Gjest Swing-smurfen Skrevet 1. oktober 2007 #81 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes sangerne var veldig bra i første show, kommenterte det til og med. De fikk kanskje øve lenger til åpningen? Så langt synes jeg at damene høres litt bedre enn han mannen. Håper det kommer seg etterhvert. Burde vel være mulig for produsentene å 1) mixe bra lyd og 2) hoste opp en liste over mulige sanger mer enn 3 dager før sending, slik at sangerne kan øve seg i mer enn 3 dager. Jeg lurer også på om produsentene visste helt hva de gjorde ved å få med Benestad Pirelli og gi vedkommende en kvinnelig partner. På den annen side, hadde det vært en mannlig partner, så er det jo mulig Pirelli hadde gått for en mer mannlig rolle. I don't know. Nå blir det veldig mye kryssende interesser, synes jeg. Regner med at Pirelli blir med i konkuransen til det er omtrent 4-5 par igjen, og stemmene ikke spres så tynt utover. Tror ikke at Tshawe og Mona Grudt ryker ut før Pirelli, men kanskje en del av de andre parene. Hin skulle hatt en manlig partner spør du meg, siden dette tross alt er dans basert på maskuling vs. feminin framførelse. Musikkmessig synes jeg gutten synger best, men at de alle tre synger bra! Min favoritt er Mona og Tshawe. En av de to MÅÅÅÅ vinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 1. oktober 2007 #82 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er det noen andre som syns at sangerne er elendige? Helt tragiske! Hadde håpet at de hadde fjernet hun trønderen (som utelukkende radbrekker fine sanger) til denne sesongen, men hun har visst fått klippekort. Skulle tro det var mulig å finne noen andre... Forøvrig ble jeg helt oppgitt over at ikke EsbenEsther gikk ut. Rent bortsett fra at han ikke er flinkere å danse enn Jostein Pedersen, ser det helt på trynet ut med to damer som svinser rundt i en konkurranse i selskapsdans. Siden det virker som om han er mest Esther, burde han da ha blitt tildelt eller bedt om å få tildelt en mannlig danselærer. Som kvinne i kjole og paljetter kan han da umulig fylle rollen som mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 1. oktober 2007 #83 Del Skrevet 1. oktober 2007 Helt tragiske! Hadde håpet at de hadde fjernet hun trønderen (som utelukkende radbrekker fine sanger) til denne sesongen, men hun har visst fått klippekort. Skulle tro det var mulig å finne noen andre... Forøvrig ble jeg helt oppgitt over at ikke EsbenEsther gikk ut. Rent bortsett fra at han ikke er flinkere å danse enn Jostein Pedersen, ser det helt på trynet ut med to damer som svinser rundt i en konkurranse i selskapsdans. Siden det virker som om han er mest Esther, burde han da ha blitt tildelt eller bedt om å få tildelt en mannlig danselærer. Som kvinne i kjole og paljetter kan han da umulig fylle rollen som mann Hun trønderen heter Julie Dahle Aagaard og er tilfeldigvis en av Norges beste og mest benyttede vokalister! Trist å se at dere er så utrolig negative her inne. Kan jo bare minne om at godeste Maria Mena selv ikke alltid høres så veldig bra ut i live tv, og da kun med gitar og piano. Du husker vell selv hvor ille det hørtes ut på Late Night Show, og om de ikke klarer å stille bra lyd der, så klarer de ikke det på Tv2 heller. Så slutt å klage på de stakkars sangerne som gjør en flott jobb ut i fra forholdene, og forsøk heller å innse at med storband og direktesending (og ofte sanger som ikke passer til storband og også er endret tempo på så de blir både laaaange og kjedelige uansett vokal-innsats) så blir det ikke alltid som på cd-innspilling og mye etterarbeid. At dere også orker å bruke så mye energi på å klage over Espen Esther er helt utrolig. Dette er da kun underholdning, og ikke politikk. Slapp av, forsøk å nyte litt, og ikke vær så j---- negative. En gjeng kjerringer, det er det dere er.... igjen : GET A LIFE! (Ja jeg vet jeg bare ypper til enda mer klaging og syting ved å kjefte på dere, men det får nå så bare være, dere tar jo virkelig ikke et hint) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 1. oktober 2007 #84 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nei, det er klart. Vi tar jo ikke et hint fra den eneste som vet det aller meste og som tross alt har et liv. Sånn i motsetning til oss kjerringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #85 Del Skrevet 1. oktober 2007 At dere også orker å bruke så mye energi på å klage over Espen Esther er helt utrolig. Dette er da kun underholdning, og ikke politikk. Slapp av, forsøk å nyte litt, og ikke vær så j---- negative. En gjeng kjerringer, det er det dere er.... igjen : GET A LIFE! (Ja jeg vet jeg bare ypper til enda mer klaging og syting ved å kjefte på dere, men det får nå så bare være, dere tar jo virkelig ikke et hint) Hihi, dette er et diskusjonsforum, lille deg. Det betyr at det er lov å skrive innlegg om ting som strengt tatt ikke er livsviktige, men som er morsomme å diskutere allikevel. Og du er da her inne selv også, så det kan da ikke være så ille Vi har for øvrig også skjønt at du kjenner disse sangerne, så du trenger ikke forsvare dem lengre. De fleste av oss mener at de til tider synger surt og dårlig, og da spiller det forsåvidt liten rolle at en av venninnene til sangerinnen er heeelt uenig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 1. oktober 2007 #86 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er ikke sikker på hvem jeg har som favoritt i år, er flere som gjør det overraskende bra, blandt annet Tshawe. Er også imponert over Finken, er bra gjordt å danse så mykt og elegant med så dårlige knær. Pia Haraldsen er ganske middelmådig og kjedelig å se på. Mangler en god del for å bli en god danser og kan gjerne ryke ut snart. Selvom Jostein var en enda dårligere danser var han hvertfall mer underholdende å se på enn henne... Espen/Ester håper jeg blir stemt ut i neste program. Å danse er å spille en rolle som mange her har sagt, og når rollene ikke fylles blir spillet ikke no særlig å se på. Og til bente som ville at man skulle slappe av og nyte... Jeg vil underholdes av programmer som "Skal vi danse", og for meg er det Espen/Ester presterer ikke god nok underholdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #87 Del Skrevet 3. oktober 2007 Musikkmessig synes jeg gutten synger best, men at de alle tre synger bra! Min favoritt er Mona og Tshawe. En av de to MÅÅÅÅ vinne! Musikerne i bandet er nok bra men vokalistene var helt forferdelige. Tor Milde slaktet sangerne totalt og sa dem hørtes ut som en eske med kaniner Når det gjelder Tshawe og Mona har begge to fordeler mht bakgrunnen. Tsawe ford han er afrikaner med medfødt rytme i kroppen, Mona fordi hun har lært seg riktig holdning i kroppsbeherskelse på catwalken. Håper på Tshawe, Mari eller Finken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tor Antimilde Skrevet 4. oktober 2007 #88 Del Skrevet 4. oktober 2007 Musikerne i bandet er nok bra men vokalistene var helt forferdelige. Tor Milde slaktet sangerne totalt og sa dem hørtes ut som en eske med kaniner Når det gjelder Tshawe og Mona har begge to fordeler mht bakgrunnen. Tsawe ford han er afrikaner med medfødt rytme i kroppen, Mona fordi hun har lært seg riktig holdning i kroppsbeherskelse på catwalken. Håper på Tshawe, Mari eller Finken Og når begynte folk å bry seg om hva den taperen Tor Milde mener. Han har like mye peiling på musikk som kaniner har på dusj-såpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #89 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg ble sensurert (slettet) på bloggen til Benestad for få minutter siden. Alt jeg skrev var at jeg syntes hin var utrolig flott som dominant på gulvet i kveld, og at jeg foretrakk å se hin på den måten. Gjerne i kjole og lave sandaler, klærne har ingen betydning, men at hin førte sin partner på samme måte som i kveld. Jeg ønsket hin også lykke til videre! Dette ble slettet! Snakk om å være hårsår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enda en gjest Skrevet 15. oktober 2007 #90 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ble sensurert (slettet) på bloggen til Benestad for få minutter siden. Alt jeg skrev var at jeg syntes hin var utrolig flott som dominant på gulvet i kveld, og at jeg foretrakk å se hin på den måten. Gjerne i kjole og lave sandaler, klærne har ingen betydning, men at hin førte sin partner på samme måte som i kveld. Jeg ønsket hin også lykke til videre! Dette ble slettet! Snakk om å være hårsår... Det er vel ikke Benestad selv som står for sensuren. Hvis du går inn å leser de andre innleggene så er det mye eder og galle som ikke er fjernet. Personlig så mener jeg at Benstad blir utsatt for veldig mye sjikane, fra alle kanter. At han blir frustrert og hårsår er da ikke så rart. Det virker som om folk her, og andre steder glemmer at han er et menneske med følelser. Dere vil bare henge ham opp og sette fyr på ham. Hvorfor? Fordi han ikke er som folk flest? Er han da en freak man kan slenge dritt til? Er han en person som må tåle alt som kommer i hans rettning? Jeg sjekket også en del grupper på facebook. For å være helt ærlig så hadde jeg blitt oppriktig lei meg om noen lagde en gruppe som heter "VI SOM HATER ESPEN BENESTAD". Til syvende og sist tror jeg ikke dette handler om kjønn, hin, hun, han, men jeg tror Pirelli prøver å fortelle oss noe om fordommer. Der han han virkelig truffet spikeren på hodet. For bare på dette forumet er det 5 sider med nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 15. oktober 2007 #91 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå er vel ikke fem sider i denne tråden forbeholdt drittslenging etter Espen Esther, så vidt jeg kan se har blant annet vokalistene fått så hatten passer... Imidlertid er jeg tilbøyelig til å være enig. Espen Esther setter fokus på noe viktig, nemlig fordommene våre. Det er likevel til å undres over at han blir overrasket over reaksjonene hos folk. Jeg synes altså det er forkastelig med alle fordommene, men jeg synes man må ta i betraktning at han stiller opp i et enormt medieeksponert underholdningsshow. Hadde han forventet at hans deltakelse skulle forbigå i stillhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ukjent Skrevet 15. oktober 2007 #92 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå er vel ikke fem sider i denne tråden forbeholdt drittslenging etter Espen Esther, så vidt jeg kan se har blant annet vokalistene fått så hatten passer... Imidlertid er jeg tilbøyelig til å være enig. Espen Esther setter fokus på noe viktig, nemlig fordommene våre. Det er likevel til å undres over at han blir overrasket over reaksjonene hos folk. Jeg synes altså det er forkastelig med alle fordommene, men jeg synes man må ta i betraktning at han stiller opp i et enormt medieeksponert underholdningsshow. Hadde han forventet at hans deltakelse skulle forbigå i stillhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ukjent Skrevet 15. oktober 2007 #93 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå er vel ikke fem sider i denne tråden forbeholdt drittslenging etter Espen Esther, så vidt jeg kan se har blant annet vokalistene fått så hatten passer... Imidlertid er jeg tilbøyelig til å være enig. Espen Esther setter fokus på noe viktig, nemlig fordommene våre. Det er likevel til å undres over at han blir overrasket over reaksjonene hos folk. Jeg synes altså det er forkastelig med alle fordommene, men jeg synes man må ta i betraktning at han stiller opp i et enormt medieeksponert underholdningsshow. Hadde han forventet at hans deltakelse skulle forbigå i stillhet? Jeg kan aldri se for meg at han hadde trodd det ville gå bort i stillhet. Hadde han ønsket noe slikt så hadde han vel takket nei til å bli med:) Når det gjelder Deli Cleve så vil jeg si at hun har gått hakket videre enn bare å drive med danseregler. Hun poengterte også ovenfor programleder Kristian at han måtte være den han var etter han hadde spøkt litt med Esben Esther om potensielle muligheter for selv å bli kvinne. Jeg synes ikke Esben Esther er den beste danseren i programmet, men han har danset langt bedre enn for eksempel, Pia Haraldsen. Allikevel får han bare 10-12 poeng for sine danser. Dette skjedde også da han omsider danset som mann i forrige show. Heller ikke da var han best, men langt fra dårligst. Slik jeg ser det er alle kjendis danserne i dette programmet amatører. Ingen av dem ville kommet særlig langt i en proff konkurranse. Skal Vi Danse er underholdning og tv2 har tatt med Esben Esther for å farge det littegrannganskemye. Jeg tviler sterkt på at de ikke ville at han skulle transe. Så… Jada, det er et hot program. Alle deltagere setter seg på huggestabben, men man burde spare seg kommentarer som ”dette avskylige vesen” ”jeg gremmes” osv osv osv. Det handler vel om en søken etter aksept og tilhørighet. Himmel! Hvem vil ikke ha det? Min konklusjon er at det er lettere for oss ”VANLIGE” og akseptere det ”UVANLIGE” enn det er for det uvanlige å bli vanlig. Hvis sant skal sies forstår jeg lite av hvorfor Esben Esther må være kvinne og mann, det er høyst besynderlig. Debatten han skaper om fordommer og aksept. Den er mer universell enn som så. Den gjelder ikke bare transer, den gjelder alle de som står utenfor. Sånn sett håper jeg Esther hiver parykken på igjen neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 18. oktober 2007 #94 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg kan aldri se for meg at han hadde trodd det ville gå bort i stillhet. Hadde han ønsket noe slikt så hadde han vel takket nei til å bli med:) Når det gjelder Deli Cleve så vil jeg si at hun har gått hakket videre enn bare å drive med danseregler. Hun poengterte også ovenfor programleder Kristian at han måtte være den han var etter han hadde spøkt litt med Esben Esther om potensielle muligheter for selv å bli kvinne. Jeg synes ikke Esben Esther er den beste danseren i programmet, men han har danset langt bedre enn for eksempel, Pia Haraldsen. Allikevel får han bare 10-12 poeng for sine danser. Dette skjedde også da han omsider danset som mann i forrige show. Heller ikke da var han best, men langt fra dårligst. Slik jeg ser det er alle kjendis danserne i dette programmet amatører. Ingen av dem ville kommet særlig langt i en proff konkurranse. Skal Vi Danse er underholdning og tv2 har tatt med Esben Esther for å farge det littegrannganskemye. Jeg tviler sterkt på at de ikke ville at han skulle transe. Så… Jada, det er et hot program. Alle deltagere setter seg på huggestabben, men man burde spare seg kommentarer som ”dette avskylige vesen” ”jeg gremmes” osv osv osv. Det handler vel om en søken etter aksept og tilhørighet. Himmel! Hvem vil ikke ha det? Min konklusjon er at det er lettere for oss ”VANLIGE” og akseptere det ”UVANLIGE” enn det er for det uvanlige å bli vanlig. Hvis sant skal sies forstår jeg lite av hvorfor Esben Esther må være kvinne og mann, det er høyst besynderlig. Debatten han skaper om fordommer og aksept. Den er mer universell enn som så. Den gjelder ikke bare transer, den gjelder alle de som står utenfor. Sånn sett håper jeg Esther hiver parykken på igjen neste gang! Jeg er så enig med deg!!! Endelig en som har skjønt greie (etter min mening) Dette er ikke VM i dans, det er REN underholdning. Kjendisdanserne er amatører, og de jobber ikke for å imponere lekmenn, for Ola Dunk som sitter hjemme i stua si. Jeg har kun sett de siste to programmene, og synes de alle er strålende. Tv2 har klart å sette sammen en herlig variasjon av personligheter, og Espen Esther er intet unntak. En skjønn person, som er modigere enn folk flest. Jeg vil også sette spørsmålstegn med all kritikk av musikken. Som sagt, har kun sett de to siste programmene, men i mine ører er dette da veldig flott.For å være LIVE er det rett og slett fantastisk! Jada jeg hører jo at både vokalister og musikere er litt uheldige her og der, men jeg har til gode og høre en live konsert på tv hvor dette ikke skjer. Tror folk er for bortskjemt med å se PLAYBACK konserter og glemmer at de faktisk finnes noen som kan gjøre dette uten å måtte mime i disse dager. NO MORE MILLIE VANILLIES & MY BOOBS ARE OKEY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2007 #95 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har ingen problemer med at Espen-Esther er seg selv. Det jeg imidlertid HAR problemer med er at hin ikke forstår at det gjør dansedømmingen umulig når hin ikke har en klar rolle. Denne rollen burde vært klarlagt av TV2 og Espen-Esther selv før programinnspilling - og hadde ønsket vært stort for Espen-Esther å danse i kjoler så burde hin hatt en mannlig dansepartner. Selskapsdansekonkurranse er en rigid og stram greie med klare regler. Espen-Esther faller litt utenom og gir det farge - for det meste er det faktisk gøy å se på. Skulle ønske at rollene var klart definert på forhånd så hadde vi sluppet tårer og banning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espen og ikke Esben Skrevet 22. oktober 2007 #96 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jaaaaaaaa fantastisk sang og musikk nå på Jive-lørdag! Synd at det ikke blir miksa før det går ut i de tusen hjem, sangen ligger alt for langt bak i lydbildet og da blir det ikke noe energi i det hele og det virker tamt. Synes Tv2 skulle lagt penger i å ha noen som sitter og mikser dette, så hadde dette vært STEIN-BRA! (når de først har et helt orkester lina opp...) Har vært og kikke på YouTubes på andre lands orkester, og Norge er uten tvil det land med høyest kvalitet på musikken! Dansemessig er det jo mye rart og se på, men det er jo sjarmen med dette konseptet! Gleder meg til mange flere sesonger med Skal vi danse!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #97 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er helt enig i at sangerne er fullstendig krise. Det har jeg sagt alle sesongene (er det de samme hele tiden, eller har TV2 bommet konstant i valgene sine?). Av alle de jeg har snakket med om dette programmet, er det ingen som har vært uenige med meg. Særlig damen synger heslig. Au, sier ørene mine. Men fy søren så flink som Tshawe er!! Synes også Mona er et lite sukkertøy, men ikke riktig så flink som ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 22. oktober 2007 #98 Del Skrevet 22. oktober 2007 Au hos meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Eloise_* Skrevet 23. oktober 2007 #99 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ang sangerne i bandet. Det har vært stor audition for å få de beste sangerne. Alle som er noe av vokalister i freelancemiljøet var der, så det handler ikke om sangernes kvalitet. Det handler om låt-valg som ikke harmonerer med storband og tempo, lytteforhold, og at det ikke vektlegges nok fokus på sang, men på dans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiesta Skrevet 26. oktober 2007 #100 Del Skrevet 26. oktober 2007 Var godt at Esben Esther gikk ut. Var jo den dårligste av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå