Gå til innhold

Gir du katten din vanlig melk???


MarianneE

Anbefalte innlegg

I såfall burde du slutte med det!

Kattens tarmsystem reagerer på laktose-innholdet i vanlig ku-melk, og kattene blir dårlige i magen.

Gi heller katten din Whiskas Cat Milk, denne er laktose-redusert, og mye bedre for lille pus sin mage.

Mulig noen viste dette, men tenkte bare og spre det videre allikevell! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veterinæren "vår" og også hos dyrehandleren, sier at katter ikke trenger melk i det hele tatt. I følge dem skal katter helst bare spise tørrfor og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, Væren!

Her i huset får pus kattemelk nå og da. Men, tørrfor og vann har hun hele tiden. Ja, også får hun våt-for om morgenen, men som sagt, kattemelk får hun litt nå og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D går helt fint å gi pusen yoghurt og rømme hvis den liker d. Pusen min pleier å renslikke lokkene til fruktyoghurt-begrene. Nam Nam! Syns katter må få litt snacks som de liker, innimellom tørrfór og vann; blir jo temmelig kjedelig i lengden å aldri få skeie ut litt..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

gir katten min biola yoghurt eller surmelk en gang iblandt. Fint for å forhindre magetrøbbel siden biola inneholder mage/tarmbakterier. Fikk forresten det tipset fra vetrinær når den måtte ha en antibiotikakur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker jo raskt om pusen ikke tåler noe da.. *fritt for å ikke trøke opp etter katt med diaré*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta vår ELSKER ku-melk.

Selv om hun har mat og vann i skålen sin, så kan hverken jeg eller Bananmannen gå på kjøkkenet uten at katta kommer etter og TIGGER for å få melk.

Og hun tåler det (tydeligvis) :wink:

Tror det kommer litt an på katta, jeg - det er jo ikke alle som reagerer på dette, og jeg er lykkelig for at jeg slipper å kjøpe dyr katte-melk til pusen min.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gi laktoseredusert lettmelk til katter da? Er det bedre enn vanlig lettmelk?

Skulle da tro det! Det er ihvertfall bare og kjøpe en kartong og prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Laktoseredusert lettmelk går helt fint.

Vær oppmerksom på at youghurt inneholder endel laktose det også, selv om melkesyrebakteriene har brutt ned endel. Gi derfor youghurt med måte, slik at laktoseintoleransen ikke brer om seg og til slutt gjør at katten heller ikke tåler youghurt. Gi youghurt uten sukker/frukt; katter fordøyer ikke sukker/frukt og dette fører til magetrøbbel.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmm. jeg har en plan om et laktosefrimelkeksperiment til sommeren når evt påfølgende diare holder seg utendørs. resultatet av vanlig melk var nemlig ikke så veldig morsomt.

nå føler jeg meg littegranne tryggere på at det kan gå bra og ikke vil gjøre meg til en kattemishandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene min er ikke glad i melk. Hunkatten kan drikke bare noen dråper, men Mikkel vil ikke ha. Men av og til får de litt fløte og DET liker de. Men de får aldri mye, men bare en liten smak....katter elsker å få små smaksnutter i hverdagen.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men Mikkel vil ikke ha

Har du en pus som heter Mikkel?????

Det hadde vi hos mamma, den ble 12 år, og så måtte vi avlive den 1. Juledag 1998 fordi den hadde fått kreft.

Sørger over den katta enda, jeg! :grine::grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en pus som heter Mikkel?????

Det hadde vi hos mamma, den ble 12 år, og så måtte vi avlive den 1. Juledag 1998 fordi den hadde fått kreft.

Sørger over den katta enda, jeg! :grine::grine::grine:

Jepp, katten min heter Mikkel. Du ser han på bilde. Trist å høre at han fikk kreft, jeg håper at jeg får ha Mikkel veldig lenge. Han er min øyensten. I natt lå han på hodeputa mi og kosa med håret mitt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også min pus Whiskas Kattemelk av og til.

Men han bruker å stjele melk fra glasset mitt hvis jeg har gått fra det.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ga katten min melk en gang når den var kattunge, og da kastet hun opp! Så det har jeg ikke gjort flere ganger. Hun har alltid tørrfor og friskt vann stående, og får i tillegg boksmat 1-2 ganger om dagen (morgen og ettermiddag). En glad og fornøyd liten pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...