Gjest Nedfall Skrevet 6. oktober 2007 #1 Del Skrevet 6. oktober 2007 "Sødmefyllt frukt med innslag av syrlige drops; en aning møllkuler her også med et lett innslag av petroleum. I munnen voldsomme syrer, meget stram før den får luftet seg skikkelig, noe omdiskutert vin men den trenger sannsynligvis bare mye tid." Les her, hvis det høres ut som noe jeg har funnet på.. ..tror ikke den vinen trenger lengre tid. Det vinsmakeren trenger derimot, er lengre avstand mellom seg og plantevernmiddelet h*n tok en slurk av ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 6. oktober 2007 #2 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skål! Selv har jeg sett noen beskrive smaken som asfalt! En jeg kjenner opererer med kategorien "lettspydd". Men jeg tror ikke den brukes av kjennere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #3 Del Skrevet 6. oktober 2007 "Sødmefyllt frukt med innslag av syrlige drops; en aning møllkuler her også med et lett innslag av petroleum. I munnen voldsomme syrer, meget stram før den får luftet seg skikkelig, noe omdiskutert vin men den trenger sannsynligvis bare mye tid." Les her, hvis det høres ut som noe jeg har funnet på.. ..tror ikke den vinen trenger lengre tid. Det vinsmakeren trenger derimot, er lengre avstand mellom seg og plantevernmiddelet h*n tok en slurk av ! Nedfall!! Du har så innmari bra humor! Hvordan i all verden kan du like LilleLørdag - det forstår ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 6. oktober 2007 #4 Del Skrevet 6. oktober 2007 Blyantspiss har jeg og sett brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #5 Del Skrevet 6. oktober 2007 Blyantspiss har jeg og sett brukt. Har du spist for mange møllkuler? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 6. oktober 2007 #6 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har du spist for mange møllkuler? :klø: Drukket. For mange ... møllkuler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #7 Del Skrevet 6. oktober 2007 Drukket. For mange ... møllkuler. Drukket? Hvorfor det? Jeg spurte jo om hun hadde spist dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 6. oktober 2007 #8 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nei har nok ikke det. Men har nok drukket min del av rødvin med snodige smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #9 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nei har nok ikke det. Men har nok drukket min del av rødvin med snodige smaker. Jamen de snakker da ikke om blyantspiss. Uttrykket de bruker er da 'bly'. Riktig bruk av uttrykk er viktig i vinverdenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 6. oktober 2007 #10 Del Skrevet 6. oktober 2007 Som jeg sa, jeg har sett det bli brukt i en vinannonse/vinsmakertest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 6. oktober 2007 #11 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er flere gullkorn nedigjennom der: "3.2 Rolly Gassmann Sylvaner 2001 Veldig gullgul, litt uren duft. Innslag av parfymert vaskepulver (!). Massiv vin med markant innslag av gule epler, men beskjeden lengde og syrer. Rik og fet i munnen, men….har smakt dette bedre før." ..har også smakt bedre før, det var vel den gangen jeg tok en kjeft av mammas saloflaske ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 6. oktober 2007 #12 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nedfall!! Du har så innmari bra humor! Takk! :rødme: (Hvis det ikke var ironi da ?) Hvordan i all verden kan du like LilleLørdag - det forstår ikke jeg. Sikkert fordi jeg elsker å le, og hater å analysere.. ?? ..og så er jeg visst en barnslig fjortis-soldat som bor på brakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 7. oktober 2007 #13 Del Skrevet 7. oktober 2007 "Sødmefyllt frukt med innslag av syrlige drops; en aning møllkuler her også med et lett innslag av petroleum. I munnen voldsomme syrer, meget stram før den får luftet seg skikkelig, noe omdiskutert vin men den trenger sannsynligvis bare mye tid." Les her, hvis det høres ut som noe jeg har funnet på.. ..tror ikke den vinen trenger lengre tid. Det vinsmakeren trenger derimot, er lengre avstand mellom seg og plantevernmiddelet h*n tok en slurk av ! Ja, det er disse duft- og smakselementene som er bra å referere til. Er det ikke flott? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. oktober 2007 #14 Del Skrevet 7. oktober 2007 Verden vil bedras, sier nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #15 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg er også ekspert på vin! Jeg er god til å skille mellom rød og hvit vin, men bare når det er lyst i rommet.... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plumperen Skrevet 13. oktober 2007 #16 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg er også ekspert på vin! Jeg er god til å skille mellom rød og hvit vin, men bare når det er lyst i rommet.... :rødme: Hvit vin er jo ikke hvit, den er helt gjennomsiktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå