Gå til innhold

Hva er du dårlig på i trafikken?


Gjest Britt Banditt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er dårlig til å ikke å bli altfor sint når andre kjører uvettig. Og jeg har vært usikker på filplassering i rundkjøring - nå har jeg oppklart saken. :)

Dessuten er jeg stinkedårlig til å lukeparkere! Aldri lært det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Lærte ikke rundkjøringer ordentlig før jeg fikk lappen.

Følgende er problematisk nå:

Lukeparkering (kjører heller ørten runder rundt fremfor å lukeparkere)

Finne veien (jeg kjører den veien jeg vet jeg kan, selv om den kan ta en halvtime ekstra. Liker heller ikke å spørre om veien, kjører til jeg finner frem)

Ellers sliter jeg med temperament.

Syklister hater jeg, men jeg er ikke dårlig på å vise de at jeg helst vil ha de et helt annet sted enn i veibanen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig dårlig til å holde roen hvis noen gjør noe tåpelig.

Jeg hater for eksempel å ligge bak noen som sinker seg ned et akserellasjonsfelt, og da holder det på å klikke for meg.

Det er vel det værste tror jeg.

ELlers liker jeg ikke å lukeparkere, men jeg er egentlig ganske flink til det om jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..på å unngå å banne når jeg havner i en lang kø bak en moped, eller traktor.

..eller på å unngå å banne, når jeg ligger bak en trailer/lastebil, når det er vinter, saltlaken ligger tett i lufta, og dragsuget fra disse ekvipasjene smører inn frontruta med det salte grumset, og bilen nettopp er gått tom for spylerveske ! :sur:

Enig med siste poster ang akselerasjonsfelt, det er ett akselerasjonsfelt, man skal altså akselerere, det vil si å øke farten, ikke senke den ned mot null, for deretter å hive seg inn i den øvrige trafikken !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja, det er masse.

- har en tendens til å være litt brå enkelte ganger

- kjører for fort i rundkjøringer

- kjører for fort

- uoppmerksom (prater med folk osv)

- rygging

- parkere på venstre side :filer:

+++ masse mer jeg ikke kommer på i farten.

lukeparkering er en av de tingene jeg er flink til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig på å beregne luker! F.eks skal jeg inn på en vei, kan jeg enten beregne svæært kort eller altfor lang luke, og det er til irritasjon for alle rundt meg vil jeg tro :P

Men jeg jobber med saken og har blitt mye flinkere! Hatt lappen kun 1 år, så er lenge igjen før jeg er utlært :)

Rygging er jeg heller ikke noe særlig på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Forbikjøring. Og sikkert en del andre ting. Jeg kjører bil så sjeldent, siden jeg ikke har selv, at jeg ikke kommer på noe mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kunne sikkert blitt litt flinkere til å kjøre på glatt føre. Ellers tror jeg at jeg er i grunnen veldig flink til alt! ;)

Eneste jeg irriterer meg selv over når jeg kjører er at jeg alltid kveler motoren på bilen min når jeg skal rygge.. Opptil flere ganger! :kjefte:

Men at jeg blir sint på andre, JA! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig lite komfortabel på smale, svingete landeveier, spesielt når de er regnvåte og glatte, der er jeg helt ute av trening, og blir en usikker (og dermed også en irriterende) sjåfør! Egentlig veldig rart, for de første årene etter jeg fikk lappen kjørte jeg bare på slike veier.

Det er først nå de siste årene jeg har blitt vant til bykjøring og motorveier.

Ellers må jeg si at jeg også er ute av trening når det gjelder å rygge med henger. Jeg har blitt en "rett-fram-sjåfør" med en gang jeg får en henger på slep.

Bortsett fra dette er jeg en temmelig trygg sjåfør, og en veldig tydelig sjåfør.

Andre kan mene at jeg gjør idiotiske ting i trafikken, men de vet i alle fall god tid i forveien at jeg har tenkt å gjøre noe idiotisk. :fnise:

Jeg hater når biler kommer i 70 inn i kryss, og jeg ikke klarer å se om de har tenkt å stoppe eller ikke...

De bråbremser jo alltid i siste liten, men de er ikke tydelige på hva de har tenkt å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, rygging er jeg kanskje verst på, og på å utnytte luker i trafikken, dessverre.. Men nå er jeg ganske ny i trafikken, så satser på at det blir bedre etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dårlig på uforutsigbare ting som kan skje- dvs biler som blinker med lysene - da lurer jeg alltid på om jeg har noe feil med min bil, noe hengende ut bak, eller.....? Man kan bli så opptatt med å finne ut dette, at man glemmer å konsentrere seg.

Det er umulig å gjette seg til, så jeg skulle ønske at man ikke brukte lysene for å hilse på andre sjåfører som jeg har sett blitt gjort.

Og så er jeg redd for blindsonen når jeg skal skifte fil. Sjekker flere ganger- og en gang til, før jeg skifter.

Ellers går det meste greitt,tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for pinglete rett og slett. Hvis det kommer en bil i større fart enn jeg ville kjørt mot en kryss hvor jeg har forkjørsrett kan jeg finne på å bremse ned. Og det er en god del skilter jeg ikke får med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg klarer ikke å lukeparkere. Uansett hvor god plass det er. Jeg riper opp felgene og knoter rundt.

2. Jeg hisser meg unødig opp over andre trafikanter.

3. Sliter med å bli forbikjørt. Da kommer racerbilsjåføren i meg fram.

4. GPS-damens kommanderende stemme provoserer meg, så jeg må skru den av, med resultat at jeg kjører nesten på måfå.

5. Stedsans. Den er jeg ikke født med. Har heller fått det i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er jeg skummelt overbevist over meg selv. Er vel dårlig på å tilpasse kjøretiden over lengre strekninger slik at de som sitter på kanskje får strukket på beina etc.

Og så er jeg litt fæl på å være tung på høyrefoten ut fra lyskryss, man har jo nesten 300 hester og bakhjulsdrift *plystre uskyldig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...