Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2007 #41 Skrevet 28. september 2007 Alkohol på konfirmasjonsleir...??? Jøss... Poenget mitt var ihvertfall uansett at det burde gp an å gi penger når konfirmanten ønsker seg noe ordentlig Det er jeg enig med deg i! Synes det er noe annet hvis det er slik som jeg oppfattet det første innlegget ditt. At konfirmanten ønsker seg penger for å få penger... Det var nemlig status da jeg ble konfirmert, å få mest mulig penger. Jepp, alkohol på konfirmasjonsleir... Og lederene må ha vært dumme hvis de ikke forsto det. (Selv om det ikke var mye, men alikevel nok for 20 uerfarene ungdommer. )
Gjest Tex Skrevet 28. september 2007 #42 Skrevet 28. september 2007 Her blir det iallefall leir før konfirmasjonen så det er ikke noe problem. Men det skal på klassetur til Polen uka etter konfirmasjonen, så der vil det nok bli noen som prøver seg ja.... Uansett syns jeg, uansett hvem som er gavemottaker, at poenget er at mottaker skal bli glade for gaven. Det plager ikke meg å gi penger til en konfirmant. Uansett hva h*n måtte ha eller ikke ha på ønskelista.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #43 Skrevet 28. september 2007 Her blir det iallefall leir før konfirmasjonen så det er ikke noe problem. Men det skal på klassetur til Polen uka etter konfirmasjonen, så der vil det nok bli noen som prøver seg ja.... Jeg synes det er en smule naivt å tro at det at leieren er FØR konfirmasjonen betyr at ingen tar med alkohol.
Gjest Tex Skrevet 28. september 2007 #44 Skrevet 28. september 2007 he he joda jeg ser den, men poenget var vel her at ungdommen ikke skulle få penger til konf som kunne brukes på alkohol til leiren.... og når leiren er før konf, er det vanskelig å bruke penger man ennå ikke har fått For øvrig var det overhodet ingen alkohol på den konfleiren jeg var på
Antoinette Skrevet 28. september 2007 #45 Skrevet 28. september 2007 Jeg har ingen problemer med at en konfirmant ønsker seg pengegave. Ofte er det fordi de feks. vil kjøpe pc, flatskjerm etc. Jeg ville ikke gitt kjøkkenutstyr til en konfirmant med mindre han/hun skulle flytte og virkelig hadde bruk for slikt. Synes det gir et veldig feil signal hvis feks. jentene får kjøkkenutstyr og gutta for penger til moped/data.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #46 Skrevet 28. september 2007 Design-boller ville jeg takket høflig for, men de ville trolig blitt stående igjen hos mor og far ved fremtidig flytting. Hadde jeg fått fiskestang ville jeg trodd det var gjort en feil. Det finnes sikkert jenter som fisker, selv om jeg aldri har hørt om noen Man må bare se an konfirmanten og hva slags interesser hun har. Får man ingen klare ideer om hva man skal gi er det da bedre å gi penger enn noe som bare havner i et skap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå