Gå til innhold

klamydia..

Gjest Gjest_jente21_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, tok antibiotika, engangsdose. Syntes det virket litt for enkelt nesten, men det tar vel knekken på det :P Sto ingenting om hvor fort det virket eller hvor lenge man bør vente før man sjekker seg igjen eller noen ting i paknindsvedlegget, syns det var ganske dårlig. Vil gjerne ha mest mulig informasjon..

Har tatt klamydia test hos helsesøster før (får sånn pinne man skal stikke inn selv og levere i en postkasse), men tenkte på om det er nødvendig med gynekologisk undersøkelse eller noe annet enn bare testen ved sjekken etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet
Ok, mener å ha hørt at klamydia kan gå over av seg selv etter et par år nemlig... Vet ikke hva man skal tro på :P Men "håper" på en måte at han har det, så vet jeg hvor jeg fikk det fra ihvertfall, selv om det er litt slemt å tenke.

Ganske slemt siden både kvinner og menn kan bli sterile av klamydia. De fleste som sliter med infertilitet i dag gjør det pga ubehandlet klamydiainfeksjon.

Ta en tissetest, send inn, få svar. Kunne ikke blitt enklere.

Skrevet
Ganske slemt siden både kvinner og menn kan bli sterile av klamydia. De fleste som sliter med infertilitet i dag gjør det pga ubehandlet klamydiainfeksjon.

Ta en tissetest, send inn, få svar. Kunne ikke blitt enklere.

Jeg trenger ikke sende inn noen tissetest, jeg har klamydia jeg, og er fullt klar over og livredd for konsekvensene fordi jeg har veldig lyst til å bli mor en dag. Så du trenger absolutt ikke peke finger til meg, les før du svarer! Jeg testet meg også for klamydia før jeg hadde ubeskyttet sex med denne personen, og ettersom han er en voksen og ansvarlig person stolte jeg på at han også hadde det, men det har han altså tydeligvis ikke... Fra nå av kommer jeg ikke til å stole så på folk, og jeg syntes det er veldig synd at det har blitt sånn. Hadde vært mye lettere om alle var like ansvarlige, men sånn er det altså ikke.

Grunnen til at jeg sa jeg "håpte" han hadde det var fordi da vet jeg at det kom fra han og ikke noe hokus pokus; jeg er nemlig skeptisk av natur og føler det hadde vært typisk meg å beskylde en person for å gi meg klamydia også viser det seg at jeg har fått det på en eller annen eksotisk måte :P Lov å være rar, vel?

Skrevet

Det er aldri noe gøy å finne ut at man har en kjønnssykdom. NOEN har gitt den til deg, og uansett om du kontakter vedkommende det kan være, så kan det jo være at DU har smittet DEM... generally speaking her altså :)

Jeg vet til dags dato ikke hvem som ga meg chlamydia, selv om jeg har en mistanke.

Har også opplevd å bli kontaktet av partner som sa at han hadde fått påvist chlamydia og at jeg måtte sjekke meg. Da testa jeg negativt.

Det er viktig å teste seg og få behandling, men minst like viktig å si fra til de man har hatt sex med siden man testa seg sist (ikke bare 6 mnd som noen hadde fått anbefalt). Forhåpentligvis blir man skremt nok til å få sjekka seg.

Skrevet
Jepp, tok antibiotika, engangsdose. Syntes det virket litt for enkelt nesten, men det tar vel knekken på det :P Sto ingenting om hvor fort det virket eller hvor lenge man bør vente før man sjekker seg igjen eller noen ting i paknindsvedlegget, syns det var ganske dårlig. Vil gjerne ha mest mulig informasjon..

Har tatt klamydia test hos helsesøster før (får sånn pinne man skal stikke inn selv og levere i en postkasse), men tenkte på om det er nødvendig med gynekologisk undersøkelse eller noe annet enn bare testen ved sjekken etterpå?

Jeg har selv fått klamydia, og fikk påvist dette ved en rutineundersøkelse for litt over en uke siden (brev i posten med resept, tok antibiotikaen, enkelt og greit). Aner ikke hvor lenge jeg har hatt det, går jo bare til legen hvert 3. år, og har aldri merket symptomer av noe slag.

Det jeg fikk beskjed om, var å sjekke etter 4 uker om antibiotikaen fungerer. Dette skal jeg gjøre ved å avgi urinprøve (første strålen om morgenen, i et glass jeg henter på forhånd hos legekontoret).

Lurer litt på hvor stor prosent av folk som opplever at antibiotikaen IKKE virker.... Håper på det beste.

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg syntes at det er, eller burde være, en selvfølge at man tester seg for klamydia når man bytter partner. Gidder man ikke å sjekke seg, får man i det minste holde seg til sex med kondom. Ihvertfall når det er SÅ lett å teste seg (spesielt for unge mennsker som får det lettest), er det veldig uansvarlig å ikke gjøre det... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...