Skravla Skrevet 7. november 2007 #1221 Del Skrevet 7. november 2007 Det passer så godt bare... Julekvæld osv.... Det høres jo ut som om de leser fra "Snikker Ændersen" hele tida... å mor - sjå nå kjæm'n - snikker'n alså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 7. november 2007 #1222 Del Skrevet 7. november 2007 Å ære dere prekær om a. Ute å tællær å velær i pælane jæ. ska ut å dra kokfæsk te meddan jæ nå se, ska vikle lørja utpå. Kanke san vømmøl preking jæ se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1223 Del Skrevet 7. november 2007 å mor - sjå nå kjæm'n - snikker'n alså.... Nå kom jeg i julestemning gitt. Lovte Annie å holde meg til bokmål, så de trønderske gloser skal få hvile. Men jeg begynte plutselig å drømme om Snikker Andersen, Askepott og Reisen til julestjernen... Lille julaften med lutefisk og øl... Julaften med ribbe og alt godt tilbehør... Også fikk jeg lyst på gløgg, pepperkaker, adventskalender, julegaver, julebrus (E.C.Dahls selvfølgelig)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1224 Del Skrevet 7. november 2007 God kveld! Jeg kan også skifte dialekt helt uten å merke det selv.. Og språk også faktisk. Hvilke språk og dialketer veksler du mellom? å mor - sjå nå kjæm'n - snikker'n alså.... Det er koselig til jul ja Nå kom jeg i julestemning gitt. Lovte Annie å holde meg til bokmål, så de trønderske gloser skal få hvile. Men jeg begynte plutselig å drømme om Snikker Andersen, Askepott og Reisen til julestjernen... Lille julaften med lutefisk og øl... Julaften med ribbe og alt godt tilbehør... Også fikk jeg lyst på gløgg, pepperkaker, adventskalender, julegaver, julebrus (E.C.Dahls selvfølgelig)... Kom i julestemning jeg nå.... Men det er kanskje litt tidlig å finne fram julepynten? :klø: Kjøpte forresten julekalendre til ungene i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1225 Del Skrevet 7. november 2007 Kom i julestemning jeg nå.... Men det er kanskje litt tidlig å finne fram julepynten? :klø: Kanskje litt tidlig å sette den fram ja. Men absolutt ikke for tidlig å kikke på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1226 Del Skrevet 7. november 2007 Å ære dere prekær om a. Ute å tællær å velær i pælane jæ. ska ut å dra kokfæsk te meddan jæ nå se, ska vikle lørja utpå. Kanke san vømmøl preking jæ se. Brukær'u gimseklåss nårru fiskær eller? Langpælær er aldri fæil gett. Spessiellt ikke nårru fiskær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 7. november 2007 #1227 Del Skrevet 7. november 2007 Nå kom jeg i julestemning gitt. Lovte Annie å holde meg til bokmål, så de trønderske gloser skal få hvile. Men jeg begynte plutselig å drømme om Snikker Andersen, Askepott og Reisen til julestjernen... Lille julaften med lutefisk og øl... Julaften med ribbe og alt godt tilbehør... Også fikk jeg lyst på gløgg, pepperkaker, adventskalender, julegaver, julebrus (E.C.Dahls selvfølgelig)... Du tok nesten alle ordene mine du Og ja, det MÅ være E.C. Dahls julebrus ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1228 Del Skrevet 7. november 2007 Du tok nesten alle ordene mine du Og ja, det MÅ være E.C. Dahls julebrus ja Kan vel være noe med landsdelen vi kommer fra som får oss til å tenke likt. Og det røde skvipet de kaller julebrus ellers i landet er ikke godt. Får ikke julestemning av å drikke sånn brus vi fikk i bursdagene da vi var små. Rødbrus er bursdag. E.C.Dahls julebrus er JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 8. november 2007 #1229 Del Skrevet 8. november 2007 Hvilke språk og dialketer veksler du mellom? Det er koselig til jul ja Kom i julestemning jeg nå.... Men det er kanskje litt tidlig å finne fram julepynten? :klø: Kjøpte forresten julekalendre til ungene i dag Trøndersk og 'østlandsk', norsk og engelsk. Hvor fikk du tak i julekalendre? Trenger tips... det er like slitsomt hvert år. Vil gjerne ha sånne ferdige med 24 ting til gutt og 24 til jente. Skulle aldri startet med pakkekalender. men ungene synes det er såå gøy.. Også er barnerommene fyllt opp med masse småting som de ikke har noesomhelst bruk for. Men det er vel bedre enn sjokolade hver dag? EC Dahls er best på alt! Særlig pils og ingefærøl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. november 2007 #1230 Del Skrevet 8. november 2007 Kjøpte sjokoladekalendre på Rema1000 De kosta 8 kroner og var AKKURAT det de ville ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 8. november 2007 #1231 Del Skrevet 8. november 2007 I MORGEN....DA skal jeg feire....antar at det er rimelig stor sikkerhet for at jeg passerer 2000 innlegg i morgen....dersom ikke noe helt spesielt skjer, da...hvilket det mest sannsynlig gjør siden jeg tok dette på forskudd....men vi får se...jeg ville bare varsle slik at alle har flaskeåpnerne klare, sjokoladen frem fra baklomma og festhumøret på plass God morgen, jeg sitter klar til å følge deg til festen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 8. november 2007 #1232 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg NEKTER å begynne med pakkekalender. Dvs, så langt har vi bedrevet en slags kombinasjon. Sjokolade noen ganger (ikke rare biten, litt større på lørdager), en liten pakke (nisselue, strømpebukse, ting jeg ellers ville kjøpt), i år får vi se om det ikke blir noen infolapper med kinobesøk, jeg tenkte å dra inn kirkegården siste søndag før jul, bake pepperkaker, osv... Kanskje tegninger og så må de gjette seg til hva det er vi skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 8. november 2007 #1233 Del Skrevet 8. november 2007 Dallandra, men er ikke det pakkekalender da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1234 Del Skrevet 8. november 2007 Ha en fin kveld! Det hadde jeg!! Men jeg er veeeldig i dag, da... God kveld! Jeg kan også skifte dialekt helt uten å merke det selv.. Og språk også faktisk. Ja, jeg snakker av og til engelsk eller tysk...i søvne... Nå kom jeg i julestemning gitt. Lovte Annie å holde meg til bokmål, så de trønderske gloser skal få hvile. Men jeg begynte plutselig å drømme om Snikker Andersen, Askepott og Reisen til julestjernen... Lille julaften med lutefisk og øl... Julaften med ribbe og alt godt tilbehør... Også fikk jeg lyst på gløgg, pepperkaker, adventskalender, julegaver, julebrus (E.C.Dahls selvfølgelig)... Ååååååå.....juuuul *drømme* Kjøpte sjokoladekalendre på Rema1000 De kosta 8 kroner og var AKKURAT det de ville ha Genialt!! God morgen, jeg sitter klar til å følge deg til festen i dag Jeg er også klar snart....må bare våkne ordentlig først....at jeg skal greie å passere 2000 forutsetter jo at dere andre er her inne, da.... Jeg NEKTER å begynne med pakkekalender. Dvs, så langt har vi bedrevet en slags kombinasjon. Sjokolade noen ganger (ikke rare biten, litt større på lørdager), en liten pakke (nisselue, strømpebukse, ting jeg ellers ville kjøpt), i år får vi se om det ikke blir noen infolapper med kinobesøk, jeg tenkte å dra inn kirkegården siste søndag før jul, bake pepperkaker, osv... Kanskje tegninger og så må de gjette seg til hva det er vi skal gjøre... Men det er vel kjempebra det, vel...? Er sånn jeg gjør også. Hun får ting hun har nytte av, som hun kanskje allikevel ville fått. Hun har nok dritt, så det gidder jeg ikke gi henne mer av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 8. november 2007 #1235 Del Skrevet 8. november 2007 :juhu: Her blir det fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1236 Del Skrevet 8. november 2007 :juhu: Her blir det fest! Bare sånn...tredvish innlegg igjen, nå.. :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1237 Del Skrevet 8. november 2007 Bare sånn...tredvish innlegg igjen, nå.. :juhu: Oops...hadde visst allerede skrevet fler enn jeg trodde i dag...bare 20 igjen til festen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. november 2007 #1238 Del Skrevet 8. november 2007 Tror jeg går glipp av festen idag, skal ut og farte. Men kan jo ta det igjen når jeg kommer hjem igjen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1239 Del Skrevet 8. november 2007 Tror jeg går glipp av festen idag, skal ut og farte. Men kan jo ta det igjen når jeg kommer hjem igjen ! Aldri for sent å ta en liten fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 8. november 2007 #1240 Del Skrevet 8. november 2007 Trøtt i dag jeg også.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå