Gå til innhold

Hva liker du???

mjau

Rock, pop, jazz,tecno/trance, eller DDE??  

1. 1. Rock, pop, jazz,tecno/trance, eller DDE??

• Rock!!
      21
    • All that Jazz...
      7
    • [dirty pop]
      4
    • dunkdunkdunk(tecno)
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker best ROCK jeg.

Dessuten liker jeg mye 80-talls rock/pop.

Ny musikk synes jeg ikke noe særlig om.

Tecno/trance er ikke noe for meg.

Jazz får jeg vondt i hodet av :roll: .

(Det samme gjelder rap og korpsmusikk)

Er ganske sær når det gjelder musikk tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv liker musikk av typen MetallicA(vises det? :briller: )

, REM, Rolling Stones, Jimi Hendrix . Alt er rock :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likar ganske mykje rart, eg, så lenge det er råd å høyra ein melodi og vokalen er song og ikkje hyl/snakking. Jazz kan eg ofte styra meg for - men det finst jo så mange typar...

Elles likar eg altså rock, pop, klassisk, country, til dels opera, balladar - og masse meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig spørsmål... Ikke det at jeg ikke vet hva jeg liker, men hva skal man nå kalle musikk stilen??? Liker noe av mye, men sjelden alt av noe. Har ganske lenge hørt på mye hip-hop/rap (Eminem, Nelly, Eve, Missy Elliot, 50 Cent etc). Ellers er plata til Nora Jones noe av det vakreste jeg har hørt på lenge. Liker også mye Rn'B. Hører også noe på rock, pop og trip-hop. Techno slutta jeg med for noen år siden... Puh, også er det garantert en hel masse jeg har glemt... :roll:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hører på alt mulig, kan styre meg for death metal, korpsmusikk, dansebandmusikk og sånt.

Tom Waits, Depeche Mode, Goo tan Project og noe klassisk - var det jeg hadde i CD-spilleren sist, tror jeg. Nå durer en musikk-kanal på TV i bakgrunnen med 80-talls hits.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d rock for alle penga! Står absolutt mitt hjerte nærmest. Gammel rock og ny rock! Altetende! Men d er mye annen slags bra musikk også, selvfølgelig.....bare jeg slipper sånn musikk som i dancing'en på danskebåten, Og damer som JLo, Kylie Minogue og Britney Spears irriterer meg.....for å se d mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det beste jeg kan få servert er storband-musikk. Jazztoner er herlige! Liker også veldig godt korpsmusikk - og de kan jo servere alt fra klassisk til musicals til rock - men det er altså instrumentene jeg liker å høre...

Ellers liker jeg viser. Og er til tider altetende. Har ingen favorittband/-artist.

Hm...variasjon er BRA! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemt på rock, selv om jeg egentlig liker det aller meste. Unntatt JAZZ, det klarer jeg ikke å høre på. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spörs veldig på humöret.

Nå når det har vært veldig travelt blir det klassisk, Jaga Jazzist, Ella Fizgerald, Billie Holiday og flere i den stilen.

Ellers er det mye Radiohead, U2, Anja Garbarek, Bendik Hofseth, Dum Dum Boys og Cardigans (har ikke hört den siste plata enda - det blir rett i platebutikk når jeg kommer til norge i neste uke. Gleder meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz er bare FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da blir jeg helt varm i sjela, og glemmer tid og sted!!

JAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZJAZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker litt forskjellig, jeg.

Liker IKKE metall, techno, danseband og Britney-pop.

Artister jeg elsker:

Garth Brooks

Sting

Eric Clapton

Manu Chao

Sarah McLachlan

U2

Morcheeba

Angi Stone

Ellers digger jeg cd`er som "lady sings the blues" og andre cd`er som har samlet de gode, gamle Jazz, Blues og RnB artistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mye rart, men jeg stemte på rock :)

Liker mye innen den kategorien, bare det ikke er for intetsigende.

Mye forskjellig :

Det er mye bra fra 80-tallet, synes jeg : (og da mener jeg ikke Madonna, Samantha Fox, og liknende søte bimboer synger-greier...osv....), men utrolig nok Wham!, The Communards, The Specials, The Clash, U2, og Rolling stones, David Bowie, A-ha, Billy Ocean, UB40, Diana Ross, noe Michael Jackson, George Michael, Depeche mode, Simple Minds, AC/DC, Fine Young Cannibals, Sex Pistols osv....

Og retromusikk er toppers :

50 og 60-talls Motown låter, tidlig reggae, dub, ska, rocksteady, rockabilly-stil, punk, jenteband med garagerock-liknende tøff musikk, og mange tidliger klassikere, liker f.eks mange av Elvis låtene, Beatles, The Who, The Kinks, Aretha Franklin er genial! 70-talls glam-rock er utrolig festlig :D , Donna Summers, Hot Chocolate, osv....

Ellers mye bra nå også, men også mye møl som jeg ikke utstår :

Dunk-dunk-og-masse-trance-dance-støy er ikke min greie.....

Liker noe "dance", om jeg kan kalle det det,- det er jo mye forskjellig.

Også liker jeg Oasis, Blur, Gorillaz, Travis, Coldplay, Nora Jones, REM, The Corrs, Morten Abel, Sting, Eminem, noe Mariah Carey, All Saints, Green Day, Dandy Warhols, Madonna (selv om jeg ikke likte henne mht 80-talls musikk), Supergrass, Cast...osv..

Jeg liker også Andrea Bocelli, han har en flott stemme.

Liker keltisk / irsk inspriert musikk, a la Enya og mye folkemusikk i samme sjanger.

Kan også nevne Britpop i seg selv (hvis det uttrykket eksisterer ennå (?)), og endel latinomusikk som får kroppen til å krible etter å danse, musikk som skaper stemning for øvrig.

Takler ikke : Massiv bam-bam-dunk-dunk, der du bare hører bassen som skurrer....., og jeg hater Britney Spears, Christina Aguilera, Shakira, osv... og deres etterliknere.... Liker heller ikke black-metal og liknende. Klarer heller ikke Guns`n`roses og Metallica.

Tja. Det var vel dett, men jeg har sikkert glemt mye her. Jeg ELSKER musikk og det gjør faktisk livet så mye bedre, spesielt hvis man har det tungt i perioder.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg hører egentlig på alt, bare det er bra gjennomført.

Skal jeg velge en sjanger jeg alltid er klar for, så er det faktisk klassisk - helst Brahms og Smetana.

Men det finnes så mye mye mer av musikk - jeg hører på rock, country, dance, trance, viser etc etc.

Favvis-artister har jeg og. Bredt utvalg.

Ac/Dc (Ballbreaker-konserten i Oslo Spectrum '96 var de tre beste timene i livet mitt, med klær på), Quiet Riot, Scooter, Beethoven, Alice Cooper, Stage Dolls, Clint Black, Espen Lind, Michael Jackson, DumDumBoys, George Michael, Händel, Manic Street Preachers, Sash!, Gary Allan, Johnny Cash, Dire Straits... Sikkert mye mer.

Jeg makter ikke disse:

Robbie Williams, Shakira, Metallica, Nightwish, Daniel Bedingfield (ellerhvapokkerhanheter..), Eminem...og en bønsj andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...