Gå til innhold

Ouija-brett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er bare nyskjerrig.

Er det noen av dere som har prøvd å bruke ouija-brett og lykkes?

Jeg er forferdelig nyskjerrig på sånt og har lyst til å prøve en gang. Men jeg har jo hørt noen skrekkhistorier også.

Vet noen hvor man får kjøpt et slikt brett?

Tilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Jeg vil på d sterkeste advare imot å leke for mye m Ouija-brettet D er farlig!Du vet aldrig hvilke skapninger du kan komme i kontakt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Ouija boards kan man få kjøpt i de fleste leketøysbutikker rundt omkring i USA ihvertfall, vet jeg.

Det var der jeg kjøpte mitt.

Har hatt mye glede av det og ikke opplevd noe skummelt.

Det gjelder å vite hva man gjør og beskytte seg på forhånd ved å for eksempel si en "protection spell" både før og etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også advare mot Ouija-brettet! En som jeg kjenner opplevde noe utrolig skremmende da hun holdt på med det!12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man tak i slike i norge?

Er også litt nyskjerrig på slike uforklarelige saker.

Tror faktisk det ikke så farlig, alt etter hvordan du instiller deg til å holde på med slikt og hvordan man bruker det.

Hilsen icon_smile.gif lillemor icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hva er det dere har opplevd med disse Oijabrettene som er så farlig? Og kan man bare ikke lage et selv? Har en venninne som holdt på med dette, og hun ble livredd og nekter å vise meg hva det går ut på...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Oujia brett er ikke farlige, men et godt hjelpemiddel for å få kontakt med den andre siden.

De som påstår at det er farlig, vet ikke helt hva de driver med og det er nok mest psyken som spiller en et puss.

Kjenner mange medium, klarsynte m.m. som bruker oujia brett, og jeg bruker det selv ofte, kun som et hjelpemiddel/et fokuspoint. Det skjer ikke noe verre ting om man bruker det enn om man bruker en krystallkule, et vannglass eller rett og slett bare seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dere virkelig dette på alvor? Det har jo blitt demonstrert gjentatte ganger at glasset eller markørens vandring på Ouija-brettet er noe brukerne forårsaker, gjennom ubevisste muskelbevegelser. Når det er flere mennesker som holder på glasset eller markøren, er det lett å få inntrykk av at den beveger seg av seg selv.

En demonstrasjon av fenomenet, i en annen modalitet:

Lag deg en pendel, ca en meter tråd er passe. Hold i enden av tråden, la pendelen henge ned, stillest mulig. Tenk så på en sirkel. Etter en liten stund vil pendelen begynne å sirkle. Tenk på en linje. Det tar bare sekunder, så vil pendelen bevege seg i en linje. Tenk på en ellipse. Samme respons, etter noen sekunder går pendelen over til å pendle i en ellipseform. Altså en litt sammentrykt sirkel.

Med Ouija-brett:

En av de morsomme tingene med et slikt brett, er at det også fungerer når mediene har bind for øynene. Helt til man snur brettet uten at de er klar over det. Da blir budskapene bare tull, eller ikke budskap i det hele tatt.

Konlusjon: De som bruker Ouija-brett projiserer sine egne greier over på brettet underbevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, mange ganger for mange år siden og vil ikke anbefale noen å gjøre det.

En ting er om man tror på det eller ikke. Men man har ikke kontroll over hva som blir "sagt". Vi fikk mange skremmende beskjer om store ulykker, at mennesker nære oss ville dø på bestemte datoer og mye annet slikt. Ingenting av dette skjedde, men vi ble veldig redde av det. Ingenting av det som ble "sagt" via brettet viste seg å holde stikk. Alt var bare vrøvl, for å si det rett ut.

Så den eneste effekten det hadde var faktisk at flere av de som prøvde ble vettskremte, fikk ikke sove om natta. Trodde at noen de var glade i skulle dø en voldsom død og telte vettskremt ned til datoen. Det er kanskje ikke nødvendig å si at dette langt fra var sunt for deres mentale helse.

Og det er det som er detr farligste med slike brett. Man blir veldig redd!! Man skremmer seg selv, og det kan gå på psyken løs. Så jeg vil anbefale å la være. Du vet ikke hva som blir sagt, og du vet ikke hvordan du eller andre reagerer på det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Magien" bak Ouija Boards er vel blitt ganske godt forklart opp gjennom årene. Klart, dersom man VIL tro, klarer man å lage orden og mening ut av det meste.

Penn & Teller Ouija Board (del 1)

Del 2

Del 3

Og hvis dere besøker jal1337 så er det Penn&Teller Bullshit Wall-to-Wall Extravaganza!! Om både psykokirurgi, healing, hippier, universitetet, Mount Rushmore og enda mere til. Verden er full av bullshit, dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er bare nyskjerrig.

Er det noen av dere som har prøvd å bruke ouija-brett og lykkes?

Jeg er forferdelig nyskjerrig på sånt og har lyst til å prøve en gang. Men jeg har jo hørt noen skrekkhistorier også.

Vet noen hvor man får kjøpt et slikt brett?

Tilla

Jeg har endret innlegget etter ønske fra en av deltakerne på tråden.

Men dere: ikke bruk penger på å kjøpe noe slikt vås. Produsentene fortjener virkelig ikke at dere lures for penger.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. jeg synes faktisk ikke noe om at du legger ut en så detaljert beskrivelse her inne. Det finnes folk som kan bli veldig redde av slikt, selv om du ikke tar det alvorlig. En del av de som er her inne er ganske unge, og selv om de som leser denne tråden og har lyst til å prøve ikke blir redde, kan det godt være de får med seg noen andre som blir det.

Jeg hadde syntes det var fint om du fjernet den detaljerte beskrivelsen. Selv om de samme opplysningene nok bare er et google-søk unna. :-)

Endret av :-) anna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. jeg synes faktisk ikke noe om at du legger ut en så detaljert beskrivelse her inne. Det finnes folk som kan bli veldig redde av slikt, selv om du ikke tar det alvorlig. En del av de som er her inne er ganske unge, og selv om de som leser denne tråden og har lyst til å prøve ikke blir redde, kan det godt være de får med seg noen andre som blir det.

Jeg hadde syntes det var fint om du fjernet den detaljerte beskrivelsen. Selv om de samme opplysningene nok bare er et google-søk unna. :-)

Jeg synes du overreagerer nå.

Dessuten kan jeg nok ikke fjerne noe som du gjentar :)

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...