Gå til innhold

Hverdagsskriblerier


Gucci

Anbefalte innlegg

Så er jeg her da, vet ikke helt hva jeg skal bruke dagboka mi til, eller hvor mye den blir brukt..........Men, - har behov for å sortere tanker, kanskje få noen innspill.......skrive ut av meg både det som gnager og det som er positivt. Så får jeg se hva det blir til. Er en godt voksen dame, men det er nok ikke gitt at alt er stabilt og vellykket og fantastisk for det.

Er samboer :murvegg: , har en god jobb jeg trives med, en vakker hund :hjerter_rundt: , tjener bra (men er alltid blakk :kjefte: ).

Er altfor rund og sliter med å gå ned, det vil si jeg sliter med å komme igang med trimmen. Røyker altfor mye........

Det er mange ting som rører seg og som jeg tenker mye på, mye jeg ønsker å forandre men mangler litt guts...kanskje jeg får mer styrke av å sette ord på ting, det er iallfall verdt et forsøk.

Men først må jeg betale regninger.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var regningene betalt og kontoen nesten tom :( og så lenge til lønning..Vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til å gå rundt, men jeg får kutte ned på spisinga, og det er jo bare en fordel :hoho:

Neste uke har jeg en kjempetravel uke med seminar ditt og seminar datt, og jeg skal ha maratonløp med medarbeidersamtaler. Da skal jeg helst være forberedt, og det skulle jeg bruke helga til. Slik ble det jo ikke, hadde besøk i går og det ble sene natta - når jeg endelig våknet idag og hadde planene klare kom svoger med en flokk unger som snur opp ned på hele huset - og man kan ikke snakke til dem engang :kjempesinna: Jeg er glad i unger jeg, men noen ganger blir det bare for mye, og jeg mener nå at foreldre bør sette noen grenser. Bruker en time på å rydde etter at de har dratt igjen...

I morgen skal jeg forsøke å begynne å trene, er jo så feit at jeg ikke har klær som passer snart - og jeg har definitivt ikke råd til å kjøpe nye. Ikke vil jeg heller, - JEG VIL VÆRE SLANK og ikke minst sprek....og det finnes desverre ingen snarvei til det.

Og på toppen av det hele sitter det en selvgod samboer her og skryter av hvor perfekt han er og hvor mangelfulle alle andre er, men det er en annen historie...

Nå må jeg ta meg av litt klesvask og oppvask :husarbeid: og så bør jeg komme meg i seng........

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie: Tusen takk for hilsen, koselig med besøk :bukke:

Så har den uka gått, like hektisk som jeg trodde det ville bli, men jeg har visst fått tid til å spise - vekta har gått opp :sur: og ikke ned. Detta går bare ikke - jeg har snart ikke klær å ha på meg enda skapet er fullt og vel så det :grine:

Neste uke blir ikke bedre, men jeg skal ta meg sammen - selv om jeg i morgen kveld skal ha avslutningsmiddag etter endt periode i kommunestyret og egentlig skal på tur til Køben med jobben fra torsdag til fredag; den turen tror jeg at jeg skal trekke meg fra, jeg har rett og slett ikke økonomi til å være med. Må betale resten av den hersens restskatten min, og da er det kort sagt tomt.

Sånn sett passer det bra at lommeboka er tom, da kan jeg ikke fråtse i delikatesser eller. Får spise salat og grønnsaker så hjelper det vel.....

Passer også på å gå turer med hunden min :hund: , men idag regner det fra åpen himmel :regn: og det blir ingen tur.

Apropo middagen i kommunestyret, gleder meg egentlig til den...ikke på grunn av politikken, men på grunn av Mr. X - :flau: - den gamle dama her får helt hjerteklapp bare ved tanken, men så spennende og komplisert fyr er det lenge siden jeg har møtt - nå blir det med det, begge er i forhold og X er ikke en type jeg ville satset på å leve sammen med. Men, litt spenning som ingen andre vet om det unner jeg meg faktisk - er godt for sjela det. :lol:

Har en del å stri med ellers om dagen både på jobb og hjemme, jeg kommer liksom ingen vei selv om jeg tror jeg vet hvor veien skal gå - det er frustrerende samtidig som jeg vet at det er bare jeg som kan gå den veien fram til målet. Jeg kan iallfall ikke regne med hjelp fra noen og det er ene og alene mitt ansvar....og jeg må nok ta et oppgjør med meg selv på "bakrommet" :kjefte:

Nå skal jeg sette igang med opprydding og sortering garderobe, tenkte jeg skulle plukke vekk alt som ikke passer for¨å få et puff i riktig retning - når jeg ser hvor lite det egentlig blir igjen i skapet....sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt med smågodtskåla i fanget nå, men nå skal jeg faktisk gå å sette den vekk!! Tror ikke jeg tør å rydde i skapet, er redd det for angst. Da blir det jo helt tomt og alene...

Finne et eple kanskje? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er også en voksen dame. Og det er sant som du skriver - alt går ikke på skinner bare fordi man er voksen. Driver på med å gå ned vekt, og har kommet et stykke på vei. Har fortsatt en del å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annie: Takk for hilsen, det var ikke meningen å ta fra deg godteskåla di, man må kose seg av og til :)

Bettie: Tusen takk for besøket innom, hyggelig med hilsen :vinke:

Jeg hadde skrevet masse her, men så forsvant alt sammen :kjefte: så da får jeg heller komme tilbake i morgen. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for all hjelp til omveier RUNDT skåla, enn snarveier TIL den...

Jeg er forresten også godt voksen. (SA JEG DET??? :sjokk: :dåne: ) Pføy, jeg er da bare ungjenta på tjuenitten år!! :Hehe:

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie: Skal legge meg det på minnet - jeg har erfart at veien TIL er mye kortere enn FRA. Og du er jo bare ungjenta, jeg er vel sånn omtrent trettinitten :hakeslepp: men det glemmer jeg temmelig ofte :hoho:

Det ble ingen tur til Køben på meg, etter mye om og men bestemte jeg meg for å melde forfall, er så utrolig sliten om dagen, det verker i alle ledd, sover dårlig og på toppen av det hele har jeg som nevnt dårlig råd. I tillegg surver sambo før og etter jeg er med på sånne turer, og jeg vet det blir mange jobbreiser utover høsten så da sparer jeg litt på survinga.. Sjefen skjønte jeg var sliten og gav meg fri med lønn idag :-D Smbo skal jobbe hele helga, og jeg har masse timer for meg selv :hoppe:

Gikk en lang tur med hunden idag :hund: , sola skinte :sol: og det var helt herlig. Fikk gjort unna litt husarbeid, og skal igang med de planene jeg hadde for garderoben....jeg kom ikke igang forrige søndag, og det er greit å ta det når jeg er alene så slipper jeg alle kommentarene om at jeg har altfor mye - greiere når jeg har tatt bort det som ligger på vent - kanskje jeg faktisk kan få litt sympati (tviler nå på det da).

Neste uke blir stressende igjen, gruer meg allerede - det er dressurkurs, jenteklubb, ekstraordinært kommunestyremøte og utvalgsmøte (vel, de har litt ekstra krydder ved seg da....mrX :rødme: ) og så er det 70 årsfeiring hos min mor..I tillegg er kalenderen full for hele uka - når skal jeg få tid til å trene da :trene: Det blir nok ikke neste uke nei....men neste uke er det lønningsdag... :hoppe::hoppe: selv om det meste skal ut blir det vel litt igjen får jeg tro.........

Hvem vet - kanskje jeg vinner i lotto i morgen og kan realisere alle drømmer jeg måtte ha + litt til :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOTTON ER MIIIIN!!!

Er usedvanlig glad for at det kommer flere "voksne" damer hit! Og at jeg blir kjent med dem :fnise:

Du høres fryktelig aktiv ut! Har noe å lære der ja.....

Ha en nydelig helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit Annie, du kan få lottoen idag :ler: og så tar jeg hele greia i vikinglotto på onsdag - jeg har ikke tid til å shoppe før det likevel.

Joda, jeg er aktiv - det vil si en del av aktivitetene kunne jeg like gjerne vært foruten :frustrert: - blir vel litt roligere tider utpå høsten en gang.

Ellers så skulle jeg absolutt ønske jeg var flinkere til å bare roe ned, kanskje jeg kan lære av deg da hvis du er god på det? :fnise:

God helg til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - idag er jeg i skikkelig dårlig humør uten at jeg helt vet hvorfor - det meste er bare svart - en av de skikkelig dårlige dagene.... :gråte:

Finnes ikke et fnugg av selvtillit, ikke noe guts, utrolig kort lunte- dette er nok en av de dagene som min datter ville gi meg en alvorlig diagnose.... :eeeh:

Har sovet rimelig godt i natt, våknet tidlig og har tatt det helt med ro :kaffe: Fikk ryddet i går så det er ganske ok rundt meg, og jeg har ryddet bort de hersens ølboksene etter sambo. DET irriterer meg hele tida, ølbokser som står her og der og det irriterer meg kanskje aller mest at han i hele tatt må ha et visst antall hver dag, for det må han selv om han nekter sjøl. Uff, det er nok ikke dagen for å begynne med de greiene der, da blir det enda svartere..

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg opp igjen, får bare håpe at det snur av seg selv etterhvert.... :tristbla:

Endret av Gucci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg på sofaen, finn en god bok eller film og ha hånda LAAAAANGT nedi godteskåla! Så kan du kose deg der og glemme resten av verden og ølbokser og Sambo og diagnoser! Alle har det på den måten i blandt, og det beste da er bare å emigrere inn i seg selv, eller ta en runde her på KG ;)

Så starter du på ny frisk i morra, med dårlig samvittighet fordi du spiste for mye godis, men hvem bryr seg? :ler:

Det ordner seg for snille piker vet du!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for trøsten Annie :klemmer: det ble film og masse sjokoladekake (søtsmaken sitter i munnen enda), men det gjør ingenting.

Idag er det et strålende vær, vært ute lenge og lekt med valpen - hun er en energibunt uten like. Nå er hun ute alene, og vanligvis hyler hun når mor forsvinner. Kanskje hun og setter pris på sola :sol: Har det forsåvidt bedre selv også, men er sigen etter ei trist natt.

Min svoger ringte ved totida i natt og trengte sjåfør - hunden hadde blitt akutt syk. Det fikk værste tenkelige utfall og jeg var hjemme klokken fire i natt, uten hund :grine: Det ble ikke mye søvn, for jeg var gjennom det samme for tre måneder siden med egen hund og det savnet og den sorgen sitter ganske hardt i enda. Det var en spesiell hund og han var så veldig mye min, altfor mye min - ingen andre taklet ham og for min del dreide alt seg om den herlige vennen min. Alt det der kom tilbake i natt, og selv om jeg har valp nå blir det aldri det samme.:roll:

Idag skal jeg slappe av, og i morgen er det jobb igjen. Starter dagen i morgen med medarbeidersamtale - en av de jeg vet ikke er av de enkleste, men må gjøres det og. Dagen etter har jeg den andre som ikke er så enkel, men for å se det positive så er jeg ferdig med to utfordringer allerede på tirsdag :plystre: Resten av uka er det ikke de store sakene - ikke før neste uke. Da skal jeg rundt omkring og holde forelesninger, det er det værste jeg vet men samtidig en del av jobben - blir mange gode lunsjer da, som jeg helst ikke skulle ha men dog :sikle:

Siste kvelden på dressurkurset er det og - men synes vi har vært igjennom lite - nå har jeg gått noen før så jeg vet jo at det er hjemme det skjer, og vi har deltatt denne gangen mest for sosialiseringen sin skyld. Jeg vurderer å begynne med agility trening når hun blir ett år, og da er det viktig med litt grunnleggende ferdigheter.

Nå hyler nurket, vil tydeligvis ikke være alene uten mor lenger så jeg får vel bare fly før naboene blir altfor mye forstyrret :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte dager er ikke morsomt. Det er ikke lett å finne lyspunkter slike dager.

Vet hvordan det er å miste dyr. Har måttet avlive to hunder og to katter pga sykdom. Det er en sorg når dyr må avlives, eller dør på andre måter.

Moro med valp,da, men masse jobb. Syntes det var ganske slitsomt å dra av gårde på dressurkurs og jobbe videre med sakene hjemme. Særlig sist gang, for da hadde vi en meget glad, meget livlig og meget sta hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie :) Takk for hilsen. Du har rett i at det er gøy med valp, men temmelig mye jobb også. Nå har jeg en amerikansk cocker spaniel, og selv om de skal være lettdresserte bor det utrolig mye vilje og rampestreker i den lille frøkna. Den forrige jeg hadde var en 70kg stor gutt med både vilje og styrke så overgangen er stor.

Humøret er bedre det, men jeg er så utrolig sliten om dagen :Gjesp:

Midtveis i uka, og snart ferdig med det hektiske kveldsprogrammet. Nå er det bare kommunestyret igjen, og så er det helg. Neste uke har jeg ikke kveldsavtaler, men skal på tjenestereise hver dag utenom mandag. Blir hektisk nok det og, men da har jeg iallfall fri om kveldene.

Garderoben er ferdig rydda og sortert, litt for lite/for lite og ALTFOR lite - bare å sette igang med trimmen. Har gått ned nesten en kilo denne uka her, men satte igang vaffelpressa tidligere ikveld - nærmest i ørska. :roll: Men, gode var de. Ble enig med ei på jobben at vi kan jo spise hva vi vil, men bare litt av alt - og det synes jeg var en god ide :idesmil:

Ble en liten tur innom, må komme meg iseng :søvn:

Psst...det ble vikinglotto premie på meg - men ikke i den størrelsen jeg hadde tenkt - kr. 120 var litt lite - hvem bryr seg, i morgen er det LØNN :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv små dyr kan ha mye vilje. Men det er jo kos også da.

Godt at du ikke får det fult så hektisk framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderoben er ferdig rydda og sortert, litt for lite/for lite og ALTFOR lite - bare å sette igang med trimmen. Har gått ned nesten en kilo denne uka her, men satte igang vaffelpressa tidligere ikveld - nærmest i ørska. :roll: Men, gode var de. Ble enig med ei på jobben at vi kan jo spise hva vi vil, men bare litt av alt - og det synes jeg var en god ide :idesmil:

Kom på nå at jeg gikk ned nesten 20 kilo på nettopp det å spise alt mulig, men bare en liten smak/liten porsjon når jeg spiste. Man må jo ikke bli stappmett ved hvert måltid..

Tror jeg skal begynne med det igjen gitt. Samt ta med datteren min ut og gå tur hver ettermiddag etter lekser/middag. Det er super belønning for henne, og jeg har godt av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv små dyr kan ha mye vilje. Men det er jo kos også da.

Godt at du ikke får det fult så hektisk framover.

Takk for hilsen Bettie :bukke:

Tror det er bra det blir mindre hektisk jeg og sånn at jeg iallfall bruker riktig navn... :rodme:

Ha en fortsatt fin dag - her kommer det snø og blir lyst og fint :snø: - men glatt på sommerdekk :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på nå at jeg gikk ned nesten 20 kilo på nettopp det å spise alt mulig, men bare en liten smak/liten porsjon når jeg spiste. Man må jo ikke bli stappmett ved hvert måltid..

Tror jeg skal begynne med det igjen gitt. Samt ta med datteren min ut og gå tur hver ettermiddag etter lekser/middag. Det er super belønning for henne, og jeg har godt av det...

Hei Annie :vinke: Så fint at du vet det virker, da blir jeg straks mye mer motivert. Ha en fortsatt fin dag :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...