W. Wallace Skrevet 18. september 2007 #21 Del Skrevet 18. september 2007 Noen vil faktisk ikke ha sex med alle og enhver og selv kunne jeg aldri hatt sex med en jeg ikke var glad i, eller i det minste hatt sterke følelser for. Ikke fordi jeg skammer meg, men fordi det virker både klinisk og svært lite spennende å gjøre det med en vilt fremmed person eller en som kun er venn. Jeg synes det er et meget godt råd jeg, at man skal være seg selv, uansett hva andre skulle mene om det. Om man ser sex i kontekst av ONS er jeg utvilsomt enig med deg. Likevel vil jeg bare si at man ikke enten er "følelsesløs"/nøytral eller "forelsket" / har følelser for noen. Jeg kan fint ha følelser for noen uten å ville gå inn i et forhold med vedkommende. Når det gjelder å være seg selv tror jeg virkelig man må tenke seg litt om. Er man egentlig seg selv, eller har man ukritisk akseptert det miljøet og den oppdragelsen man har fått? Er det tilfeldig at de fleste kler seg "mainstream"? Har man valgt det, eller har noe(n) annet/andre valgt for deg? Det er selvsagt dype filosofiske spørsmål som ikke har noen enkle svar. Jeg føler personlig at det er lurt å prøve ut nye paradigmer. Utvide horisonten. Lære. Vokse som menneske. Noen mennesker er så mye "seg selv" at det er en unnskyldning for å leve. Å være "seg selv" burde ikke i større grad være en begrensning enn ubegrensede muligheter. Hvis alle var "seg selv" hele tiden, ville ingenting forandre seg. Alle ville være den samme personen hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 18. september 2007 #22 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Men W.Wallace, jeg er da slettes ikke uenig i det. Faktisk er jeg svært enig med deg. Det jeg mente med å 'være seg selv' i denne sammenhengen, var at ærlighet er også viktig. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at min fremtidige kjæreste skal fortelle meg i detalj alt som har skjedd i hans liv, privatliv er også viktig. Men noen unnværer å fortelle sannheten om en del ting jeg tror kan være skadelig. Ikke fordi sannheten i seg selv er skadelig, men fordi man har begynt forholdet med en løgn. Det var det jeg siktet til. Det betyr derimot ikke at man skal invandere andre med å være seg selv i de grader at man ikke klarer å se seg selv i forhold til andre. Det å vise hensyn er viktig, det samme er å tillære seg ny kunnskap og være med på forandringene i samfunnet. Men jeg mener at alt dette henger sammen og at man godt kan bevare 'seg selv' i alt dette, samtidig som man utvikles som menneske og person. Mvh Yvonne Endret 18. september 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 18. september 2007 #23 Del Skrevet 18. september 2007 Om man ser sex i kontekst av ONS er jeg utvilsomt enig med deg. Likevel vil jeg bare si at man ikke enten er "følelsesløs"/nøytral eller "forelsket" / har følelser for noen. Jeg kan fint ha følelser for noen uten å ville gå inn i et forhold med vedkommende. Ja, det er kanskje slik du føler det, for meg er det ikke sånn. For meg virker det ikke riktig, betyr derimot ikke at jeg bærer med meg en skamfølelse når det gjelder sex. Faktisk ser jeg på det som ganske så viktig og jeg gleder meg til jeg selv en dag får oppleve det med en jeg er glad i. Kanskje er jeg fryktelig romantisk av meg, samtidig er det for meg også det mest realistiske. Og selvsagt er det ikke 'enten eller', jeg satte det litt på spissen. Jeg har jo følelser for mine gode venner som er gutter, men det gjør det ikke mer riktig for meg å ha sex med dem. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tellytubb Skrevet 18. september 2007 #24 Del Skrevet 18. september 2007 Mine råd til deg, jeg er en gutt/mann er følgende : 1. Plant i hodet ditt tanken: Bare gode ting hender meg. 2. Glem alle tanker om favoritter, f.eks. redheads, blondes, etc. Samme pokker hvem du treffer, alle jenter har kvaliteter. 3. Skru på radaren uansett hvor du er. DETTE ER VIKTIG. La ingen sjanse gå fra deg. Kule, greie og ålreite jenter finnes overallt, ikke bare på byen. 4. Denne er litt kjip, men kjør håndtralle til du har snøret bånn. Sex med en du har kjempet litt for, og blitt glad i kan ikke beskrives. Jeg gråter noen ganger av lykke når jeg ligger med min kjæreste. Denne vakre skapningen som gir seg selv til meg, det er helt utrolig. 5. Ikke få panikk. Jeg er helt overbevist om at negative tanker ødelegger muligheter for treff. 6. Må du absolutt sjekke på byen så ta det rolig. Skaff deg "drikkekompetanse". Halvliteren etter den rette følelsen ødelegger alt. Da snøvler du, og blir ovemodig. SNU I TIDE. 7. Vit at det er en for alle der ute. Det er helt sant. ALLE har en som venter på seg. Kanskje bor hun i Ungarn, eller Equador. La "sjansing", og magefølelse få litt spillerom. 8. Ta vare på deg selv. Plei din egen psyke. Dette går litt på andre punkter jeg har skrevet, men ta vare på deg selv mentalt. Hygiene er åpenbart, men dette dreier seg mer om mental pleie. Blank ut tankene, og la ting komme deg i møte. Det er ikke for ingenting at ordtaket: Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, finnes. Ha litt tro, og la ting komme til deg. 9. Basert på det du har skrevet så er du en superfyr. "Følgelig" er den du treffer en super dame. Dette innebærer 0 sjalusi. Sjalusi er det store spøkelset. Skulle det "gå galt" så er det ikke verre enn et mentalt kneskrubbsår. Det svir, du plastrer og røsker av. Gjør vondt der og da, men du har lært noe til neste gang. 10. Dette er det viktigste av alt. Før du kjenner dama 10000000%, BRUK KONDOM!!!! Har erfaring fra helsevesenet ( kan ikke si hvor), men ser altfor ofte "ikke risikosone" gutter og jenter komme ut med bunnløs fortvilelse i øynene, og ja, det er uhelbredelig. Det skremmende er den høye andelen "vakre og vellykkede". Dette ror du glatt i land. Dønn sikker på at det er en "grunn" til din sene debut. Som antydet: go with the flow litt, og du vil finne DIN dame. Lykke til i bøtter og spann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 18. september 2007 #25 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Så det å ikke ville ha en one night stand er fordi man har problemer med sin egen seksualitet, dvs. et skamforhold til den? Nei, men hvis man mener at det å forfølge forhold der sex er det primære innholdet, gjerne av kort varighet, er moralsk galt, *da* er man gjerne selv preget av seksuell skam. Det er forskjell på å ikke ønske kortsiktige seksuelle forhold og på å mene at det er moralsk galt av folk å prøve å få seg sex. Om det å skulle være seg selv: Hvis den naturlige væremåten en har rundt folk fra det motsatte kjønn er å være sjenert, stotrende, ikke ta initiativ, eller hvis man mangler sosiale ferdigheter rundt hvordan det med flørting og kurtisering foregår, så vil det å være seg selv innebære at man gjentar og forsterker allerede eksisterende dysfunksjonelle adferdsmønstre. Ikke før man endrer adferd og gjør ting man finner kunstig og unaturlig, eller kansje ting man er livredd for eller synes er moralsk sett tvilsomt eller galt, ikke før man gjør det vil man kunne komme seg ut av den fastlåste situasjonen man er i. Endret 18. september 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #26 Del Skrevet 19. september 2007 Angående "jeg vil bare finne en kjæreste"- synet ditt. Jeg forstår hva du mener, men hva skal du gjøre når du først blir forelsket og aldri noensinne har sjekket noen opp før? Du kan ikke bare dra ut et trumfkort av lommen i en situasjon. Det er helt naturlig at samtaler mellom kvinner og menn er av seksuell art, ikke vær redd for å "sjekke noen opp". Med seksuell art mener jeg ikke nødvendigvis at innholdet skal være seksuelt. Flørt med den gamle damen på bussstoppet, hun kommer til å elske det. Ha en mye bedre dag. Kanskje du til og med får en kamferdrops. Flørt med sjefen din. Vennene dine. Det er en utrolig morsom og humørskapende kommunikasjonsmetode. Jeg mener ikke at du skal flørte for å få alle disse til sengs, kun for flørten. Øvelse! Det er forresten helt sprøtt hvor mye mer åpne mennesker er når man flørter. Det oser forresten selvtillit når man gjør det, som allerede har blitt stadfestet som attraktivt i denne tråden. Enig i dette, og jeg er jente (eller "kvinne", er ganske voksen). Jeg var veldig seriøs på det der en stund at bare "kjærestemateriale" var verdt noe slags oppmerksomhet, men på den måten gikk jeg glipp av mye sosial omgang/trening og selvtillit, framsto sikkert som nokså sur og avvisende (for jeg var jo det), i tillegg til at jeg faktisk ikke fikk noe mer realistisk bilde av hvordan en kjæreste egentlig burde være. Etter hvert begynte uansett min fysiske erfaring med et useriøst forhold til en jeg riktignok var forelsket i, men som aldri ble noen kjæreste tross mine intensjoner Flørt er relativt uskyldig også, om man ikke legger så mye i det, og er oppmerksom på den andres signaler. Er flørten gjensidig kan man dra det lenger, dvs få andre intensjoner, være mer eksplisitt osv. Det er selvsagt bra å ønske seg et stabilt forhold - og man trenger absolutt ikke gå til sengs med noen man vet man ikke vil satse på, men følelser utvikler seg etter hvert som man blir kjent. Derfor "må" man kunne kommunisere med det interessante kjønn, komme videre i en samtale, flørte og etter hvert hinte om hva man føler. Det at du i bunn og grunn har seriøse hensikter vil uansett tale til din fordel, men om du er normalt sunn vet du at et bekjentskap svært sjelden BEGYNNER med at man erklærer evig kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 19. september 2007 #27 Del Skrevet 19. september 2007 Men W.Wallace, jeg er da slettes ikke uenig i det. Faktisk er jeg svært enig med deg. Det jeg mente med å 'være seg selv' i denne sammenhengen, var at ærlighet er også viktig. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at min fremtidige kjæreste skal fortelle meg i detalj alt som har skjedd i hans liv, privatliv er også viktig. Men noen unnværer å fortelle sannheten om en del ting jeg tror kan være skadelig. Ikke fordi sannheten i seg selv er skadelig, men fordi man har begynt forholdet med en løgn. Det var det jeg siktet til. Det betyr derimot ikke at man skal invandere andre med å være seg selv i de grader at man ikke klarer å se seg selv i forhold til andre. Det å vise hensyn er viktig, det samme er å tillære seg ny kunnskap og være med på forandringene i samfunnet. Men jeg mener at alt dette henger sammen og at man godt kan bevare 'seg selv' i alt dette, samtidig som man utvikles som menneske og person. Mvh Yvonne Jeg var i utgangspunktet helt enig med deg, og jeg er nå enig i enda større grad Følte bare det trengte en liten utdypning. Det er selvsagt bra å ønske seg et stabilt forhold - og man trenger absolutt ikke gå til sengs med noen man vet man ikke vil satse på, men følelser utvikler seg etter hvert som man blir kjent. Derfor "må" man kunne kommunisere med det interessante kjønn, komme videre i en samtale, flørte og etter hvert hinte om hva man føler. Det at du i bunn og grunn har seriøse hensikter vil uansett tale til din fordel, men om du er normalt sunn vet du at et bekjentskap svært sjelden BEGYNNER med at man erklærer evig kjærlighet. Utrolig viktig poeng. Jeg blir i realiteten aldri hodestups forelsket, noe som i realiteten da ville resultert i et liv som singel kun med kompiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #28 Del Skrevet 19. september 2007 Mine råd til deg, jeg er en gutt/mann er følgende : 1. Plant i hodet ditt tanken: Bare gode ting hender meg. 2. Glem alle tanker om favoritter, f.eks. redheads, blondes, etc. Samme pokker hvem du treffer, alle jenter har kvaliteter. 3. Skru på radaren uansett hvor du er. DETTE ER VIKTIG. La ingen sjanse gå fra deg. Kule, greie og ålreite jenter finnes overallt, ikke bare på byen. 4. Denne er litt kjip, men kjør håndtralle til du har snøret bånn. Sex med en du har kjempet litt for, og blitt glad i kan ikke beskrives. Jeg gråter noen ganger av lykke når jeg ligger med min kjæreste. Denne vakre skapningen som gir seg selv til meg, det er helt utrolig. 5. Ikke få panikk. Jeg er helt overbevist om at negative tanker ødelegger muligheter for treff. 6. Må du absolutt sjekke på byen så ta det rolig. Skaff deg "drikkekompetanse". Halvliteren etter den rette følelsen ødelegger alt. Da snøvler du, og blir ovemodig. SNU I TIDE. 7. Vit at det er en for alle der ute. Det er helt sant. ALLE har en som venter på seg. Kanskje bor hun i Ungarn, eller Equador. La "sjansing", og magefølelse få litt spillerom. 8. Ta vare på deg selv. Plei din egen psyke. Dette går litt på andre punkter jeg har skrevet, men ta vare på deg selv mentalt. Hygiene er åpenbart, men dette dreier seg mer om mental pleie. Blank ut tankene, og la ting komme deg i møte. Det er ikke for ingenting at ordtaket: Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, finnes. Ha litt tro, og la ting komme til deg. 9. Basert på det du har skrevet så er du en superfyr. "Følgelig" er den du treffer en super dame. Dette innebærer 0 sjalusi. Sjalusi er det store spøkelset. Skulle det "gå galt" så er det ikke verre enn et mentalt kneskrubbsår. Det svir, du plastrer og røsker av. Gjør vondt der og da, men du har lært noe til neste gang. 10. Dette er det viktigste av alt. Før du kjenner dama 10000000%, BRUK KONDOM!!!! Har erfaring fra helsevesenet ( kan ikke si hvor), men ser altfor ofte "ikke risikosone" gutter og jenter komme ut med bunnløs fortvilelse i øynene, og ja, det er uhelbredelig. Det skremmende er den høye andelen "vakre og vellykkede". Dette ror du glatt i land. Dønn sikker på at det er en "grunn" til din sene debut. Som antydet: go with the flow litt, og du vil finne DIN dame. Lykke til i bøtter og spann Gode råd her! En ting du aldri må gjøre er å spørre jenter om råd om dette. Det funker ikke. Glem det. Obersever heller kompiser som har draget, og er de ordentlige gode venner kan du spørre litt om deres tanker og innspill. Det finnes mye info der ute på nettet også - noe søppel andre ting er bra. For noen er sjekking og flørting det mest naturligste i verden. Andre trenger å lære gjennom kunnskap og erfaring. Når du har funnet nøkkelen, er det få ting som er mer spennenge og givende. En fremtidig PA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 19. september 2007 #29 Del Skrevet 19. september 2007 En fremtidig PA? PA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 19. september 2007 #30 Del Skrevet 19. september 2007 PA? ..eller PUA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 20. september 2007 #31 Del Skrevet 20. september 2007 ..eller PUA. Målet med livet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #32 Del Skrevet 20. september 2007 Målet med livet.... Tja, for noen er det så enkelt som å få pult minst en gang før man dør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå