Tusseladd Skrevet 3. april 2002 #1 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg er en jenta som er så ivrig etter å holde kontakt med venniner, men dei er så trege.. Kan det være det er noen her som er like prate syk som meg og er glad i å ringe og holde kontakt uten at det er bare jeg som må det... Mener det er ingen uskyldning selv om man er gift, har barn og jobber.. Venner er alfa omega... Ta kontakt da vel... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 3. april 2002 #2 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg er ikke enig med deg her, om du forventer at vennene din alltid skal ha tid til deg og du må snakke med de nesten hver eneste dag. Gode venner er de som også forstår at man har et liv uten deres samvær også, som ikke tar det for gitt at man skal være tilgjengelig hele tiden. Et godt vennskap er ikke avhengig av daglig kontakt for at man skal finne tonen og vite hva man skal snakke om når man treffes, kjemien er bare dere allikevel. Hvis vennene din aldri tar kontakt er det noe galt, det bør de selvfølgelig gjøre. Men vi har alle forskjellige behov og som venn må man tåle at andre er opptatt med familie, andre venner, jobb osv. Vennskap skal etter min mening ikke dømmes ut fra kvantitet, men heller kvaliteten på den tiden man har sammen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. april 2002 #3 Del Skrevet 3. april 2002 Enig med Kristian her jeg! Har selv mistet mange venner fordi jeg må prioritere litt. De har ikke tålt at jeg har hatt full jobb, samboer og ,asse annet. De beste venninne har jeg igjen og vi snakkes kanskje 1 gang i måneden og møtes 1-4 ganger i året. Har selvfølgelig andre venner som jeg ser oftere, men disse er egentlig bare "bekjente". Jeg har rett og slett ikke tid til å holde kontakt med alle jeg. Men har er vi alle forskjellige... Og dette var kanskje ikke ment som et tema for diskusjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. april 2002 #4 Del Skrevet 4. april 2002 Helt enig med Krisian og Lea der. Har en travel hverdag selv, og det gjelder vennene mine også. Men Tusseladd har absolutt et poeng. For mange ganger siger jeg bare end i sofaen, mens jeg kunne hatt meg en hyggelig pratestund med en venninne og gledet både meg selv og henne... Vi er ikke bare nerder vi som kun holder kontakt med venner pr. mail. Vi er vanlige travel jenter som også dessverre har fått den uvanen. Og hvor mye sitter vi på nettet og får venner da...? Kanskje bruke litt tid på dem IRL også...? Takk for påminnelsen, i dag skal jeg ringe ei jeg ikke har snakket med på leeeenge, og som jeg savner å skravle litt med.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.com Skrevet 4. april 2002 #5 Del Skrevet 4. april 2002 Tusen takk til Tusseladd!! Jeg er ikke helt enig i alt du skriver i innlegget, men det fikk tankene mine til å "fly" tilbake til Norge. I dag har jeg snakket med to gode venninner i Norge, disse to skulle jeg ha ringt for lenge siden...det var godt å snakke med de igjen. Så jeg må bare si det en gang til: Tusen takk !!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladd Skrevet 4. april 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 4. april 2002 Å dere misforsto meg... Jeg har gode venner og dei tar kontakt, men jeg bor på vestlandet og dei på sørlandet. Me har egentlig god kontakt, men har ikke råd til å reise så ofte til dem.. Men det hadde vørt koseligt å ha noen i nærheten når en trenger noen rundt seg. Av og til er jo ikke verdagen like grei.. Jeg jobber og har barn. Jeg prioriterer familie, men det hadde vært koseligt å ha noen i nærheten som jeg kan ringe til å komme til og kansje ta en kopp te eller noe. Kansje bare det å gå på kino. Har ikke så mange rundt meg uten om familien og jeg kan bli litt lei av å berre besøka mora mi.. Og ikke minst svigermor... Jeg er ikke den som ringer hverdag heller og plager vennen mine, men jeg er nå ihvertfall her visst dei trenger meg og støtter dem i vanskelige perioder. Trøst og ros fra meg til mine venner.. Tenk å kunne ha en kveld i uka eller i mnd. for den sakt skyld å kunne komme seg ut av huset og slippe å sitte kunn med min mann og ungene, me har alle behov for det... Ingen er så Rik at en har Råd til å miste en venn.. Ha en fin dag, her er det stålende vær og humøret mitt stek noe i dag ja når jeg så ut.. Kos til alle..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 7. april 2002 #7 Del Skrevet 7. april 2002 Hvor på vestlandet bor du da?? Det er vel flere måter å bli kjent med noen på? Jeg er helt enig, vi trenger venner for å ikke visne. Og det ser jeg enda mer tydelig nå. Min samboer er på østlandet og bor nå sammen med meg i Stavanger. Det er ikke lett for ham, det skjønner jeg. Men folk kommer ikke opp på døren og leter etter ham. Han må komme seg ut litt selv... det er den eneste måten å få nye venner på! Lykke til da12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladd Skrevet 7. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 7. april 2002 mellom Bergen og Haugesund. Jeg prøver å komme meg ut, men ganske innsnørvet miljø her, mye baksnakking. Dei kan jeg stå foruten.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladd Skrevet 11. april 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 11. april 2002 Hvor er dere???? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå