Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1181 Del Skrevet 7. november 2007 *er her med skjønningen på fanget* Er tilbake jeg. Ble plutselig uten nettforbindelse en liten stund Koselig å se dere alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1182 Del Skrevet 7. november 2007 Er det forresten noen som har en god og fungerende skulder i bytte mot litt av den optimismen min??? *håpefull* Du trenger ikke se hit i allefall... Dersom jeg spiser lunsjen min nå (ikke fordi jeg er sulten, men fordi jeg er sjessen ) er det greit å gå hjem tidlig fordi man blir sulten da?? :klø: () Sjessen... Hadde jeg ikke bodd i Moss for mange år siden hadde jeg ikke ant hva du snakka om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1183 Del Skrevet 7. november 2007 Du trenger ikke se hit i allefall... Nei, det er vel ingen vits.... Sjessen... Hadde jeg ikke bodd i Moss for mange år siden hadde jeg ikke ant hva du snakka om Og du kan tro jeg lurte på hva det betydde første gang jeg hørte det....men nå sier jeg det alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1184 Del Skrevet 7. november 2007 I går bestemte jeg meg forresten for å legge om til dialekten jeg hadde der jeg kommer fra...det gikk bra i...tja....45 sek?? Glemmer meg fort, altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1185 Del Skrevet 7. november 2007 Nei, det er vel ingen vits.... Og du kan tro jeg lurte på hva det betydde første gang jeg hørte det....men nå sier jeg det alltid... Har nok ikke noen velfungerende ledd å låne bort jeg heller. Sorry. Men jeg vet veldig godt hva sjessen betyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 7. november 2007 #1186 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg har ikke dialekt, jeg... Jeg snakker et slags fellesøstlandsk som endrer seg ettersom hvem jeg snakker med. På hjemstedet mitt snakker de rimelig distinkt, men familien min var innflyttere og nå har jeg bodd mange år i Oslo, så da har det blitt sånn. Litt synd. Dialekt kan være en stor del av folks personlighet og tilhørighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1187 Del Skrevet 7. november 2007 Og jeg har bestemt meg for å ALDRI legge om til sånn de prater her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1188 Del Skrevet 7. november 2007 I går bestemte jeg meg forresten for å legge om til dialekten jeg hadde der jeg kommer fra...det gikk bra i...tja....45 sek?? Glemmer meg fort, altså.. Strever med å lære meg å prate skikkelig trønderdialekt igjen jeg. Har ødelagt språket mitt helt etter flere år sørpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1189 Del Skrevet 7. november 2007 Har nok ikke noen velfungerende ledd å låne bort jeg heller. Sorry. Men jeg vet veldig godt hva sjessen betyr Ja, det er vel et ord som har sneket seg inn i ditt vokabulær Jeg har ikke dialekt, jeg... Jeg snakker et slags fellesøstlandsk som endrer seg ettersom hvem jeg snakker med. På hjemstedet mitt snakker de rimelig distinkt, men familien min var innflyttere og nå har jeg bodd mange år i Oslo, så da har det blitt sånn. Litt synd. Dialekt kan være en stor del av folks personlighet og tilhørighet. Helt enig. Det er enkelte dialekter jeg ikke har noe til overs for, men skikkelig telemarks dialekt synes jeg er stilig (og da snakker jeg om den som er oppi telemark) Og jeg har bestemt meg for å ALDRI legge om til sånn de prater her Det forstår jeg godt Strever med å lære meg å prate skikkelig trønderdialekt igjen jeg. Har ødelagt språket mitt helt etter flere år sørpå... Men det går seg sikkert til igjen, tror du ikke det, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1190 Del Skrevet 7. november 2007 Men det går seg sikkert til igjen, tror du ikke det, da? Selvsagt! Må jo finne fram ur-trønderen i meg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1191 Del Skrevet 7. november 2007 Selvsagt! Må jo finne fram ur-trønderen i meg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2007 #1192 Del Skrevet 7. november 2007 Jepp! Og jeg er født med en kromosomfeil er jeg redd HEIA ROSENBORG :juhu: :banantroll: :juhu: Flere enn meg som har nedtelling til helg, ser jeg Følte for å opplyse om at jeg har fri fredag, så helgen begynner i morgen -og varer til og med mandag Ja, gleder meg MASSE til denne helgen...mannen og jeg skal på romantisk tur for to :love: Så koselig Skal dere langt? Er det forresten noen som har en god og fungerende skulder i bytte mot litt av den optimismen min??? *håpefull* *låner BN en skulder en stund* Jeg har ikke dialekt, jeg... Jeg snakker et slags fellesøstlandsk som endrer seg ettersom hvem jeg snakker med. På hjemstedet mitt snakker de rimelig distinkt, men familien min var innflyttere og nå har jeg bodd mange år i Oslo, så da har det blitt sånn. Litt synd. Dialekt kan være en stor del av folks personlighet og tilhørighet. Da jeg var liten, ønsket jeg meg dialekt -man får sjelden det av oppvekst på Oslo vest Etter iherdige forsøk på å radikalisere språket med bevisst bruk av a-endelser og liknende har jeg lært meg å leve med at jeg stort sett snakker dannet og konservativt Til gjengjeld har jeg sjelden problemer med at folk ikke skjønner hva jeg sier -bortsett fra småungene da jeg jobbet på vestlandet: "Mamma, hvorfor snakker damen så rart?". Selvfølgelig sagt på bred, lokal dialekt med mange spesielle utytrykk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1193 Del Skrevet 7. november 2007 Egentlig begynner jeg å finne tilbake til mitt rette meg nå. Mangle bærre vømmølsbroka å kofta no, så bli ailt som dæ ska att... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1194 Del Skrevet 7. november 2007 Brukte dobbelt så lang tid på å lese innlegget ditt på dialekt Begonia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1195 Del Skrevet 7. november 2007 Hva er forresten vømmølsbroka?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1196 Del Skrevet 7. november 2007 :juhu: Følte for å opplyse om at jeg har fri fredag, så helgen begynner i morgen -og varer til og med mandag Helgen min begynner også i morgen Så koselig Skal dere langt? Vi skal til Sverige. Gledemeggledemeggledemeg :juhu: *låner BN en skulder en stund* Takk for skulderlån!! Det hjalp Da jeg var liten, ønsket jeg meg dialekt -man får sjelden det av oppvekst på Oslo vest Etter iherdige forsøk på å radikalisere språket med bevisst bruk av a-endelser og liknende har jeg lært meg å leve med at jeg stort sett snakker dannet og konservativt Til gjengjeld har jeg sjelden problemer med at folk ikke skjønner hva jeg sier -bortsett fra småungene da jeg jobbet på vestlandet: "Mamma, hvorfor snakker damen så rart?". Selvfølgelig sagt på bred, lokal dialekt med mange spesielle utytrykk... ja Du snakket rart, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1197 Del Skrevet 7. november 2007 Brukte dobbelt så lang tid på å lese innlegget ditt på dialekt Begonia... Ok. Skal holde meg til bokmål framover da. Hvis du skal bruke dobbelt så lang tid på å lese innleggene, så tar det mye lenger tid før du er på KG-toppen Hva er forresten vømmølsbroka?? :klø: Vømmølsbroka = vadmelsbuksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1198 Del Skrevet 7. november 2007 Vømmølsbroka = vadmelsbuksa Det skjønte jeg helt av meg selv *intelligent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 7. november 2007 #1199 Del Skrevet 7. november 2007 Det skjønte jeg helt av meg selv *intelligent* Ja, så intelligent blir du av å være RBK-supporter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1200 Del Skrevet 7. november 2007 Ja, så intelligent blir du av å være RBK-supporter Nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå