Gå til innhold

Hverdagsskriblerier


Gucci

Anbefalte innlegg

Har også gått ned nesten 20 kg ved å ikke sulte meg, men spise litt av hvert, litt mer frukt og grønt enn tidligere, og kutte ut snop. Ikke de store endringene, altså, men det har virket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også gått ned nesten 20 kg ved å ikke sulte meg, men spise litt av hvert, litt mer frukt og grønt enn tidligere, og kutte ut snop. Ikke de store endringene, altså, men det har virket

Takk for oppmuntringen Bettie - det skulle virke på meg også da får vi håpe :danse: Jeg spiser ikke så mye snop, men er veldig glad i mat - og har spist meg stappmett. Det er jo ikke nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg - og en helg hvor jeg har lørdag og søndag for meg selv, så deilig ;) Har hatt en lang morgen hvor jeg bare har kost meg :kaffekopp: og har noen planer for helga. Skal gå en lang tur, rydde litt - tenkte kanskje og bytte stuegardinene. I morgen skal jeg besøke barnebarnet mitt, er altfor lenge mellom hver gang jeg ser gullklumpen min. :sukk:

Har hatt en slitsom uke, har vært rundt og presentert et prosjekt på fire seminar og det er den delen av jobben min som jeg liker minst. Første dagen bomma jeg totalt, mikrofonen virket ikke og det jeg hadde var ikke spissa mot de 150 tilhørerne som satt der :rodme: snakk om å drite seg ut. De tre andre dagene gikk det bedre, og jeg er egentlig litt stolt at jeg gjennomførte selv om jeg hadde den nedturen første dagen. Gjorde om litt på innholdet, og det ble ikke så dumt likevel. En seier til meg :duskedame:

Hadde egentlig tenkt meg til frisøren denne uka, har planer om å klippe meg en del kortere - har spart på det strie håret lenge nå og tenkte jeg kunne klippe det opp masse :hår: litt mer tøft og typete.

Har ellers blitt forkjøla og hoster så jeg iblandt tror at lungene skal sprette ut :forkjola: er kjempeslitsomt om natta. Men - det går vel over. Nå skal jeg ta et langt bad :dusje: , før jeg kommer meg ut i friskluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en noe slitsom morgen, sliter med å få valpen min renslig og har tuslet ut og inn et visst antall ganger :kjefte: har vel holdt på en time for å få henne til å gjøre fra seg ute. Hun er helt grei med tissinga, men avføring tror hun tilsynelatende kun skal gjøres inne. Etter en time tok jeg henne inn, og hun huker seg ned med en gang. Jeg fikk henne ut før hun rakk å gjøre noe, og nå er alt fryd og gammen. Har fulgt alle teorier og gode oppskrifter, men det fungerer ikke og jeg blir litt fortvilet.

Skulle være med på innsamlingsaksjon idag, men med den hosten har jeg meldt avbud. Har lett for å få lungebetennelse, og vil ikke utfordre skjebnen. Skulle kanskje ikke dratt til lillejenta heller, men de har nettopp vært syke så jeg får ta sjansen. Har ikke sett henne på over en måned og det er en skam. :fy_fy:

Ellers vet jeg ikke helt hva det er med meg om dagen, jeg er så utrolig tiltaksløs, deppa og nedfor. Har mange planer og mål, men jeg får ikke gjennomført noen av dem. Skyver ting foran meg og alt blir bare kaos til slutt. Burde tatt meg selv skikkelig i nakken å fått litt orden i tilværelsen, men jeg får ikke til det heller. Huset flyter, oppgaver flyter, på jobben er det mest brannslukning - og dette går ikke lenger. Jeg finner ikke ro og harmoni med meg selv, og det er egentlig litt vondt. Spiller skuespill hele tiden, later som jeg har kontroll og er i kjempegodt humør - men det er bare utenpå... :sukk:

Ellers er det bare deilig med en rolig helg...den går bare så altfor fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde komme deg bort litt? Sammen med mannen eller en venninne. Ta en helg på spa, eller shopping i f.eks London. Fly er billig nå, og kanskje du kan få kjøpt noen julegaver?

Det er viktig å høre på kroppen og hva den forteller en.

Ønsker deg en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde komme deg bort litt? Sammen med mannen eller en venninne. Ta en helg på spa, eller shopping i f.eks London. Fly er billig nå, og kanskje du kan få kjøpt noen julegaver?

Det er viktig å høre på kroppen og hva den forteller en.

Ønsker deg en god helg! :klemmer:

Takk skal du ha Annie :klemmer: Høres deilig ut å bare fly vekk en stund, gjerne helt for meg selv. Nå krever jobben sitt noen uker framover, og jeg har ikke en ledig dag før i begynnelsen av desember - og helgene er også delvis fulle. Får jeg ryddet noe plass, så skal jeg se hva jeg får gjort.

Har vært på barnebarn besøk idag, og det får meg jo i godt humør. Ei lita solstråle som rekker armene fram mot mormor, og som utvikler seg fortere en mormor kan henge med. Får iallfall slappet av da. Fikk også vinterdekk på bilen, så noe har jeg gjort i helga. Nå skal jeg krabbe til køys kjenner jeg, håper bare at søvnen kommer i natt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnebarn er herlig. Har kost meg med med barnebarna i helgen, jeg også.

Det er ikke godt å ha det sånn at men føler at man løper etter og egentlig ikke får gjort det man skulle/burde. Da er det viktig å stoppe opp litt og kanskje ta det litt med ro så man får hentet seg inn igjen. Stress er sjelden bra, og man blir stresset av det man ikke får gjort også.

Tøft at du tok deg inn slik på seminarene. Det er godt gjort etter en uheldig start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Så ble jeg borte leeenge, ble sykemeldt etterhvert og helt utkjørt. Er foreløbig sm til 10.desember og når jeg først gikk til legen var det akuratt som å slippe lufta ut av ballongen :icon_neutral: Får håpe at jeg kommer meg etterhvert.

Jeg har iallfall god tid til å tenke, og har bestemt meg for aktivt å gjøre noe med vekta. Fra mandag starter jeg på Grete Roede, og som ikke det er nok må jeg av helsemessige årsaker legge røyken på hylla - like greit å ta begge utfordringene på en gang selv om jeg vet at vekttapet vil bli mindre ved røykeslutt. :sukk:

Men jeg motiverer meg med bilder av en tynn meg (har noen fra fortida) og minst 3000 kr ekstra i måneden som jeg kan bruke på det jeg selv vil. For å klare det med røyken tror jeg det er viktig at de pengene blir holdt for seg selv, jeg vil da se at hundrelapp bunken vokser temmelig raskt. Det er en hundrings pr.dag og det blir ganske mye penger - kan jo dra til syden 3 ganger i året for det der. For ikke å snakke om shopping med god samvittighet :shoppe:

Har fått resept på tabletter som skal hjelpe meg med røyken, og så sier jeg tvi tvi

Dagene nå går med til å slappe av, en tur i frisk luft med hunden og mye nettsurfing.....

I natt har det kommet litt snø, så nå er det lyst og fint ute.... :snø:

Det ordner seg nok etterhvert.......... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med både slanking og røykeslutt! Det er en tøff kamp, men ikke umulig!! :tommelopp:

Takk Annie, jeg er ved godt mot og er kjempemotivert egentlig. Jeg vet samtidig at det blir noen tøffe tak, men på bunnen har jeg viljestyrke som et esel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde formen var på bedringens vei jeg, og satte igang med prosjekt rydd kontor i går - jeg ble ferdig men får det nok igjen idag. Ja,ja - jeg er jo ikke sykemeldt for ingenting.

Kjenner at jeg er mer og mer motivert for både slanking og røykeslutt - tenk på alle pengene jeg sparer :danser: og tenk så mye bedre form jeg blir :trene: Til sommeren vil jeg ha penger i fleng til å dra på badeferie med ny garderobe og ny kropp :hoho: Det er lov å drømme er det ikke?

Kaldt idag, men jeg skal forsøke å få til en liten tur med hunden. Kjenner jeg trenger litt frisk luft :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...