Bollefisen Skrevet 3. oktober 2007 #1 Del Skrevet 3. oktober 2007 Testa positivt i går, 2. oktober. Vi har en liten fis fra før, så jeg satt igjen med blandede følelser etter de 4 (!) positive testene, men satser på at det går bra. Er mest lykkelig. Menstermin er 9. mai, men tror ikke jeg er så langt på vei. Testa negativt for 3 uker siden, og har hatt ustabile sykluser en stund. Tror jeg er enten 4 eller 8 uker på vei. Burde vel ringe lege/jm snart, men vil la alt synke inn først. Er det vanlig med tidlig ul for å finne ut hvor langt man er på vei, mon tro...? Dette blir spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. oktober 2007 #2 Del Skrevet 3. oktober 2007 Heisann Gratulerer! Ang. UL så trodde jeg man måtte ha en god grunn for å få det så tidlig (hvis du ikke går privat da)...Jeg ble ivertfall ikke tilbudt noe slikt, men nå er jeg ikke helt sikker på hvordan dette fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. oktober 2007 #3 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gratulerer! Det er ikke vanlig med tidlig UL kun for å finne ut hvor langt man er på vei. Dessuten er det ikke så lett å se i begynnelsen så vidt jeg vet. Grunnen til at man får ord. UL i uke 17-18-19 ca er jo at da er det lettest å se hvor stor den er fordi da er de fleste foster veldig like i utviklingstrinn. Så sannsynligvis må du vente til ordinær hvis ikke du tar privat. Men det er jo etterhvert andre måter å finne ut hvor langt du er på vei, feks å måle livmor som man kan etter ca 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er rart å ikke vite hvor langt jeg er på vei. Forrige gang dreiv vi med EL-testing og hadde full kontroll over termin-dato og denslags. Men det er ikke så farlig, kjenner jeg. Går ut i fra at vi får ordinær UL eller mens-termin, og det blir vel i slutten av november. Kjenner at jeg har et avslappet forhold til denne graviditeten. Har knapt tid til å tenke på at jeg faktisk er gravid. Tror ikke det går skikkelig opp for meg, eller kjæresten - før vi får se et bankende hjerte. Jeg har ikke et eneste graviditets-symptom engang - eller har jeg bare ikke kjent ordentlig etter enda...? Vi gleder oss i alle fall, selv om vi har opplevd små øyeblikk av angst - der vi lurer på hvordan i all verden dette skal gå. Har lest en del om foreldre som har to tette, og har forstått at det selvsagt både har fordeler og ulemper - og at det kommer til å bli veldig hektisk og slitsomt - men gøy også (håper vi da...). Det som er greit er at vi har alt vi trenger av baby-utstyr. Men dette er kanskje sistemann, så da kommer vi nok til å unne oss noe babygreier uansett. Dette kommer vi til å skaffe/ønske oss: ¤ Nøstebarn-skinn til senga (store-fisen skal få bruke sitt så lenge han ønsker) ¤ Elastisk sjal og Kan-go-wrap (for nyfødte) ¤ Ull-undertøy ¤ Heldresser til innebruk ¤ Nøstebarn-ullteppe ¤ Kurv til dagsoving som kan henge i taket i stua Vi tror det er ei jente denne gangen forresten. Og så gleder jeg meg til fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 4. oktober 2007 #5 Del Skrevet 4. oktober 2007 Heisann! Det har heller ikke gått opp for oss enda, gjør nok det etter UL vil jeg tro Men du er jammen heldig hvis du ikke har noen symptomer enn så lenge. Jeg er litt kvalm til tider og har ømme bryst. Men det tåler jeg Synes synd på de som bare spyr, det må være grusomt. Så bra at du gleder deg til fødselen da, jeg har litt blandede følelser Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. oktober 2007 #6 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har inntrykk av at mån får ekstra UL hvis man ikke aner hvor langt på vei man er. Det er fordi de skal kunne sjekke de "riktige" tingene på ordinær UL Så spennende med to tette! Jeg synes dere er riv ruskende gale som orker men forstår det likevel veldig godt. Vi ville jo i utgangspunktet ha to tette, men etter et tøft svangerskap (og en lege som sa jeg ikke fikk lov ) Har jeg slått fra meg tanke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 4. oktober 2007 #7 Del Skrevet 4. oktober 2007 Her må jeg jo følge med. Hvor gammel er store-fisen? Kjenner meg litepittegranne misunnelig på at du får to tette. (Litt flaut å innrømme sånt... ) Vi "prøver", men har jo ikke fått tilbake mens enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tror dette kommer til å bli tidenes korteste svangerskap. Jeg glemmer at jeg er gravid hele tiden, i stad var jeg på vei mot kjøleskapet for å ta meg et glass hvitvin, før det plutselig gikk opp for meg at jeg ikke hadde lyst på det likevel, pga. lille-fisen i magen! Har vært hektiske dager her i det siste. Vi har hatt kjærestens barn boende hos oss i høstferien, svært hyggelig, full fart selvsagt (og litt godt når de reiste igjen i dag..), men mest gøy. Vi har kost oss masse, og jeg kjenner lysten på maaange barn kommer snikende... Men vi får ta ett barn av gangen! Selv om jeg ikke tenker så mye på det, så er det på en måte skikkelig irriterende å ikke vite hvor langt jeg er på vei. Ønsker på en måte at jeg er 9 uker, som mensterminen tilsier, men fikk en negativ test for 3 uker siden, så tør ikke helt tro at jeg er så langt heller. Burde vel kommet meg på kontroll snart, men gidder ikke ennå dersom jeg bare er 4 uker liksom... Når er egentlig 1. svangerskapskontroll i følge "standard-skjemaet"...? Heisann! Det har heller ikke gått opp for oss enda, gjør nok det etter UL vil jeg tro Men du er jammen heldig hvis du ikke har noen symptomer enn så lenge. Jeg er litt kvalm til tider og har ømme bryst. Men det tåler jeg Synes synd på de som bare spyr, det må være grusomt. Så bra at du gleder deg til fødselen da, jeg har litt blandede følelser Ha en fin dag Jeg var veldig kvalm forrige gang jeg også, så venter liksom litt på det, men håper jeg slipper unna da! Jeg har inntrykk av at mån får ekstra UL hvis man ikke aner hvor langt på vei man er. Det er fordi de skal kunne sjekke de "riktige" tingene på ordinær UL Så spennende med to tette! Jeg synes dere er riv ruskende gale som orker men forstår det likevel veldig godt. Vi ville jo i utgangspunktet ha to tette, men etter et tøft svangerskap (og en lege som sa jeg ikke fikk lov ) Har jeg slått fra meg tanke helt. Er forståelig at du ikke orker to tette etter et tøft svangerskap. Mitt forrige var stort sett veldig bra, så man håper da på reprise! Men er innstilt på at det kan bli knalltøft med en 1-åring og stor mage, for ikke å snakke om turbo-kid og nyfødt, men folk har da klart det før oss... *trøste seg selv* Blir nok moro! Her må jeg jo følge med. Hvor gammel er store-fisen? Kjenner meg litepittegranne misunnelig på at du får to tette. (Litt flaut å innrømme sånt... ) Vi "prøver", men har jo ikke fått tilbake mens enda. Krysser fingrene for at det sitter en liten spire hos dere også snart! Store-fisen er bare et halvt år, så det blir tett-tett-tett dette her altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. oktober 2007 #9 Del Skrevet 5. oktober 2007 Man skulle fått kjøpt en pinne å tisse på som sa hvor langt på vei man er man tisser jo for alt annet i svangerskapet så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 6. oktober 2007 #10 Del Skrevet 6. oktober 2007 Så minsten er bare et halvt år, ja da blir det tett i tett ja. Hektisk, men gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tisse-tidstesting hadde vært en fin ting ja. Klarer ikke helt å forstå at det bor ei lita jente (eller i alle fall en liten baby) inni magen min... Tror jeg må ta e ny test igjen snart. Gleder meg til å begynne å kjøpe babyutstyr, selv om vi EGENTLIG ikke trenger så mye denne gangen. He he. Men man "trenger" jo alltids et og annet uansett... Vi leker med tanker på at mannen skal ta permisjonen denne gangen, samtidig som jeg får tatt litt videreutdannelse. Jeg har mulighet til å gjøre mye hjemmefra, så vi hadde nok fått mye tid sammen hele familien om vi valgte den løsningen. Man får se hva man gjør. Bør vel kanskje få en termin-dato først... :~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. oktober 2007 #12 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er alltid noe fint man kan kjøpe ja Blir spennende å høre når du har termin. (du har forresten lik avatar som en annen bruker.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er alltid noe fint man kan kjøpe ja Blir spennende å høre når du har termin. (du har forresten lik avatar som en annen bruker.) Æsj da... Brukte en sånn standard-avatar. Veit ikke helt hvordan jeg laster opp egen, får prøve å sette meg inn i det etterhvert... Er spent på termin ja. Når bør man være på første kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. oktober 2007 #14 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde ringt legesenteret og fortalt at jeg var usikker på termin og hørt hva de synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. oktober 2007 #15 Del Skrevet 7. oktober 2007 Og hvis du bor i Oslo og ønsker deg til et sykehus hvor det blir fort fullt er det jo greit å søke om fødeplass tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde ringt legesenteret og fortalt at jeg var usikker på termin og hørt hva de synes jeg Hmmm.. Det er kanskje ikke så dumt nei... Og hvis du bor i Oslo og ønsker deg til et sykehus hvor det blir fort fullt er det jo greit å søke om fødeplass tidlig. Ja, det er jo også noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Testa positivt (selvsagt...) i går også... Måtte bare... Drømmer om hva vi skal kjøpe til mini-fisen... Vi skal ha en slik hengekurv som man finner her: http://www.purnatur.no/ Vi skal ha et tynt Sino bæresjal (siden jente-fisen kommer til våren/sommeren): http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_...x&cPath=111 Og så skal vi ha en Kan-go Wrap (Link). Den Kan-go wrapen har jeg lyst å ha på meg under fødselen, slik at jeg kan legge babyen inntil meg med en gang. Har fikset en link, siden den forskjøv bildet. Tabby, mod Endret 10. oktober 2007 av Tabby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. oktober 2007 #18 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du virker så sikker på at det er jente. Er svangerskapet annerledes enn sist siden du er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du virker så sikker på at det er jente. Er svangerskapet annerledes enn sist siden du er det? Har ingen symptomer enda, så det vet jeg ikke helt. Men er liksom sikker på at det er jente likevel. Vi vet det bare, på samme måte som vi visste at fisen var en gutt. Men det blir spennende å se om vi får rett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollefisen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 9. oktober 2007 Når er det bra med 3D-ul? Tror vi skal koste på oss det denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå