Gå til innhold

Mens vi venter... :D


_Maja_

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for å starte en dagbok her inne mens vi venter på at lille spire skal komme!

Jeg er 24 år og samboer med en herlig gutt! Nå har vi blitt enige om å prøve å få barn. Det er så spennende! Og litt skummelt også.. :)

Så nå er vi i PP1 og det nærmer seg IKM med stormsteg.. Håpet er ikke det helt store siden det tross alt er første prøveperiode, og jeg nettopp har sluttet på p-pillen etter rundt 8 år... Men litt kribling i magen er det jo uansett!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt så er jeg litt spent.. IKM er ventet rundt 8.oktober, altså til neste helg. Og jeg synes allerede at kroppen min har begynt å oppføre seg unormalt! Prøver å si til meg selv at det er innbilning, men jeg vet ikke..

Har hatt ømme bryster et par dager nå, og idag er jeg svimmel og litt uvel. Dette er nytt for meg, og kan selvfølgelig ikke la være å tenke... hva om..??

Nei, prøver så godt jeg kan å holde forventningen på et fornuftig nivå. Men det er ikke lett!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg testing...! Jeg har nå sjekket ut nettet og funnet siden med billige tester, og skal bestille der slik at alt er klart til helgen. Jeg kjenner at spenningen øker i kroppen nå selv om jeg prøver å skru ned forventningene.. Hadde bare vært så deilig med klaff på første forsøk!! :-D

Kroppen oppfører seg nå ganske normalt igjen, bortsett fra at brystene fortsatt er ømme..

Tiden går så sent når man venter på noe...! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og hilser på deg, jeg. Så spennende med testing - hvordan gikk det da? Kjenner til det med å skru opp forventningene, det er ikke så lett å la være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MellonCollie! :)

Koselig at du har vært innom dagboken min!

Jeg utsatte testingen til igår, og tok da en test på kvelden. Denne ble negativ... Litt skuffet ja, men det var jo et resultat jeg var forberedt på.. Men idag er det fortsatt ingen tegn til TR. Spørs nok om ikke syklusen min er ustabil ja.. De har alltid vært på 28 dager når jeg gikk på pillen, og nå er jeg på dag 31.

Hmmm.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøvedagbok, Maja! :blomst:

Kjedelig med negativ test. Får håpa du berre har testa litt tidleg, og at mensen held seg unna! Eg er inne i min andre prøveperiode no, og fekk aldri sjansen til å testa forrige syklus - for mensen kom den dagen eg venta den. Håpar på klaff denne syklusen! Lykke til i dagane som kjem. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mirabella76! :vinke:

Koselig at du kikket inn til meg! :)

Ja det var litt kjedelig resultat.. Tror du det er mulig at jeg testet for tidlig? Hmm.. Har ikke villet tenke på det engang! Innstilt på at vi nå må begynne på PP2! Så da er vi omtrent på samme sted! :rosasmil:

Så masse lykke til til dere fra oss.. *krysser fingrene for oss begge*

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mirabella76! :vinke:

Koselig at du kikket inn til meg! :)

Ja det var litt kjedelig resultat.. Tror du det er mulig at jeg testet for tidlig? Hmm.. Har ikke villet tenke på det engang! Innstilt på at vi nå må begynne på PP2! Så da er vi omtrent på samme sted! :rosasmil:

Så masse lykke til til dere fra oss.. *krysser fingrene for oss begge*

:tommelopp:

Viss du er heilt sikker på når du hadde EL, og du faktisk er på dag 31 (og du vanlegvis har 28 dagars syklus), så har du nok ikkje testa for tidleg. Men om du ikkje er heilt sikker på når du har hatt EL, så kan det jo henda at du hadde EL seinare enn du trur. Det går ofte ei stund før mensen kjem tilbake etter p-pilleslutt, så det er i seg sjølv ikkje noko unormalt med at syklusen er lenger enn vanleg. Kryssar fingrane for at du har hatt EL seinare enn du trur, og at du testar positivt snart. ;) Men du bør ikkje få for store forhåpningar, for grunnen til at mensen er forsinka, kan koma av at du nettopp har slutta med p-piller.

Ja, viss du også kjem inn i pp2 no, så ligg me ganske likt an. :jepp: Me hadde vår første prøveperiode i juli, og så har me ikkje fått prøvd i dei to syklusane etter det. Men no er me endelig i gang igjen. ;)

Kryssar fingrane for oss begge, eg og! :tommelopp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når du går på p-piller har du jo ikke eggeløsning, så syklusen din på p-piller er jo "falsk"...

Dvs at det er hva slags syklus du har nå som teller. Derfor kan du godt ha testa for tidlig.

Uansett, lykke til med prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to negative tester føler jeg meg nå relativt sikker på at det ikke har klaffet denne måneden...! Men fortsatt ingen tegn til TR så syklusen min er nok helt på tur! :forvirra:

Det er nå dag 34. Men siden jeg ikke har fått mensen etter p-pille slutt så er det vel ikke unormalt. Håper nå egentlig bare den kommer snart så vi får begynne å prøve igjen! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test, Maja! :troest:

Det er heilt normalt at det tek ei stund før mensen kjem tilbake etter p-pilleslutt, så du treng ikkje å bekymra deg for det! Kryssar fingrane for at det ikkje tar altfor lang tid før mensen kjem tilbake, slik at dåke får koma ordentlig i gang med prøvinga. :jepp:

PS: Det kan jo faktisk henda at du fortsatt kan bli gravid denne syklusen, viss EL ikkje har vore enda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella!

Takk for oppmuntring! :)

Ja nå får vi bare håpe det går kjapt, for jeg er utålmodig med å komme igang!!!

Hehe.. Ja får håpe EL kommer istedet for TR... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Maja! Gratulerer med dagbok :) Kjedelig med disse negative testene.. Kan hende du har EL selv om du ikke har fått tilbake mensen ennå. Hvis ikke kan det jo hende at mensen er rett rundt hjørnet.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Som Mirabella sier, det er helt normalt at ikke syklusene er normale etter pilleslutt. Ikke for å skremme deg, men første gang jeg slutta på pilla fikk jeg ikke mensen på noen måneder... :sjenert: (Tenkte det var greit å nevne slik at du vet hvordan det KAN være). Men denne gangen kom den etter 31 dager. Begge deler er normalt, og vi får krysse fingrene for at det skjer noe kjapt!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja! Gratulerer med dagbok :) Kjedelig med disse negative testene.. Kan hende du har EL selv om du ikke har fått tilbake mensen ennå. Hvis ikke kan det jo hende at mensen er rett rundt hjørnet.. Lykke til!

Hei! :vinke:

Takk for hilsen! :) Ja det var kjedelig med de testene, men men... Sånn er det jo bare!

Håper virkelig at TR kommer snart ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Som Mirabella sier, det er helt normalt at ikke syklusene er normale etter pilleslutt. Ikke for å skremme deg, men første gang jeg slutta på pilla fikk jeg ikke mensen på noen måneder... :sjenert: (Tenkte det var greit å nevne slik at du vet hvordan det KAN være). Men denne gangen kom den etter 31 dager. Begge deler er normalt, og vi får krysse fingrene for at det skjer noe kjapt!! :klem:

Heisann! :)

Ja jeg vet at jeg nok bare må smøre meg med tålmodighet og at det er normalt at det tar litt tid... Men det er jo så kjeeeeeedelig å vente!!! :frustrert: Og nå er jeg kommet til dag 37....!

Jaja.. *smøremegmedtålmodighet*

Vi står allikevel på og :humpe: og håper at EL kommer allikevel!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Ennå en søndag uten tegn til TR... :( Jeg er nå på dag 42 og drittlei av å vente...

Urettferdig!! :sur:

Ellers nytes fridagen med tv-kos og husvask! Alltid deilig å få tilbake et rent og ryddig hus!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Ennå en søndag uten tegn til TR... :( Jeg er nå på dag 42 og drittlei av å vente...

Urettferdig!! :sur:

Ellers nytes fridagen med tv-kos og husvask! Alltid deilig å få tilbake et rent og ryddig hus!! :)

Uff, eg synst litt synd på deg, som må venta på mensen i all evighet! :klemmer: Kryssar fingrane for at mensen kjem veldig fort, eller at du testar positivt snart. ;)

Flink du, som ryddar og vaskar hus! Ha ein fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja :goodbye:

Innom og hilser på jeg. Hyggelig å følge litt med på andre som er smått i gang med prøvingen.

Jeg krysser fingrene for positiv test, og for TR på andreplass :jepp:

ha en finfin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...