Gjest Blondie65 Skrevet 24. september 2007 #21 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg tror kanskje det ikke er så mange manlige danselærere som vil ha Espen Ester Pirelli som dansepartner Skjønner ikke hvorfor Espen ikke kan velge å være mann når han danser med ei dame! Om hin velger å være kledd som dame eller mann ser jeg på som såpass personlig at der må hin få velge selv. Men tydeligvis har hin problemer med å forstå hva dansekonkurransen går ut på - i selskapsdans er det slik at mannen fører. Velger hin å være mann og skal føre må hin også forstå kleskoden som følger med. Velger hin å være dame og bli ført har hin fått feil dansepartner. Det virker på meg som TV2 har gått litt i baret her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 26. september 2007 #22 Del Skrevet 26. september 2007 Skitt au, fikk ikke med meg første sending Får vente te freddan (eller var det lørdag?), men da skal jeg følge med. Ser ut som det er duket for litt av hvert denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 28. september 2007 #23 Del Skrevet 28. september 2007 Om hin velger å være kledd som dame eller mann ser jeg på som såpass personlig at der må hin få velge selv. Men tydeligvis har hin problemer med å forstå hva dansekonkurransen går ut på - i selskapsdans er det slik at mannen fører. Velger hin å være mann og skal føre må hin også forstå kleskoden som følger med. Velger hin å være dame og bli ført har hin fått feil dansepartner. Det virker på meg som TV2 har gått litt i baret her. Enig, så lenge han har damepartner bør han jo være mann! Stemmer det at Benestad har politianmeldt dommer Cleve for hennes dommeruttalelser???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. september 2007 #24 Del Skrevet 28. september 2007 Stemmer det at Benestad har politianmeldt dommer Cleve for hennes dommeruttalelser???? håper jeg virkelig ikke, da er "hin" dummere en jeg ville trodd! Cleve kritiserte ikke ham personlig og sa ingenting det er noen grunn for å anmelde, hun sa at hun i forhold til selskapsdans savnet sterkere roller, mannlig og kvinnelige sådanne, og at hun ønsket å se mer av det fra dem neste gang. At "hin" (kjenner jeg irriterer meg litt over at h*n skal omtales på sin egen måte også...) ikke er bare mann eller bare kvinne er helt greit, men når man stiller opp i noe som faktisk handler om roller og spill, så må man finne en rolle og spille det spillet, uansett om man velger å være slik til vanlig eller ikke. Hadde jeg måttet danse mann på dansinga, så hadde jeg da ikke kledd meg i kvasiantrekk og fjåset rundt som ei skrulle, da hadde jeg kledd meg og danset som den mannlige rollen jeg var plassert i for anledningen. Og å FØRE er vel det minste man kan forvente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 28. september 2007 #25 Del Skrevet 28. september 2007 håper jeg virkelig ikke, da er "hin" dummere en jeg ville trodd! Cleve kritiserte ikke ham personlig og sa ingenting det er noen grunn for å anmelde, hun sa at hun i forhold til selskapsdans savnet sterkere roller, mannlig og kvinnelige sådanne, og at hun ønsket å se mer av det fra dem neste gang. At "hin" (kjenner jeg irriterer meg litt over at h*n skal omtales på sin egen måte også...) ikke er bare mann eller bare kvinne er helt greit, men når man stiller opp i noe som faktisk handler om roller og spill, så må man finne en rolle og spille det spillet, uansett om man velger å være slik til vanlig eller ikke. Hadde jeg måttet danse mann på dansinga, så hadde jeg da ikke kledd meg i kvasiantrekk og fjåset rundt som ei skrulle, da hadde jeg kledd meg og danset som den mannlige rollen jeg var plassert i for anledningen. Og å FØRE er vel det minste man kan forvente? Ikke sant! H*n kom med et liksom nøytralt antrekk som en buksedress ispedd masse glitrende paljetter (eller hva det var) samt juksepupper under denne såkalte "kjønnsnøytrale" dressen Altså et intetkjønn med pupper, sminke og damesveis..... Men Aline "Hin" er dummere enn du hadde trodd fordi han hadde tenkt å gjøre det jeg mente jeg bare hadde hørt som et rykte eller drømt eller noe enda værre... Sjekk selv http://www.fvn.no/kulturpuls/tv/article516575.ece Jeg skrev "hadde tenkt å gjøre" fordi han faktisk trakk det tilbake, men må jo si at bare tanken er jo i seg selv ganske....*uoppfunnet smiley* Her sier h*n (linken nederst) "Benestad kom imidlertid på bedre tanker og kommer til å droppe anmeldelsen, men mener Cleve er for gammeldags." ...og videre "Hun kan ikke vurdere vår dans etter rigide og konservative retningslinjer for heteroseksuell dans, sier han videre." http://www.sornett.no/page.php?mtid=6&elid=2124 Jadda.... Har ikke noe mot Benestad som den personen(e) "hin" er, men mener dette ble så veldig, veldig inn i hampen dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 28. september 2007 #26 Del Skrevet 28. september 2007 Hun kan ikke vurdere vår dans etter rigide og konservative retningslinjer for heteroseksuell dans, sier han videre." Neivel, men da har h*n ikke noe i den konkurransen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. september 2007 #27 Del Skrevet 29. september 2007 "- Jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg er veldig lite sur, og jeg blir ikke såret, men jeg blir sint. Slikt skal ikke finne sted. Hun burde ha sagt at hun ikke var i stand til å vurdere. Sexologen fra Grimstad mener altfor mange slipper unna med kjønnsdiskriminering - og at dommeren slapp for lett unna." Dersom Cleve ikke er i stand til å vurdere selskapsdans, hvem søren er det da da? Hun kan mer om selskapsdans en EspenEster noensinne kommer til å kunne, så han burde kanskje takket nei til forespørselen om å være med, siden han ikke er i stand til å utføre det konkurransen dreier seg om og ikke eier en intensjon i verden om å lære seg det heller. Håper han ryker ut kjapt. om han hadde kunnet NOE om dans, profesjonell sådan, så hadde han visst at selv så politisk ukorrekt det en er, så dreier det seg både om kjønnsroller og utseende og i det hele tatt. Det er helhetsinntrykket som teller, ikke være en kamp for intetkjønn/tvekjønn. Dans er roller, spill, ønsker man ikke spille, så la være å danse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 29. september 2007 #28 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg er veldig enig med deg, aline. Dette ble rett og slett for tåpelig. Selv for en som synes kampen om å endre forstokkede holdninger er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diablesse Skrevet 29. september 2007 #29 Del Skrevet 29. september 2007 H*n kom med et liksom nøytralt antrekk som en buksedress ispedd masse glitrende paljetter (eller hva det var) samt juksepupper under denne såkalte "kjønnsnøytrale" dressen Altså et intetkjønn med pupper, sminke og damesveis..... Men Aline "Hin" er dummere enn du hadde trodd fordi han hadde tenkt å gjøre det jeg mente jeg bare hadde hørt som et rykte eller drømt eller noe enda værre... Sjekk selv http://www.fvn.no/kulturpuls/tv/article516575.ece Jeg skrev "hadde tenkt å gjøre" fordi han faktisk trakk det tilbake, men må jo si at bare tanken er jo i seg selv ganske....*uoppfunnet smiley* Her sier h*n (linken nederst) "Benestad kom imidlertid på bedre tanker og kommer til å droppe anmeldelsen, men mener Cleve er for gammeldags." ...og videre "Hun kan ikke vurdere vår dans etter rigide og konservative retningslinjer for heteroseksuell dans, sier han videre." http://www.sornett.no/page.php?mtid=6&elid=2124 Jadda.... Har ikke noe mot Benestad som den personen(e) "hin" er, men mener dette ble så veldig, veldig inn i hampen dumt Det er nesten så jeg ikke tror det Esther Pirelli hadde neppe blitt invitert hvis de som står bak programmet hadde visst hvor hårsår h*n er Må venne seg til transedans - Dette er ikke tid og sted for anmeldelser, sier Esben Esther Pirelli Benestad. Må venne seg til transedans. - Vi skal bedømmes etter dansing, ikke transing. Jeg burde anmeldt henne, hun diskriminerte for åpen mikrofon, sa Pirelli Benestad til Grimstad Adressetidende etter lørdagens «Skal vi danse»-sending. :kaffe: Det står her http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/tv/article1353962.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. september 2007 #30 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg er veldig enig med deg, aline. Dette ble rett og slett for tåpelig. Selv for en som synes kampen om å endre forstokkede holdninger er viktig. ja, jeg synes også kampen om å endre forstokkede holdninger er viktig, men i noen situasjoner passer ikke kampen. Jeg er imot at folk blir dømt for å se best mulig ut, men har sett etter å ha danset konkurransedans at utseendet, femininitet, spill, ER vesentlig. Dersom man skulle fjerne rollene i dans, hva søren skulle man dømt utifra da? Og det hadde vært det samme i endel andre situasjoner der man faktisk må gjøre sin del av jobben, skal du bli en dyktig fotballspiller kan du f.eks ikke løpe rundt i kjole og dille med ballen, sparker du ikke ballen og jobber i samarbeid med medspillere for å faktisk få ballen i mål, så ville man blitt "diskriminert" av dommern. Skal man være modell, så kan man fint være både lesbisk og butch til vanlig, men man må faktisk legge av seg den delen av seg selv og spille på det som gjør bildene best akkurat når man tar bildene, hvor diskriminerende det nå en er, ellers ville man blitt sparket fra jobben og du hadde ikke kommet en plass med å anmelde dem for å kjønnsdiskriminere. Som lege og som menneske er det ingen problem med at EspenEster er både mann og kvinne eller ingen av delene, men av og til krever livet roller, skal han fjerne alt slikt får han ett helvete resten av livet, da blir det mange kamper for ham å kjempe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cujo Skrevet 29. september 2007 #31 Del Skrevet 29. september 2007 Anmelde ? Er det mulig. Helt utrolig hvor hårsår man kan være. Espen Ester burde lære seg å tilpasse seg. Såvidt jeg har fått med meg praktiserer hin til daglig som mann, så hvorfor er det så fryktelig viktig å være dame for alle penga på tv ? Oppmerksomhet er tydeligvis en viktig faktor for Benestad, og i og med at hin har fått en kvinnelig dansepartner fordi hin selv faktisk er mann, så burde hin være såpass oppegående at hin forstår at da bør hin stille som sitt virkelige kjønn, nemlig mann. Eventuelt bedt om mannlig danselærer om det å opptre som kvinne var så viktig i en slik setting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 29. september 2007 #32 Del Skrevet 29. september 2007 I dag er det program 2. Det er litt tidlig å få en favoritt enda. Jeg vet ikke helt hvem jeg ønsker skal gå ut i dag. Kristian er en ganske flink programleder. Han "opptrer" omtrent på samme måte som han gjorde i TV2 nøttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #33 Del Skrevet 29. september 2007 Anmelde Huffda dette var triste greier å høre.Det er jo Benestad Pirelli som driter seg ut med de uttalelsene Kristian er en ganske flink programleder. Han "opptrer" omtrent på samme måte som han gjorde i TV2 nøttene. Merket det vi her hjemmo også at han snakker som da han var nøttegeneral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 29. september 2007 #34 Del Skrevet 29. september 2007 Er det noen andre som syns at sangerne er elendige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 29. september 2007 #35 Del Skrevet 29. september 2007 Er det noen andre som syns at sangerne er elendige? Ja, vi synes de er elendige. Håper Esben Esther ryker i dag. H*a har ingenting der å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joker'n Skrevet 29. september 2007 #36 Del Skrevet 29. september 2007 Enig med deg, Morgensol. Neste som ryker håper og tror jeg er godeste Pia.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 29. september 2007 #37 Del Skrevet 29. september 2007 Håper transen ryker ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 29. september 2007 #38 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Er det noen andre som syns at sangerne er elendige? Ja Minner om noen skikkelig dårlige idoldeltakere Huffsanheisann med Benestad Pirelli - hva var det for noe som flakset utpå gulvet der! En dame og en mann i kjole! Greit nok det! Vi her hjemme skjønte ikke hvem av dem som var "mannen" før på slutten da vi forstod at det var danselærerinna som var mann! Dommer Cleve uttalte seg ikke, og det skjønner jeg etter alt oppstyret i media siste uken! Syntes han afromannen Tshawe var utrolig dyktig og veldig kjekk Finn Christian Jagge og Mari Maurstad var også veldig flinke Tror ganske sikkert at Esben Esther og Inge Beate ryker ut Esben Esther er utrolig dyktig på sitt felt og har hjulpet mange mennesker, det må jeg også få si i samme slengen! Endret 29. september 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agbre Skrevet 29. september 2007 #39 Del Skrevet 29. september 2007 Mr Pirelli Benestad må ut. Det var direkte pinlig å se på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joker'n Skrevet 29. september 2007 #40 Del Skrevet 29. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå