Gå til innhold

Fikk du det yrket du drømte om?


Barbie

Anbefalte innlegg

Hva ville du bli når du var barn,og BLE du det?

Selv skulle jeg bli verdenskjent popstjerne,noe jeg selvfølgelig ikke ble!

- Men,jeg er fortsatt glad i å synge...... :oops:

Er nyskjerrig på hva andre skulle bli..?

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gotthard

skulle bli leiesoldat , brannmann eller racerbil kjører.

jobber nå i barnehage men drømmer om og bli førerhundfrisør eller noe når jeg blir voksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Er i gang med utdanning nummer 2!

Har 5 års høyere utdanning fra før, men var lei. Drømte ikke om noe spesielt da jeg var yngre, kanskje det som var problemet. He he.

Nå håper jeg å komme på en riktigere hylle i livet.

Bedre sent enn aldri.

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo og tja. Har utgitt ei bok, holder på med en til i en annen sjanger. Og det er ingenting som er sikkert mht. utgivelse ennå. Så jeg kaller meg ikke forfatter.

Drømte om å bli mye rart, bonde (av alle ting), veterinær, skuespiller, kunstner, rideskolelærer, journalist, forfatter, husmor (slå den...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om å bli flyvertinne,men så var jeg for kort. :cry:

Så jeg har jobbet i barnehage,på aldershjem og nå på ett vaskeri der jeg holder på å ta fagbrev innen tekstilrenhold.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm, ser at uttalelsen over kan virke litt snodig:

ikke noe galt med de som ønsker å bli flyvertinne - det er bare ganske latterlig å se for seg meg i den rollen.

Oppklaring slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte faktisk også om å bli flyvertinne men slik gikk det ikke. Nå er jeg igang med min andre utdanning. Får håpe jeg treffer denne gangen da...... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om å bli frisør, flyvertinne og branmann... Ble ingen av delene-

Holder nå på med andre året ved sykepleien, å hadde for fire-fem år siden ALDRI I VERDEN trodd at jeg kom til å bli dette.. Men sånn kan det gå, er glad jeg valgte denne utdanningen å jeg gleder meg til å bli ferdig å begynne å praktisere..... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om å bli masør. Jeg ble større, og drømmen forandret seg til fysioterapeut. Jeg har ikke nådd målet mitt enda, og er i tvil om jeg kommer til å nå det. Det er så vanskelig å komme inn på studie. Jeg er hjelpepleier, og studere for tiden tegnspråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli jordmor jeg :D Er ferdig utdannet hudpleier til våren, og det er jo ikke akkurat det samme. Jeg skal ha fri et år og jobbe med et eller annet, og deretter skal jeg ta mer utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jeg drømte om å bli dyrlege. Men jeg endte opp som sykepleier og stortrives med det!

Men når (---særlig....) jeg en gang blir lottomillionær og har råd til å ta fri fra jobbing for å studere i 5 1/2 år, da skal jeg bli dyrlege!!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmer var stadig under omskiftninger, og heldigvis for det. Tidlig, tidlig ønsket man jo selvsagt å bli butikkdame, helst i godtebutikk, så ble det politi, flyvertinne, lærer, sykepleier og den slags. Nå er jeg fornøyd med det jeg har blitt.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville bli prinsesse med 10 unger, jeg! :ler:

Da jeg ble litt eldre ville jeg bli arkeolog, så designer, modell, kunstner, forfatter, skuespiller, sykepleier, politi osv... osv...

Nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal velge (tar et år på folkehøgskole for å tenke), men jeg vurderer barnevernspedagog, fysioterapeut eller arkeolog.

Kunstner/forfatter vil jeg være på fritida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - faktisk endte jeg opp med å bli det jeg drømte om som liten - men i en alder av 34 da :) Og det kan jo kanskje være greit jeg ikke gjorde det som 19 åring, ikke sikkert jeg ville vært moden nok i den alderen. Det er ihvertfall aldri for seint da :)

Lykke til til alle som ikke er like heldige som meg - husk at ting kan skje som man minst forventer det :)

Har du en drøm er det mye sannsynlig at der er en grunn til denne drømmen og at den vil ende med å bli sannhet den dagen tiden er moden for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg var veldig tidlig hjerneskadet, jeg visste veldig veldig tidlig at jeg ville kjøre trailer når jeg ble stor. Joda, min far var yrkessjåfør, men jeg traff ham aldri før jeg ble 16 år gammel. Få år etter kjørte jeg drømmen - som etterhvert ble et mareritt. Hehe, neida, hatt det mye fint der og.

Men når man kom midt i tenårene så var det en annen drøm som dukket opp; jeg ville fly jagerfly!

Har satset som bare svarte på å nå det målet, utdannet meg i forsvaret (faktisk både i hæren og sjøforsvaret) og har tilsammen tre år bak meg i uniform.

Til sist kom jeg endelig inn på flygerskolen. Drømmen var oppnådd! Men mens jeg venter på dagen jeg skal troppe opp, så velger jeg å kjøre litt mer trailer for å få penger i lomma. det ble skjebnesvangert, knuste kneet ca 3 måneder før jeg skulle inn. verden gikk bokstavelig litt i knas akkurat da, men men.

Kan'ke gråte over spilt melk, heter det. Nå er det atføring i sikte, regner med å bli sivil ingeniør om en sånn fem seks år. (bedre lønn enn i forcen, i alle fall..)

...Så jeg oppfyller nok heller min mors drøm. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...