Tule Skrevet 9. april 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 9. april 2003 Innrømmer at jeg bare så litt gjennom de siste innleggene her, så hvis jeg svarer noe merkelig nå så beklager jeg. MEn sier du at foreldre ikke har ankerett? Uansett så er det nemlig slik at foreldre kan prøve saken en gang i året. Hvordan er det derre. JEg har det ikke helt klart i hodet egentlig. Men det er ivhertfall slik at de kan prøve saken på ny en gang i året på to forskjellige måter = to ganger årlig. Så de har faktisk mulighet til å gjøre det. OG dersom de vinner skal de kunne få barna tilbake. Klart et barnevern kan være helt feil, det er jo mennesker, og mennesker er forskjellige. Men min erfaring med barnevernet er at de faktisk tar alvorlig foreldre som ønsker å bevise at de kan - de vurderer en gang hver uke slike saker og tar det opp med de andre på kontoret. Skulle ønske du visste innsiden i hvordan barnevernet generelt jobber. For jeg blir lei meg når jeg hører slikt. Mulig at der blir gjort helt forferdelige ting. Men barnevernet generellt er ikke slik det blir fremlagt her. Sorry hei jeg vet at foreldre har ankerett, jeg vet at barnevernet har det med det hadde det ikke jeg syns det er feil, det er også slik som jeg sa i den saken jeg viste at barnevernet motsetter seg og gi barnet tilbake nor foreldrene vinner det er også fel, jeg syns slik bør undersøkes Men jeg håper uansett at det som er riktig er enden på dette da. Uansett hva riktig er - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 9. april 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg for nesten vondt inne i meg av deg Tule,dette er virkelig en sak du brenner inne for og har jeg skjønt deg rett mener du at barnevernet ikke går ann å samarbeide med,jeg vil fortelle deg en ting og det er at hvis DU jobber med barnevernet ikke i mot de og samarbeider det du har mulighet FOR ditt barn så har du gjort det rette,alle vil at barna skal ha det godt,og at det ikke hele tiden er DEG og dine behov som skal dekkes men ditt BARN. Jeg har selv vært fosterbarn og har barnet mitt i fosterhjem. Har hatt tider der jeg har vært bitter,men lært meg å sette mine behov til side og ta hensyn til mitt barn. Jeg har innsett at hun har det best i fosterhjemmet,men trøster meg med det at det kommer den dagen da hun forstår. Årsaken til at noen barn må flytte fra foreldrene sine kan være mange og sammensatte. Dette kan handle om materielle og sosiale problemer, mishandling og vold, rusrelaterte problemer og fysiske eller psykisk mishandling. Hvert fosterbarn har sin egen forhistorie som gjelder bare for dem selv. Felles for fosterbarna er at foreldrenes omsorg ikke strekker til i forhold til barnets behov. Vanskeligheter hjemme er den mest vanlige årsaken til at barn må flytte i fosterhjem. Barna kan i tillegg ha problemer på skolen eller i andre sammenhenger. Jeg håper at du forstår at barnevernet gjorde det de mente var til barnas beste,selv om det er vondt for den som sitter igjen. Dersom det oppstår konflikter, har barneverntjenesten til oppgave å veilede, støtte og finne fram til løsninger som er til det beste for barnet. Selv om mange av fosterbarnas foreldre strever og føler seg mislykkede, deler de og fostreforeldrene et felles ønske - at barna deres skal ha det bra. hei jeg skjønner va du mener, og jeg har også sakt at det er mange som har gode erfaringer med barnevernet, men det er ikke alle saksbehandlere de5t går an og samarbeide med, jeg har møtt noen i det offentlige og det e r forksjell, det er viktig at man samarbeider vis man skal fo fram tinge i saken, men vis man ikke gjør det blir ting tatt feil, det er mange skamsbehandlere som ikke skulle ha jobbet der, det er mange som gjør feil, skjennerelt går det an og samarbeide med barnevernet men noen saksbehandlere går det ikke, jeg vet at det er mange som for job som ikke skulle hatt det, jeg syns det er ille vis foreldre som mener at de har hat feil saksbehandlere skal bli uglesett vis de forteller det, mange barn som har problemer diagnoser og saker som som ikke skyld foreldrene, det er ille vis man ikke skal tør og be om hjelp fordi man skal vere redd for og få feil saksbehandler, desverre fins det mennesker som ikke kan se at ting ikke kan skyldes foreldre, det er jo vle en grunn til at barneverent for mange feil meldinger, jeg mener det er riktig og samarbeide men vis de som er i saken ser den feil må man si i fra, jeg håper det går bra for deg også at du for den hjelpen du trenger, du har en rett til og kunne bli en god forelder i framtiden akurat som din datter har en rett til og kunne ha et godt og trygt forhold til sitt opphav if ramtiden vis hun ønsker det selv du for sikkert en bedre støtte i henne i framtiden en i familien som bare har stikket kjepper i hjulene, lykke til med arveoppgjøret også hilsen koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #23 Del Skrevet 9. april 2003 Til Tule! Hvorfor kopierer du inn laaaange innlegg/sitater fra andre i dine egne innlegg?? Tråden blir så veldig lang og uoversiktlig av det. Du burde iallefall kommentere sitatet eller isteden henvise til innlegget det gjelder. Eller kopiere kun deler av det du ønsker å sitere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 9. april 2003 #24 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg tenkte at kanskje det er fordi hun skriver litt feil. Tule - hvis du vil quote et innlegg så er det litt viktig at det su svarer på innlegget blir skrevet helt til slutt. At du setter inn innlegget - og så begynner du å skrive etter all teksten og alle symbolene. På den måten vil det andre innlegget komme i en rute for seg og det du skriver vil skille seg ut og bli større. Da er det lettere å se hva du har skrevet og hva andre har skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 9. april 2003 #25 Del Skrevet 9. april 2003 Tule Hvis ett samarbeid med en kurrator ikke går er det fult mulig å bytte saksbehandler.Jeg tror at det er mest på viljen til biologiske foreldre å samarbeide det ligger.Nå snakker jeg kun ut fra de erfaringer jeg har hatt selv.Men som du skriver det er nok noen saksbehandlere som ikke burde ha jobbet i barnevernet.Men jeg har også sett og opplevd at dette også er i andre etater.Så det er nok ikke bare i barnevernet. Folk er forskjellig,vi opplever og forstår ting forskjellig.En fjær kan lett bli til 10 høns. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 29. april 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 29. april 2003 Tule Hvis ett samarbeid med en kurrator ikke går er det fult mulig å bytte saksbehandler.Jeg tror at det er mest på viljen til biologiske foreldre å samarbeide det ligger.Nå snakker jeg kun ut fra de erfaringer jeg har hatt selv.Men som du skriver det er nok noen saksbehandlere som ikke burde ha jobbet i barnevernet.Men jeg har også sett og opplevd at dette også er i andre etater.Så det er nok ikke bare i barnevernet. Folk er forskjellig,vi opplever og forstår ting forskjellig.En fjær kan lett bli til 10 høns. koldbruna hei jeg er ening i det det fins over alt og også i barnevernet, og det er et problem et annet problem er at untdanninger som sosial kurator og slikt også er som et trekkplaster på folk som hele livet har hat lyst til og styre over andres liv, man burde teste ut folks evner før de tok en utdannlesen, mamnge finner etter at de har tatt et langt utdanningsløp at de ikke passer til obben, det er syn man bør se på evnene først da hadde man unngått mye hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. april 2003 #27 Del Skrevet 29. april 2003 det er et problem et annet problem er at untdanninger som sosial kurator og slikt også er som et trekkplaster på folk som hele livet har hat lyst til og styre over andres liv, Jeg kjenner nærmere 10 som har blitt sosionom eller barnevernspedagog. Det de alle har tilfelles er at de ønsker å HJELPE folk som har det vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 29. april 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 29. april 2003 hei jeg kjenner mange sosionomer som bare har villet hjlpe folk men jeg vet om en par som ønkser og overstyre livet til andre og som mener også at bare de har rett og at alle andre er feil, det er forksjell, jeg kjenner vertfall forståsegpoere som har hopt i en sånn utdannelse hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå