS ...og at den er forhjulsdrevet med 300 hester. Mannen glaner forfjamset på meg, der jeg står i tskjorte, joggesko og sorte skitne jeans - en typisk 20'årig jypling. "Ka fa'n veit du, kom telbake når du e gammal nok te å kjøpe deg en Camry!", sier herremannen noe brydd på bred, bred bergensk. "Eg e så lei av at dåkkar ungar trur dåkke veit så mykje meir enn meg om bilen min!" Hvorpå jeg trekker på skuldrene, åpner dørene og setter meg inn. Gubben var MEGET rød i ansiktet da jeg vinket til ham, med gassen i bånn på ekte pøbel-vis. Må ha vært kjipt å se bilen "sin" kjøre vekk. Gud, jeg digget meg selv da
Gjest Donna Skrevet 9. april 2003 #19 Skrevet 9. april 2003 hehe det kan jeg forstå at du gjorde .... makan til blærer ...
Litago Skrevet 9. april 2003 #20 Skrevet 9. april 2003 Jeg prater så mye at det ofte kommer ut ting som ikke skulle ha vært sagt! Her forleden da jeg tuslet rundt i byen med mannen min møtte vi en dame med en utrolig stygg puddel. Du vet, av den typen som har sittet fire timer i friserstolen med sløyfer overalt hvor sløyfer kan festes, rosa pels, rosa lakk på klørne samt en latterlig liten rosa "jakke" med blonder langs kanten. " Det er noe av det jævligste jeg har sett" sa jeg. Trodde selvsagt at damen ikke forsto hva jeg sa ettersom vi bor i utlandet. Damen stoppet forfjamset, og så sa hun sint på klingende bergensk: "Du har ikke mye greie på hunder du!" Jeg ba selvsagt om unnskyldning. Uten at det hjalp vesentlig..... Jeg lurer på når jeg skal lære å passe munnen min??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå