Champagnepiken Skrevet 5. oktober 2007 #1 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jajaja, jeg er opphengt i ord, det er ikke noe nytt i det. Men jeg har oppdaget en mangel i vokabularet mitt. Jeg har hatt noe på gang med/holdt på med en mann i åtte uker nå. Vil påstå at vi er forbi stadiet der vi dater, og vi er absolutt mer enn knullekompiser/sengekamerater/fucking good friends - men likevel er vi vel ikke helt kjærester. Er det noen som har et ord for denne fasen? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. oktober 2007 #2 Del Skrevet 5. oktober 2007 Godt spørsmål, jeg lurer i grunn på det selv.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvorfor må det ha et eget ord? Det er da ikke normalt å gjøre ting så komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvorfor må det ha et eget ord? Det er da ikke normalt å gjøre ting så komplisert. Når du er ordfrik som jeg, er det fullstendig normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. oktober 2007 #5 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du bruker jo et begrep selv, du har noe "på gang" med ham Det er det eneste begrepet jeg kommer på som passer, og som jeg ville brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. oktober 2007 #6 Del Skrevet 5. oktober 2007 jeg har aldri vært i et sånt stadie jeg da, så jeg har ikke peiling. I mitt hode er man enten kjærester eller så er man det ikke..... Klart at en liten datingperiode er mellomtingen her, men at man trengte enda et mellomstadie var nytt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. oktober 2007 #7 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har ikke noen mellomfase der jeg tror jeg, jeg dater frem til jeg blir kjærste med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 5. oktober 2007 #8 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvorfor ikke bare hoppe i det og si at dere er kjærester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 5. oktober 2007 #9 Del Skrevet 5. oktober 2007 'På gang med' passer vel best (hvertfall min dialekt) eller forhold til...? sammen med? eller er det for nært kjæreste... Etter 8 uker ville jeg nå ansett dere som sammen, jeg da. Mulig jeg er gammeldags... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #10 Del Skrevet 5. oktober 2007 Når du er ordfrik som jeg, er det fullstendig normalt. Nei, det er ikke normalt uansett, bare dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. oktober 2007 #11 Del Skrevet 5. oktober 2007 jeg har aldri vært i et sånt stadie jeg da, så jeg har ikke peiling. I mitt hode er man enten kjærester eller så er man det ikke..... Klart at en liten datingperiode er mellomtingen her, men at man trengte enda et mellomstadie var nytt for meg Helt enig med Tex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. oktober 2007 #12 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg ville kalt det dating. Eller som en her foreslå å si at "jeg har noe på gang med fyren", det er kanskje det jeg ville brukt hvis jeg trengte et hakk mellom dating og kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2007 #13 Del Skrevet 5. oktober 2007 Enig med de som sier "ha noe på gang" Var det første som slo meg da jeg leste topic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 5. oktober 2007 #14 Del Skrevet 5. oktober 2007 mellom dater'n og kjærester er man på dealer'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolita Skrevet 6. oktober 2007 #15 Del Skrevet 6. oktober 2007 I USA sier man at man er "Exclusive". Når man dater så kan man gjerne date flere, men bestemmer man seg for at man bare dater hverandre, og da er man exclusive, før man blir kjærester. Selv har jeg aldri hatt behov for å sette noe ord på det, men har skjønt at det er veldig viktig for amerikanske jenter på min alder. Så jeg er egentlig glad for at jeg kom til USA som forlovet, så slapp jeg slike tullete amerikanske datingtradisjoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 7. oktober 2007 #16 Del Skrevet 7. oktober 2007 I USA sier man at man er "Exclusive". Når man dater så kan man gjerne date flere, men bestemmer man seg for at man bare dater hverandre, og da er man exclusive, før man blir kjærester. Dette forutsetter at man faktisk er eksklusiv da Har selv ikke behov for å sette navn på dette "something else", men det har egentlig endt i at jeg nå kaller det "something else". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #17 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg pleier å si at jeg driver og puler på dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 8. oktober 2007 #18 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har vært i en tilsvarende situasjon og vi sa at vi hadde ett "udefinerbart forhold" eller rett og slett et "forhold" til den personen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #19 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det blir vel kanskje udefinerbart eller uforpliktende forhold så lenge en ikke har sagt noe annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billebill Skrevet 11. oktober 2007 #20 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Traff en fyr for 6 måneder siden. Vi er fortsatt i den fasen du beskriver her (Ja, jeg vet det er aaalt for lang tid, men ingen av oss får ut finger'n til å snakke om det). Så jeg er enig med Nolita: Når folk spør (for det er da det ordet blir så himla nødvendig!): "Er dere kjærester nå?", så svarer jeg: "Nei, men vi dater ekslusivt..." Det er det eneste jeg kan komme på som makes sense... På dealer'n = for fjortiser Et forhold = kjærester Sammen med = kjærester På gang med = funker kanskje i dette tilfellet? Endret 11. oktober 2007 av Billebill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå