Shiloh Skrevet 3. oktober 2007 #1 Del Skrevet 3. oktober 2007 Har tidligere brukt Trionetta, og vært fornøyd men de selges ikke lengre. Har hørt masse dårlig om Yasmin.. Noen som kan anbefale p-piller? Vil helst unngå de med vektøkning og humørsvingninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 3. oktober 2007 #2 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg anbefaler Yasmin jeg. O vektøkoning, ikke humørsvingninger. Den har funka bra for meg i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 3. oktober 2007 #3 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Jeg er også veldig fornøyd med Yasmin. Brukte Microgynon en periode, det funket også greit, men følte meg litt oppblåst og fikk mer menssmerter. Må bare legge til at det er veldig individuelt hvordan man reagerer på pillene, så du må nok nesten bare prøve deg frem. Endret 3. oktober 2007 av brumma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 3. oktober 2007 #4 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er fornøyd med Loette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 3. oktober 2007 #5 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er også fornøyd med Loette, men det er veldig individuelt, så det er egentlig bare å prøve selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 3. oktober 2007 #6 Del Skrevet 3. oktober 2007 Av de p-pillene jeg har brukt var jeg mest fornøyd med Loette, men nå har jeg byttet til P-ringen (Nuvaring) og er enda mer fornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 3. oktober 2007 #7 Del Skrevet 3. oktober 2007 Yasmin er på overvåkningslista. Mange har fått blodpropp av denne pilla. Jeg bruker cerazette, gikk over fra trionetta. Har ikke mensenmigrene lenger, heller ikke mensen. Uvant i begynnelsen, men nå er det bare deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 3. oktober 2007 #8 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hva du tåler eller ikke tåler er helt individuelt og noe som passer supert for deg kan være utrolig dårlig for andre. Det er rett og slett bare å prøve og feile litt. Jeg brukte Microgynon, gikk ikke opp i vekt, og hadde ikke noen plager annet enn de vanlige "oppstartsplagene" man gjerne får med p-piller. Dessuten er det med vektøkning og p-piller dårlig dokumentert, mulig det binder litt vann, men du legger ikke på deg av p-piller med mindre du spiser mindre enn du forbrenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 4. oktober 2007 #9 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er fornøyd med Yasmin, har brukt dem i fire måneder nå. Har gått litt opp i vekt, men det har andre årsaker. Jeg har også beynt å hoppe over annenhver mens, det funker kjempefint, man bare begynner rett på neste brett i steden for å ha pause på 7 dgr i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 4. oktober 2007 #10 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvordan p-piller(og annen hormonprevansjon) fungerer er helt individuelt. Jeg gikk på Trinodiol i 10 år uten en eneste bivirkning, men jeg kjenner mange som har slitt med Trinodiol/Trionetta. Måtte skifte merke da Trinodiol gikk ut av produksjon og fikk resept på Yasmin. Brukte Yasmin i 3 måneder og hadde haugevis med bivirkninger: jeg gikk opp i vekt, jeg var deppa (herregud som jeg grein!), hadde null sexlyst og hadde migreneanfall atskillig oftere enn jeg har nå og hadde før (får ca anfall 2-3 ganger i året, i løpet av de 3 månedene så hadde jeg vel migrene 5-6 ganger). Så jeg slutta, gadd ikke slite! Det var absolutt ikke verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 5. oktober 2007 takk for svar! ja det er nok individuelt. tror jeg prøver Loette, og ser hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eretia Skrevet 5. oktober 2007 #12 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har brukt loette, og av den fikk jeg mye småblødninger av, så den slutta jeg med. Har nettopp sluttet med p-piller, men brukte mikrogynon helt til nå, og har egentlig vært veldig fornøyd med den. Men som flere sier her, det er individuelt, prøv deg fram så finner du nok et merke som passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #13 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har gått på Yasmin i ca 6 mnd, merker at jeg får humørsvingninger veldig ofte!! Dere som har hatt samme problem, hvilket annet merke byttet dere til? Er det et merke som gir mindre humørsvingninger enn andre? Håper på svar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #14 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har gått på Yasmin i 5 år uten bivirkninger. Begynte på de like etter at de hadde kommet på markedet, da legen min foreslo den for meg. Jeg var da 16. I begynnelsen tok jeg "hyppig" blodprøver fordi legen min ville følge med på hvordan kroppen min reagerte. Har aldri slitt med høyt blodtykk. Familien min har heller aldri vært utsatt fordi sykdommene de spør om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. oktober 2007 #15 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har gått på yasmin i rundt et år nå, og jeg har ikke hatt noe som helst bivirkninger. Hadde det heller ikke når jeg brukte trionetta, så jeg ser på meg selv som utrolig heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
No Shorty Skrevet 5. oktober 2007 #16 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg kan ikke si at jeg har vært dirkete fornøyd med noen av p-pillene jeg har gått på for alle har gitt meg ganske kraftige blødninger hele tiden... Loette, Trionetta, Microgynon og Cerazette... Den siste er den jeg går på nå, og det ser ut til at det kan ha roet seg nå etter en hormonkur og noen andre piller (blødningsstoppenede piller)... Klemmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #17 Del Skrevet 21. november 2007 Hei! jeg lurer på hva disse "oppstartsplagene" ved bruk av p-piller vil si? Er det liksom slik at dersom dette er første gangen man tar p-piller så er det noe som skjer, uavhengig av hvilken pille det er? Trenger et raskt svar, på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 21. november 2007 #18 Del Skrevet 21. november 2007 Hei! jeg lurer på hva disse "oppstartsplagene" ved bruk av p-piller vil si? Er det liksom slik at dersom dette er første gangen man tar p-piller så er det noe som skjer, uavhengig av hvilken pille det er? Trenger et raskt svar, på forhånd takk Skal prøve å svare.. Det er induviduellt, noen merker det, ander merker ingenting. Hva folk merker er forskjellig, jeg ble humørsyk (den perioden jeg husker varte i kanskje 2 timer, flere bivirkninger husker jeg ikke). Da jeg byttet til Loette (siden trionetta ble tatt vek fra markede) spurte jeg helsesøster om jeg ville merke nye bivirkninger, og hun mente det ikke skulle merkes. Bivirkningene man får i startfasen gjelder på en måte starten på p-piller, ikke starten på nye merker. Det var hvertfall det jeg fikk vite.. Fikk du noen svar nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 21. november 2007 #19 Del Skrevet 21. november 2007 Dårlig erfaringer både med yasmin og trionetta, men mest med sistnevnte..Glad den er ute av produksjon. Fikk helt plutselig feber, migrene, tåkesyn, kvalme, vondt i huden på hele kroppen, sinnsyke magesmerter, klarte nesten ikke å snakke..Alt på en gang selvfølgelig! Lå i senga i mørket å klarte ikke å bevege meg engang..nøyaktig 36timer etter jeg tok siste pillen var jeg helt frisk igjen..Med Yasmin har jeg følt kvalme etter hver gang jeg har tatt den så jeg måtte tilslutt ta den rett før jeg sku legge meg for ikke å ødelegge hele dagen..For ikke å snakke om humørsvigneingene..Grein for nesten alt, ble fort sint osv..Har hatt p-pille pause i noen mnd nå, å må vel snart begynne på noe dritt-prevansjon igjen..er samboer så må jo ha beskyttelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest3 Skrevet 15. mai 2010 #20 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei. Jeg ser det er mye de samme merkene som går igjen. Jeg har begynt på p-piller for første gang, og jeg bruker et merke som heter Mercilon 28. Jeg har hatt noen bivirkninger som kvalme, humørsvingninger, og jeg føler meg litt tung og varm i bena. Jeg er egentlig livredd for å få blodpropp etter at ei jemte på skola vår døde av det i fjord. Så det jeg lurer litt på da er om noen her har noen erfaring med Mercilon 28, og om jeg bør gi dem en sjans før jeg evt. ber om å få bytte? Jeg har bare tatt de i noen dager. Hvor lenge pleier oppstartsplagene å vare? Håper på raskt svar :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå