Gå til innhold

Julepynt

Gjest puselabb

Anbefalte innlegg

Jeg smugler inn et par småting i slutten av november, men pynter ordentlig 1. desember. Vil helst pynte juletreet også da, men får ikke lov av samboer før vi er en uke uti desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger opp julestjerne i vinduet den 1.desember, men resten kommer opp 23. desember

Jeg pynter 1. desember. Juletreet kommet 23 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter til advent 1.des også kommer resten av pynten opp 23.des.

Også henger pynten til enten 13. eller 20. dag jul. Får se hvor lenge jeg føler for å ha pynten hengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerna i vinduet og adventsstaken kommer opp 1. desember. Henger også opp julegardiner + juleduker. Resten kommer 22., eller 23. desember.

Elsker jula :-D (og nå er det ikke såå lenge igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleduker, servietter, håndkler, adventstake og lys kommer opp 1 desember.

Resten venter jeg med til en gang i uka før jul. Jobber i butikk så ikke alltid man får tidf til å pynte 23 desember, men juletre pyntes 23 desember, tør ikke ta det inn tidligere tror jeg. Dessuten vil ikke sambo ha det så da må jeg smugle det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har juleduk på kjøkkenbordet, adventsstake og adventsstjerne i vinduet fra første desember, pluss litt annen småpynt. Juletreet blir pyntet 22. eller 23. desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss blir det lilla 1 des, pluss adventsstake, adventskalender og krans på døra, julepynten kommer frem ca 22-23 des. Elsker jula, men tror egentlig jeg er mest glad i advent, dvs vente på jula og glede meg, så vil ikke ødelegge med å pynte til jul for tidlig, da er det jo ikke noe å glede seg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Stjerne og gardiner kommer opp 1. des., nisser og småpynt ca. 14 des, dette fordi jeg er så glad i førjulstida. Det er liksom denne tida som er koseligst, syntes jeg. Treet kommer opp 22 eller 23, men skulle gjerne fått det opp før det. Allerede 1. nyttårsdag føler jeg at jula er ferdig så da tar jeg det ned igjen....

:tre::nisselue::tre::nisselue::tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har første jul i egen leilighet, og som samboere, så vi skal skape våre egne tradisjoner i år! :)

Mest sannsynlig blir det juletre litt tidligere enn hjemme (som er 23.desember), da vi nok ikke kommer til å feire juledagene sammen. Ellers gleder jeg meg veldig til å handle adventstake (vil ha en "uvanlig" en... får se om jeg finner), til å henge opp utelys på balkongen og stjerne i vinduet!

Vi har også arvet noen gamle juleduker brodert av sambos bestemor, så de skal selvsagt på bordet 1.desember, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransen på døra kommer fram 1. desember, ellers ingen julepynt før lille julaften (og alt er nede igjen kvelden 1. nyttårsdag). Ser ingen grunn til å strekke pyntingen ut, desember er like koselig uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har flyttet in i nytt hus siden sist så det blir noen forandringer...julegardiner byttes ut med nytt juletrekk til Ektorpen :jepp:

:tre: 1 søndag i advent:

*adventsduker

*juletrekk på sofaen (rødt)

*adventsstake

*adventsstjerne og elektrisk stake i vinduet

*kongle-pynt utendørs som jeg varierer hvert år...

*adventsappelsiner og kongerøkelse gir den rette julestemningen + alle jule Cdène.

*englespillet kommer frem.

* to adventsengler jeg fikk av mamma da jeg var liten.

:tree: Lille julaften:

*pynte begge juletrærne (vi har et i stua oppe og ett i stua nede ettersom vi spiser middagen oppe og pakker opp gaver og drikker kaffe nede)

*Henge opp lyslykter og pynt i alle vinduene

*Hjemmesydde julehjerter på alle dørhåndtakene

*Dekker opp middagsbordet for julaften.

*det dukker opp noen få nisser :nissevink:

* bytter ut alle hvite talglys med røde.

GLEDER MEG MASSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Hos oss pyntes huset helt ferdig til 1. desember, bare juletreet pyntes lillejulaften.

Hmm, nå fikk jeg et ørlite snev av juleglede, gitt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fram adventsstake, adventsstjerne og julegardin 1. desember. Så pynter jeg litt etter litt utover i måneden. Stort sett er det ganske klart til Veslas fødselsdag den 21. Juletreet og juledukene kommer på plass den 23. Når alt er ferdig er det "Kvelden før kvelden", julegløgg på de voksne og julebrus til ungene. Så koselig atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pynter ikke så mye, men henter frem tingene en gang i første halvdel av desember. Gleder meg til å få krans på døra - det er så koselig!! Pynter treet en av dagene før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...