Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2007 #21 Skrevet 30. september 2007 Her har vi omvendt problem. Mine barn er veldig varme av seg, og jeg har flere ganger gitt beskjed om at de kan få styre påkledningen selv. Likevel har jeg hentet svette barn mange ganger. Yngstejenta sa at hun hatet å være ut i banrehagen, for hun måtte ha på seg så mye klær. Skjønner at det ikke er lett å jobbe i barnehage og passe på at alle har akkurat passe med klær...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #22 Skrevet 30. september 2007 jeg jobber selv på sfo og det er nesten umulig å få på ungene tøy!!når du står på lekeplassen med xantall unger er det umulig og gå inn med en unge du har ikke lov å gå i fra leke plassen..vet ikke hvordan de har det på akkurat din sfo men vi sliter mye med det vi og vi oppfordrer foreldre til selv å snakke med barna sånn at de kan motivere til at barna tar på seg mer tøy¨!!! VI ER IKKE SLAPPE!! Jeg jobber selv i barnehage nå, og jeg går å sjekker unga hele tiden, om de fryser eller ikke.Men, det skal sies: Det er fryktelig mange foreldre som er slappe med det å ha nok klær i barnehagen, til barnet sitt.. Men, snakk med de, og si til dem at du ikke vil at hun skal gå å svette, og ikke gå å fryse. At det går ann å finne en mellomting. jeg synes det er var litt feil reaksjon av bhg og gjøre det der. Er lærer i småskolen, og kan skrive under på begge innleggene over. <i første og andre klasse "tvinger" vi barna til å kle på seg det de har med i friminuttene, men det er langt fra alltid de har med seg klær som passer til årstid og vær. Har vi uteskole eller tur, blir det enda tydeligere. Fredag hadde vi to jenter som stilte i følgende turantrekk: Kort skjørt med tjukk strømpebukse og småsko. Den ene hadde vinterjakke, den andre en slags kapeliknende strikkesak. I slike tilfeller er det ikke så lett..... Når det gjelder større barn som ikke vil ha på seg klær, lar vi dem gå (som de på sfo over her) Jeghar ikke kapasitet til å kle på 18 unger til hvert friminutt. Unger i tredje og fjerde klasse kjenner om de fryser, så da tar de vel på seg mer i neste friminutt.
Grissini Skrevet 1. oktober 2007 #23 Skrevet 1. oktober 2007 Er lærer i småskolen, og kan skrive under på begge innleggene over. <i første og andre klasse "tvinger" vi barna til å kle på seg det de har med i friminuttene, men det er langt fra alltid de har med seg klær som passer til årstid og vær. Har vi uteskole eller tur, blir det enda tydeligere. Fredag hadde vi to jenter som stilte i følgende turantrekk: Kort skjørt med tjukk strømpebukse og småsko. Den ene hadde vinterjakke, den andre en slags kapeliknende strikkesak. I slike tilfeller er det ikke så lett..... Når det gjelder større barn som ikke vil ha på seg klær, lar vi dem gå (som de på sfo over her) Jeghar ikke kapasitet til å kle på 18 unger til hvert friminutt. Unger i tredje og fjerde klasse kjenner om de fryser, så da tar de vel på seg mer i neste friminutt. Jeg er også lærer, og er nok derfor jeg også ble såpass provosert over 7 åringens mor over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå