Gå til innhold

Hva slags bordkort skal dere ha?

Eivissa

Anbefalte innlegg

Vi skal ha bordkort der det er brodert inn gjestens navn + ei lita rose på siden. "Svigermor" tok seg av dette kun dager etter at vi annonserte at vi skulle gifte oss. Hun elsker å dille med sånne ting icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha bordkort som er en mini-versjon av innbydelsen. Altså,som bakgrunn på innbydelsen skal vi ha et sort-hvitt bilde av en bukett med cala (lik den jeg skal ha som brudebukett),og dette bildet skal også brukes som bordkort. I en mindre versjon selvfølgelig,og i en gullramme.Så skriver vi gjestenes navn på bildet med gullpenn.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me skal ha blanke telys som me skal lage i samme farger som brudebuketten og så skriver me gjestenes navn på.og før gjestene kommer så tenner me alle telysene.

Dette syns eg er litt romantisk og veldig stillfylt icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vi har valgt å bruke roser som bordkort i vårt bryllup. ikke vanlige roser, men hjemmelagede roser i silkebånd. jeg lager alle selv, litt jobb men koselig. på rosene er det ett grønt blad der jeg har skrevet navnet med uthevet sølvskrift. tror dette blir kjempeflotte bordkort. har også lurt på om vi kanskje skal beholde rosene, ha de som en bukett til minne om gjestene...icon_smile.gif

Glede... icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha "vanlige" bordkort, dvs av litt tykt hvitt papir som vi bretter. Skal sette på et roseark med navnet og i hjørnet en kremgul rose. Hmm... hvis nen forstod dette da..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen veldig fine og stilige bordkort på bokhandelen, jeg. Creme-hvit med et elegant gull-hjerte på toppen. Har rett og slett ikke kapasitet til å lage noe avansert ettersom vi gifter oss ikke så lenge etter eksamen og studieavslutningen min... Sangheftet skal også være i creme-hvit og jeg skal tegne av og scanne inn samme hjertet som på bordkortet, det samme skal jeg gjøre med invitasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal få svigerfar til å skjære opp runde små bjørkeskiver, og skal bruke svipenn og skrive navnet til gjesten på foran, bak navnene våre og datoen!!!

Tror det kommer til å bli stilig, og litt annerledes...

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Et annet lite tips er å lage mennesker av teracotta-pitter slik at hver gjest får sitt personlige "bortkort" som skal forestille en selv. Det krever enormt mye jobb, men det er stilig med sånt. Desverre tror jeg ikke at jeg gidder å lage 40-50 sånne mennesker de neste månedene....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha tradisjonelle bordkort. Serviettene (store og hvite og tykke) brettes som en smokingjakke og legges på tallerkenen. På "halsen" legger vi en stor gullsløyfe, og på den har vi skrevet navn+tilknytning. Bakpå sløyfen er det sikkerhetsnål, så den fungerer som navneskilt etter middagen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anonymous

fekk lyst til å ta opp denne tråden igjen! Vi skal ha blåskjell som er limt med saman med ryggen mot kvarandre, slik at det ser ut som ein båt. Så limer vi eit kvitt "seil" med namn på på ein tannpirkar og sett oppi "båten"

Litt stilig synast eg. Berre så synd at det ikkje var eg som kom på ideen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja04 ulogget

Jeg vet faktisk ikke hvordan våre bordkort vil være da det er min tante som skal lage dem. Hun har tidligere laget til konfirmasjoner og de er alltid kjempe stilige. Men jeg er bare så utrolig spent da på hvordan de vil se ut. (Litt nervøs siden jeg bestemmer alt annet... og liker å ha litt kontroll....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen før bryllaupet var me i bestefar sin hage og plukka eføyblad til den store gullmedaljen... :wink:

Eføy var liksom eit gjennomgangstema hjå oss - i buketten, i bukettar og oppsats i kyrkja, på golvet i kyrkja, i borddekorasjonar - og altså bordkorta!

Dette er altså snakk om store eføyblad - sånne mørkegrøne og glatte som ein gjerne finn i hagar/hekkar rundtom. Eg skreiv namna med gulltusj - det vart fint, enkelt og tok ikkje for mykje plass. Dessutan held eføy seg så godt at dette fint kan gjerast minst eit døger før dei skal brukast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran på invitasjonen vår er det to hjerter og vårt monogram, dette har jeg tenkt skal gå igjen på bordkortet! Tror det blir fint jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de få tingene om bryllupet som forloveden min har sterke meninger om, så dermed får han det selvsagt som han vil.

Han har alltid vært litt "hobby-geolog" og samlet på stein av ymse slag. Det vet de fleste som kjenner ham. Derfor blir bordkortene laget av pene, runde steiner fra stranda som vi skriver på med gulltusj. Så legger vi dem oppå stykker av burgunder kartong, sånn at fargeskalaen vår går igjen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ha farvene rødt, hvitt og sølv, samt litt asiatisk preg over det. Vi har kjøpt inn spisepinner og trykket opp initialene våre på røde hjerteark i sølv. På baksiden av hjertene skal vi skrive gjestens navn og feste med sølvtråd til spisepinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en i familien som har tilbudt seg å male navnene til gjestene på vinglass. Så kan gjestene ta de med hjem etterpå som et minne om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha blanke telysglass med telys i som skal tennes like før vi setter oss til bords. På glasset skal vi skrive gjestenes navn og dato og kanskje monogram slik at det ser "frostet" ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...