Gå til innhold

Hvordan var frieriet?

Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Siden det har kommet ganske mange nye til her, stiller jeg et spørsmål som jeg vet har vært oppe flere ganger tidligere.

Hvordan ble dere fridd til og når skjedde frieriet? Var det et tradisjonelt frieri, eller var det anderledes og spesielt? Hvem fridde og hadde dere ringer?

Er bare nysgjerrig på å høre folks frieri-historier, for det er så koselig.

Hele historien om frieriet vårt finnes her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p=108027#108027

Forøvrig kan jeg kort fortelle at mannen min fridde totalt overraskende. Opprinnelig hadde han planlagt et romantisk frieri på hytta, mend a hytteturen gikk i vasken fridde han til meg på badet (av alle steder). Det hele var rørende og har spikret seg fast i minnet mitt. Ringer hadde han kjøpt i hemmelighet og de var ferdig gravert. Vi forlovet oss 25.12.01 og giftet oss 10.08.02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEi !

Leste om frieriet ditt i dagboken din og det var da utrolig romantisk da!!!!

Her er min historie i korte trekk....ikke fullt så romantisk kanskje....

8.6.2002 var jeg på a-ha konsert på Ullevål sammen med en venninne.

Kjæresten min var på jubeleum for Russ 87 , så kvelden hadde vi hver for oss. Hadde ikke regnet med å se så mye til han før utpå natta....

Etter konserten dro vi på byen og utpå kvelden ringte han for å spørre om jeg ikke kunne komme på lokalet å hilse på....savnet meg han da :D

Jeg stakk fra jentene og dro for å hilse på.....da ville han hjem, sa at festen ikke var det samme uten meg......smeeelllllt.

På vei til kebabsjappa....kneler han midt i rundkjøringen på Bislet og frir !!!

Trodde ikke mine egne ører......jeg gråt og han gråt !

Feiret med en kebab og dro hjem :hoho:

Mer romantisk var det vel når vi satte på oss ringene på hytta senere på sommeren.

Solnedgang over Stavern,blafrende stearinlys og cognac ute på et svalberg..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære fridde til meg på nyttårsaften for noen år siden.

Vi hadde vært ute og sett på rakettene. Han hadde gjemt unna røde roser og champagne. Disse tok han frem når vi kom inn igjen og han gikk ned på kne med en rose i munnen og fridde til meg. Kameraten hans, som er en meget flink fotograf, visste om planene hans og stod klar med kameraet. Så vi har mange fine romantiske bilder fra den kvelden. Han som tok bildene skal også være sambos forlover.

Jeg håper alle en eller annen gang i livet får en slik romantisk overraskelse i løpet av livet. Jeg glemmer ikke den kvelden så lett. :hjerte:

Nå gleder vi oss villt til å gifte oss i mai neste år. Bare tiden kan gå fort!!

:hjerter::hjerter::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært kjærester i 10 år, fant vi ut i fellesskap at vi ville forlove og gifte oss. Da vi forlovet oss gikk vi ut og spiste en bedre middag og overnattet på hotell - og han gikk ned på kne før vi satte på oss ringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... det är härligt att få berätta.

Förlovningen 21 december 2001 :nisse:

Vi hade då knappt kännt varandra i ett år. Man skickade ett mail till mig redan juli(!) och skrev att han tyckte vi skulle förlova oss innan jul! Jag blev lycklig, kär och chockad över att det gick så fort. När december kom började vi prata om förlovningen igen och bestämde att vi skulle förlova oss på dagen vi åker till Norge för julfirande 21/12 2001, förlovade i Sverige och i Norge. På årets mörkaste dag, vintersolståndet, med en ljus framtid framför oss.

Vi hade ännu inte pratat om att gifta oss.

Frieriet

För ganska exakt ett år sedan idag, var vi ute och gick i vårsolen. Stannade på en liten grill och åt wok, började prata om att gifta oss. Ska vi? Hur skulle vi göra då? Jo, i Norge. När då? I sommar kanske? *pirr* :hjerte: Så där "nästan-bestämt" att vi kanske skulle gifta oss. Två dagar senare kommer jag hem från jobbet och möts av en bukett med långskaftade gula rosor och ett kort i. Privata ord i kortet... ett frieri! Han tyckte det skulle göras ordentligt.

:hjerter:

Dagen efter ska vi ha gäster hemma och kommer på att vi måste tala om för våra föräldrar att vi ska gifta oss, och bestämma datum. Våra gäster kommer ju se buketten och undra!

Chockade föräldrar bjuds till bröllop i Norge, och datumet sätts till 2 augusti bara 3½ månad bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Tar denne opp igjen jeg jenter.....

Er spent på dere som har giftet dere og gifter dere i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne opp igjen jeg jenter.....

Er spent på dere som har giftet dere og gifter dere i sommer :)

Hyggelig at du tok frem tråden min igjen! Jeg håper på fler historier her jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På badet??? Da hadde jeg svart nei!

Kjæresten min fridde en kveld i toppen av Eiffeltårnet, og hadde reservert bord i restautranten lengre nede hvor vi spiste middag etterpå!

Visste over hode ingen ting før han tok frem en nydelig bamse til meg hvor det var festet to ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frieriet eller mannen som frir som er det viktigste?

Jeg ville svart ja uansett hvordan han spurte jeg, og gjorde det selvom han ikke gikk ned på kne.

Det gjorde han senere når vi hadde fått ringene (kjøpte dem sammen).

Jeg ble like glad og fikk tårer i øynene, selv om det var på kjøkkenet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet??? Da hadde jeg svart nei!

Hvorfor det??? Hvis man har følelser for et menneske svarer man ja på et sånt spørsmål uansett hvor det foregår!

Personlig synes jeg hele frieriet vårt var romantisk jeg og jeg er nesten litt glad for at det ikke skjedde på sånne veldig tradisjonelle steder... Men ja hadde jeg svart uansett, om han så hadde spurt meg mens vi var på søppeldynga! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Thihi.. begynner å bli en stund siden nå da, men veldig hyggelig å fortelle :).

På 4 års dagen vår var jeg invitert på Klosteret i Oslo (for de som ikke vet om denne perlen: en kjempekoselig restaurant i en kjeller med bare stearinlys som opplysning). Vi har tradisjon for å finne på noe på "ble sammen dagen" vår, så det var ikke noe muffens med dette.....

La merke til at bordet vårt var det eneste som hadde en stor rosebukett som pynt, men tenkte ikke noe over det da.... (naiv.. jeg?). Det var lave fine rosa roser, så det var ikke noe prangende, og heller ikke noe "annerledes" i forhold til miljøet (langstilkede røde hadde vært noe annet, og en grunn til å stille spørsmål :)). Litt ute i middagen kommer Mannen rundt bordet til meg og bøyer seg ned med en alliansering og spør om jeg vil gifte meg med ham :oops: Manges øyne var rettet mot våre, og kanskje spesielt hovmesterens siden han visste om dette på forhånd! Ja fikk jeg stotret frem.... Vi kysset, og litt etter kom hovmesteren til oss og lurte på om vi ville ha champagne. Kjemperomantisk spør du meg!

Halvannet år senere giftet vi oss. Lykkelig fremdeles, og nå har vi vært gift i 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

DET ROMANTISKE FRIERIET PÅ STRANDA :P

Det var i fjor. Min deilige kjæreste og jeg hadde nettopp startet ferien og valgte og dra til kjerringøy på ei hytte vi hadde leid. Om kvelden bestemte vi oss for å gå oss en tur nede langs stranda. Kjæresten min hadde tatt med kamera, da det var 4 års dagen vår mente han vi burde ta noen gode bilder. Han laget et stort hjerte i sanden hvor han skrev mitt navn + sitt eget, 4 år og så tok han et bilde av meg inni hjertet. Vi fortsatte vår romantiske tur langs stranden mens vi nødt den første feriedagen vår. Vi var kommet inn i en liten vik, med en nydelig liten sandstrand hvor vi var helt alene. Kjæresten min bad meg sette meg ved siden av en stor stein, mens han satte kameraet på en annen stein, stilte inn kameraet på selvutløser og kom mot meg. Jeg ba ham skyndte seg så han "nådde bildet."Det gjorde han ikke, så han måtte prøve en gang til. Nok en gang ba jeg ham skyndte seg og denne gangen var han ikke sen. Han kom ned på kne med ryggen mot kameraet, jeg ba ham snu seg mot kameraet slik at han kom med på bildet. Han kikket meg dypt inn i øynene, rakk frem en liten blåklokke og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Jeg var helt fortumlet, eller rettere sakt tatt på stranda :lol: Jeg svarte selvfølgelig JA. Og bilde av frieriet ble veldig bra, og det har vi scannet inn og brukt i våre bryllupsinvitasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får svare på spørsmålet, men legger til hvordan vi ble forlovet. Vi starter med forlovelsen.

Jeg hadde vært på nattskift og kom hjem i fire tida natt til min egen 23 års dag. Jeg lister meg opp trappa (for å ikke vekke mann og barn) og ser at min kjære ligger å sover...? Han stiller seg opp, plukker frem 3 røde roser og en ringeske og gratulerer meg med dagen og spørr om jeg vil bli hans forlovede. Søtt! :)

Frieriet hans var av den komiske sorten.... :Hehe:

Jeg og en venninnne feiret bursdagene våre sammen og feiret samtidig en noe forsinket halloween den 3.11.2001. Vi hadde invitert en hel gjeng med folk så vi var vel rundt 25 stykker. Etter en stund og helt uventet gikk min kjære ned på kne forran meg og alle disse menneskene og spurte om jeg ville gifte meg med han! Gråtkval og med trillende tårer og rennede sminke ga jeg han et pipende ja...Det hele var så komisk, han sminket og utkledd som et trafikkoffer og jeg sminket og utledd som en sinnsyk lege, oi oi oi for et syn!! Og alt dette finnes på film!! Dette frieriet kommer nok ikke til å bli glemt av de som var på festen. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg har alltid sagt at jeg ikke ville gifte meg, for jeg så ikke vitsen med det :lol: samboeren min har så alltid sagt at skal vi gifte oss en gang da må jeg fri :wink: vel tror han sa det for at han egentlig ville gifte seg med meg :lol: jeg og en venninne av meg var på ferie, og der kjøpte jeg ringer, og hadde egentlig planer på å lage til en romantisk middag etter vi var kommet hjem der jeg skulle spørre han om han ville gifte seg med meg, men det ble liksom ikke slik :hoho: for samme dag jeg kom hjem fra ferien satt vi og så på et program som handlet om giftemål :) og da sier han igjen " skal vi gifte oss får du fri" vel sier jeg VIL DU GIFTE DEG MED MEG? :hoho: NEI var svaret jeg fikk :hoho: ble jo liksom litt paff da, så jeg spurte han om hvorfor ikke, og fikk til svar at du mener det ikke alikavel, da måtte jeg jo bare hente ringene da og spurte en gang til med ringen hans i hånden VIL DU NÅ GIFTE DEG MED MEG? Fikk JA, OG NÅ PLANLEGGER VI GIFTEMÅL happy ending selv om det var damen som måtte til pers i denne historien, men jeg er da for litt likestilling da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen overrasket med frierferd til Trøndelag i aug. -99. Med Midnattsopera inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Venter fortsatt på frieriet jeg! :) Vi ble nemlig bare enige om å forlove oss, så vi kjøpte ringer sammen, hadde en romantisk middag og satte på oss ringene mens vi fortalte hvorfor vi ville dele resten av livet med den andre. Kjemperomantisk! Men han sier at han vil fri sånn at jeg får et skikkelig frieri da.... Men jeg tviler, nå har vi jo planlagt bryllup ganske lenge allerede... Han er ikke så rask av seg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen orginalt frieri på meg....... Vi ble bare enige om at det kanskje var på tide etter å ha holdt sammen i åtte år og barn har kommet til. Men vi hadde en romantisk middag for å feire det hele.

Jeg ble like stolt og glad selv om det ikke ble noe super romantisk frieri. Men jeg må legge til at det var min kjære som bragte temaet på banen............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...