68.mod. Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei Jeg trenger en liten utblåsning idag..... Saken er at når jeg hentet frøkna mi i barnehagen idag fikk jeg beskjed om at hun trengte en tykkere jakke med seg fordi hun frøys i den hun hadde,og det er jo greit å få beskjed om det, MEN tror dere de hadde tatt på ho mer klær da???? Neida.....i skapet sitt har hun to ekstra gensere,en ekstra jakke,hals og halstørkle,med andre ord nok til at hun ikke trengte å fryse idag Nå lurer jeg litt på om jeg skal la det ligge, eller ta det opp med de imorgen? Hva syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Det er jo bare å nevne det, uten å lage noen stor "sak" ut av det. Bare spør hvorfor de ikke hadde tatt på henne noen av ekstraklærne, hvis hun frøs? Det er jo et helt kurant spørsmål.
Gjest antigartner Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Dette ville jeg tatt opp. Det er alvorlig hvis de som jobber i barnehagen står og ser på at barn fryser uten å undersøke om barnet har med seg mer klær. Er det for å gjøre det enklest mulig ved påkledning når barna skal ut at de vil at hun skal ha tykkere jakke slik at det blir færrest mulig lag klær å ta på og av? Det kan jo være ganske hektisk når mange barn skal kles på samtidig, så på en måte er det forståelig, men de skulle uansett ikke latt henne fryse når hun hadde mer klær liggende. Ta det på mest mulig diplomatisk måte, og lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Var det de som jobber i barnahagen som sa til deg at jenta di måtte ha med en tykkere jakke? Men.... hvorfor sa du da ikke med en gang at hun hadde mer klær i skapet???
Frk Johansen Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Jeg ville tatt det opp og spurt, på en diplomatisk måte. Man kommer absolutt lengt med å være imøtekommende! Nå skla det sies at mange IKKE er flinke til å ha skiftetøy og det kan jo være at de har trodd at det er tilfelle med din datter?? Jeg ville bare gjort de oppmerksom på at hun har godt med skiftetøy og varme klær som de kan ta på henne bare de ser i kurven hennes eller noe. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Ta det opp for all del! Hvis de vet at jenta di frøs, så bør de også gjøre noe med det.
boki Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Ta det opp med dem.jeg er en mor som tar opp den minste lille ting som irriterer meg ,nå for tiden synes jeg ofte barna mine er for tynnkledte, tiltross for masse eksta klær på plassen deres. jeg har allikevel en god tone med personalet.det er foreldrenes rett og (plikt) til å si i fra når ting svikter. lykke til.
Gjest jålemor Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 herregud, man kan da ikke la små barn gå rundt og fryse... selvfølgelig burde de sjekket på plassen hennes, men hvis det hadde vært tomt, så burde de lånt ekstra klær av et annet barn, eller latt henne være inne. jeg har sendt med veldig mye klær til barnehagen, og det er helt vanlig at disse lånes bort til barn som ikke har nok skift... litt ekstra vask på meg, men heller det enn at andres barn, f eks, fryser unødig. ja, jeg hadde tatt det opp.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Klart du skal si fra! Jeg føler ofte at barnehagen må holdes litt i ørene. Om det er på grunn av sløvskap fra deres side, eller fordi de har for mange unger å holde styr på, vet ikke jeg, men så lenge jeg betaler i dyre dommer for en tjeneste er det uholdbart at barna skal gå og fryse.
Sun Mei Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Det er ikke godt for små barn og gå rundt med mange lag med klær på. Hva med å investere i skikkelige klær - ullundertøy m.m
Gjest graceland Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Si i fra at dersom hun fryser, så har hun ekstraklær med seg som de kan ta på henne. At hun er et barn som fryser lett, så de må sjekke henne med jevne mellomrom. Har selv jobbet i barnehage, og det er helt greit med sånne tilbakemeldinger. Vi vil jo at foreldrene skal si fra dersom det er noe vi kan gjøre bedre.
68.mod. Skrevet 29. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2007 Hei og takk for svar. Jeg har nå snakket med de i barnehagen,og det viste seg at hun slett ikke hadde frøse....de hadde spurt henne flere ganger og hun hadde svart at neida hun frøs ikke hun....Så ikke skjønner jeg problemet . Jeg tok nå likevel med tykkere jakke dagen derpå,og gjorde dem oppmerksomme på at hun hadde mer klær både i skapet og i sekken sin,samtidig som jeg sa ifra at hun er veldig varm i seg selv. Så når hun ble hentet den dagen hadde de kledd på henne ull genser,ull bukse,boblejakke,regnbukse og lue,i tillegg til de klærne hun hadde på hjemmefra,som var trøye,strømpebukse,pologenser med høy hals og skjørt.... Denne dagen var det 15-16 grader og sol,så hva hun skal ha på seg når det er er kuldegrader vet ikke jeg
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #14 Skrevet 29. september 2007 Dette minner meg veldig om situasjonen der foreldre henter barna sine og nesten utbryter< HAR DE IKKE MER KLAER PAA SEG??????!!! Unga er aktive hele dagen, og saa kommer foreldra rett fra kontoret, der de sitter paa raeva si hele dagen.. Klart at DE syns det er kaldt!! Uansett, syns ikke det var saa mye aa ta paa vei for uansett. Blir irritert over foreldre som skal lage saker ut av alt.... Og du minner meg om en av dem, og samtlige fler her inne.. LOL
Gjest Gjest_mallina_* Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 Dette minner meg veldig om situasjonen der foreldre henter barna sine og nesten utbryter< HAR DE IKKE MER KLAER PAA SEG??????!!! Unga er aktive hele dagen, og saa kommer foreldra rett fra kontoret, der de sitter paa raeva si hele dagen.. Klart at DE syns det er kaldt!! Uansett, syns ikke det var saa mye aa ta paa vei for uansett. Blir irritert over foreldre som skal lage saker ut av alt.... Og du minner meg om en av dem, og samtlige fler her inne.. LOL Jaha,, hva skal man ellers gjøre da man ser barnet sitt springe i bare genser? Dette skjedde på torsdag og da kan jeg love eg at jeg ga beskjed! Nå hoster tulla mi og nyser, så tydligvis så hadde hun for lite klær på seg. Så ja hvis det er å lage en sak ut av ingenting, så får vel du bare irritere deg.
Furstina Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Prata med dem än en gång säger jag. Själv gillar både jag och mannen att klä våra barn i flera lager. En eller två tunna tröjor, en tjockare tröja, ibland en fleecetröja, och så en jacka - beroende på väder. Då kan jag som förälder lättare ta av ett plagg när det blir varmare under dagen. Prata med personalen på din barnehage så löser det sig nog.
Helen Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Jeg har det samme problemet på SFO. Sønnen min er 7 år så han er litt eldre, men hver dag den siste uka da jeg har hentet han har han vært ute i bare t-shorte. Han er veldig varm av seg men alikevel synes jeg at kun t-shorte er altfor lite. Jeg har tatt det opp med de ansatte, de sier at de har sagt at han skal ha på seg mer klær men han vil ikke. Jeg mener det er litt slapt, hadde de feks truet med at han måtte gå inn hvis han ikke tok på seg mer klær hadde han nok gjort det, for han er så glad i å være ute.
Gjest KLUMSEN Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 jeg jobber selv på sfo og det er nesten umulig å få på ungene tøy!!når du står på lekeplassen med xantall unger er det umulig og gå inn med en unge du har ikke lov å gå i fra leke plassen..vet ikke hvordan de har det på akkurat din sfo men vi sliter mye med det vi og vi oppfordrer foreldre til selv å snakke med barna sånn at de kan motivere til at barna tar på seg mer tøy¨!!! VI ER IKKE SLAPPE!!
SilkeSatan Skrevet 30. september 2007 #19 Skrevet 30. september 2007 Jeg jobber selv i barnehage nå, og jeg går å sjekker unga hele tiden, om de fryser eller ikke. Men, det skal sies: Det er fryktelig mange foreldre som er slappe med det å ha nok klær i barnehagen, til barnet sitt.. Men, snakk med de, og si til dem at du ikke vil at hun skal gå å svette, og ikke gå å fryse. At det går ann å finne en mellomting. jeg synes det er var litt feil reaksjon av bhg og gjøre det der.
Grissini Skrevet 30. september 2007 #20 Skrevet 30. september 2007 Jeg har det samme problemet på SFO. Sønnen min er 7 år så han er litt eldre, men hver dag den siste uka da jeg har hentet han har han vært ute i bare t-shorte. Han er veldig varm av seg men alikevel synes jeg at kun t-shorte er altfor lite. Jeg har tatt det opp med de ansatte, de sier at de har sagt at han skal ha på seg mer klær men han vil ikke. Jeg mener det er litt slapt, hadde de feks truet med at han måtte gå inn hvis han ikke tok på seg mer klær hadde han nok gjort det, for han er så glad i å være ute. Hmmm...Jeg forstår at hun over reagerer, og jeg må si jeg kjenner at jeg også lar meg provosere litt av det du skriver. Din sønn er 7 år og skolegutt. Hvis han får beskjed av personalet om å kle på seg, mener jeg han bør være gammel nok til å forstå dette. Jeg mener at du har et stort delansvar her - snakk med din sønn om at han må kle på seg mer, og ta hvertfall opp at han er nødt til å høre på de voksne på SFO! Å true om det ene eller det andre vil nok ikke virke. Du og personalet bør finne ut hvordan dere i fellesskap kan finne en løsning på dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå