Gå til innhold

Pstav -


Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg fikk satt inn staven for et år og fire måneder siden. Blødningene startet kanskje en uke etter at jeg fikk satt den inn, og varte i omtrent to måneder. du leste riktig - en to måneder lang menstruasjon. på dette tidspunktet fikk jeg andre p-piller som jeg skulle bruke i tillegg til staven, som en "hormonboost". Disse skulle jeg bruke i tre måneder. Det funket forsåvidt greit, jeg hadde normal menstruasjonssyklus og normale blødninger gjennom disse tre månedene, men med det samme jeg var ferdig med kuren startet blødningene igjen. Det jevnet seg noe ut etter hvert - jeg har fortsatt veldig uregelmessig og langvarig menstruasjon (1-2 uker), men det er ikke i nærheten av slik det var de første månedene. Har ikke merket noen endring i hud, heller ingen vektoppgang eller vektnedgang. Heldigvis har kjæresten min ingen problemer med blod - det verste er vel at vi må skifte sengetrekk relativt oftere enn normalt. Nå har jeg altså ventet i nesten et og et halvt år for å se om blødningene gir seg, så jeg tror egentlig jeg bare gir opp og bytter ut staven med p-piller igjen. Den enorme fordelen med staven er jo at man slipper å tenke på prevensjon - piller, plaster, sprøyte, ring osv, i det hele tatt! I utgangspunktet skulle det passet meg utmerket, så det var da veldig synd at jeg reagerte så dårlig på gestagen. Ja, ja :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym
Skrevet

Har tenkt på å sette inn pstav selv, men vet igrunn lite om det. Og har igrunn en del sp.m rundt dette. Håper noen kan hjelpe meg!!

Virker det på samme måte som vanlig p-pille? Jeg blir kjempedårlig av vanlig p-pille så jeg må gå på cerazette. Kan man bli like dårlig med pstav som man blir av p-pille?

Er det veldig vondt å sette inn en pstav?

Da legen min satte inn min p-stav fikk jeg først en dose anestesi (bedøvelsessprøyte i armen). Deretter lagde hun et bittelite snitt med skalpell, så plasserte hun staven under huden og så satte hun til slutt et par sting som jeg fjernet selv etter en uke. Det var ikke vondt i det hele tatt, og jeg har omtrent ikke antydning til noe arr der hvor hun satte den inn. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...