Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med denne mannen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg holder på å bli gal, tror ikke jeg klarer stort mere. Vi har vært gift i snart 5 år, og synes det har vært problemer mesteparten av tiden. Han er utrolig sjalu. Alt jeg gjør er galt, han mistenker enhver minste detalje.

Jeg får rett og slett ikke lov til noen ting. Er det en middag med jobben, så blir han sur hvis jeg skal være med. Så lenge det er noe etter jobben blir han irritert, uansett om det er møte eller middag eller hva som helst.

Det eneste livet mitt består av er å ta meg av han og vårt 3 år gammelt barn, ikke noe annet. Jeg gjør alt som skal gjøres, henter/leverer i barnehage, lager middag, står opp tidlig, you name it, absolutt alt.

For en stund siden byttet jeg jobb fordi jeg ikke trivdes så veldig godt. Dette var han sterkt i mot, fordi han mente at jeg ikke "fikk meg noe" på denne jobben og at det var derfor jeg byttet jobb: for å "finne noen" som han kaller det. Han tror at det er det eneste som betyr noe. Møter jeg tilfeldigvis på en bekjent, dvs gutt som sier hei til meg, kan bare belage meg på forhør etterpå.Hvem var det, hvor jobber han, hvordan kjenner du han osv.. Jeg blir helt skjelven når jeg ser noen gutter jeg kjenner. Jeg er så lei av å alltid være den som ikke blir med på noe sosialt på jobben. Jeg må alltid finne noen unnskyldninger for ikke å være med. Jeg føler at jeg ikke kan leve et normalt liv.

Snakker vi sammen i telefonen, kan han bare legge på, sånn plutselig hvis han blir irritert. Det er det verste jeg vet, at det bare sier klikk i andre enden.

Jeg har tatt opp problemene våre mange ganger, men det hjelper ikke. Han har alltid rett uansett hva andre sier til han. Han nekter å høre på andre. Jeg lever livet mitt sånn som han vil ha det.

Mens jeg skriver, har han nå ringt og rukket å legge på to ganger...han er irritert fordi mobilen hans er ødelagt, og han ikke får byttet den. Den er til reparasjon og han ville bytte den. Han har en slags sykdom for å bytte ting. Omtrent alt han har kjøpt har han byttet, klokker, mobiler...alt. Får han det ikke som han vil, klikker det helt for han.

Det som er det verste er, han er ikke norsk. Kom hit for 5 år siden. Jeg har utenlandske foreldre, og han kommer fra dette landet. Dette har jeg valgt helt selv, så det er ikke noe tvang. Foreldrene mine var faktisk veldig i mot han, men jeg valgte for en gangs skyld å følge MITT hjerte, som dessverre skulle vise seg å være det verste jeg noen gang har gjort.

Alt som skal gjøres dvs, ringe, skrive absolutt alt, må jeg gjøre. Når han vil bytte noe, skal jeg alltid være innblandet. Jeg må "følge" han sine dustete ideer..og det er meg han blir irritert på hvis han ikke får det som han vil.

Jeg må alltid forklare alt, for han kan jo ikke språket godt nok stakar! Jeg er så lei denen mannen.

Jeg har mange ganger ønsket å gå fra han, men jeg vil ikke være den som har "fått han hit". Han kommer aldri til å dra tilbake til sitt hjemland hvis det blir slutt, og det irriterer meg. Jeg vil ikke ha han her..

Sorry, jeg vte at dette blei skikkelig langt, men jeg måtte bare få tømt meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cruella

Putt ham i dass og dra i snora....!

Unnskyld at dette virket litt useriøst svart, men jeg mente faktisk det jeg svarte.

Må lage middag, men skal forsøke å svare deg mer utfyllende senere, men du kan jo ikke fortsette å leve under slike forhold.

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Lisa-Beth der. Hva skal du med ham? Han gjør deg i hvert fall ikke noe godt.

Jeg synes du fortjener noe bedre. For du er nemlig verd mye mer enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Det blir for dumt å holde sammen med en mann du ikke elsker, bare fordi han ikke kommer til å reise ut av landet hvis du går fra han.

Det blir for dumt å holde sammen med en mann du ikke elsker, bare fordi stolheten din holder deg i ørene og skal bevise for dine foreldre at du ikke tok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er enig med alle de andre her. Ut med ham!!!

Når jeg leser det du skriver ser jeg, om ikke en psykopat, så i alle fall en mann med mange psykopatiske trekk.

Gå til foreldrene dine, si de hadde rett og du tok feil. Du kommer til å trenge all den støtte du kan få fra dem.

Og sjøl om han får bli i Norge, så vær i alle fall glad for at han ikke er i ditt hjem etterpå!

Lykke til og varme tanker!

Revetispa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Gå til foreldrene dine, si de hadde rett og du tok feil. Du kommer til å trenge all den støtte du kan få fra dem.

ENIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med de siste svarene her!

Husk at du har bare ett liv å leve! (I hvert fall som du vet om :) )

La ikke denne mannen ødelegge for deg. Han høres jo ikke riktig frisk ut. Høres rett og slett ut som han er et udiagnostisert psykiatrisk tilfelle. Jeg vet at det ikke er lett, men du burde snarest gå i gang med en prosess som fører ham ut av livet ditt.

Det er nå min private mening!

-Mummi-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere en slik mann som oppfører seg slik når dere er kjærester; gjør det slutt. IKKE gift dere med ham....

og til deg: si at du vil separeres og fortell ham hvorfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilket land mannen din kommer fra, men det er jo ikke ukjent at man i andre kulturer har et annet syn på kvinner og dette med skilsmisse.

Det kan nok bli tøft for deg, men det høres jo ut som du har foreldre som støtter deg uansett og det er bra!

Jeg håper virkelig at du klarer å komme deg bort fra denne mannen, dette fortjener du ikke.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. :wink:

Vet du; Jeg har liten tro på at han vil klare å forandre atferdsmønster. :evil: Syns nesten dette virker litt psykotisk,,,denne oppførselen hans.

Hvis du fortsatt vil leve sammen med han, så bør du være klar over at det er DETTE du får. Orker du det i lengden? NEPPE!

Hvis du ikke er villig til det, må du bare flytte fra han...... Eventuelt at HAN flytter ut!

Jeg forstår godt at du ikke kan leve på denne måten. I tillegg et lite varsku: Tenk også på hva dette kan gjøre med ditt 3-årige barn,,,på sikt! :-?

Kjære deg: Vær glad i deg selv. :blunke: Innse at du fortjener mye bedre enn dette. Og det er han altså ikke villig til å gi.

Neivel,,,,,,da må du ta konsekvensene av det! Vær den voksne her, og ta ansvar. Barnet ditt regner med deg. Men gjør det FØR både du og barnet ditt blir ødelagte av denne utilgivelige behandlingen dere blir utsatte for!

Lykke til videre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for mange fine svar. Jeg vet jo innerst inne hva jeg må gjøre- nemlig å kaste han ut, men det er så innmari vanskelig.

I dag hadde vi et helvets oppvask-møte her. Jeg sa klart i fra at dette tolererer jeg ikke lengre, og at enten fikk han forandre seg litt, prioritere meg og familien eller så var det bare å dra. Han ville egentlig velge det siste, vi blei tilslutt enige om at vi skulle prøve en gang til, og går det skeis denne gangen også, så er det definitivt slutt. Jeg hadde virkelig bestemt meg om at hvis han gikk ut døra så var det ferdig. Jeg gidder ikke bry meg om andre lengere. De kan si hva de vil, det er tross alt jeg som er oppe i dette hver eneste dag. JEg angrer kanskje litt på at jeg lot han bli, men jeg fikk iallefall bekreftet hva han følte for barnet vårt. Han grein faktisk, jeg har aldri sett eller hørt han gjøre dette, men i dag synes han tydeligvis det var vanskelig. Akkurat dette tolket jeg positivt, så vi får se.

Uansett, tusen takk for at dere gadd å lese om mine problemer, det er så deilig å blåse ut litt en gang i blant.

Hilsen en "gjest" som vanligvis har fast nick, men ikke denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siterer løvenes konge: Han kunne blitt en fin dørmatte! Og hver gang han blir full av dritt kan du banke ham :wink:

Du er for god for denne mannen!!! Ikke finn deg i å bli behandlet slik!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Han grein faktisk' date=' jeg har aldri sett eller hørt han gjøre dette, men i dag synes han tydeligvis det var vanskelig. Akkurat dette tolket jeg positivt, så vi får se.[/quote']

Jeg håper det var oppriktig ment, men slike "væromslag" er typiske for psykopater og andre med relasjonsproblemer.

Ta vare på deg sjøl og den lille!!!

Klem

Revetispa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOM DEG VEKK FORT SOM FA..

MANNEN HØRES JO DELVIS GAL UT!!! :x

DU FORTJENER VEL BEDRE OG LILLE BARNET HAR VEL IKKE GODT AV OG HA DEN MANNEN RUNDT SEG.

BLI KVITT HAN!!!

LYKKE TIL!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...