Gå til innhold

Er det noen som liker Panjabi musikk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei :)

Jeg har sett noen indiske filmer alle like romantiske som bare det med happy ending. :) Men på musikk kanaler florerer det Panjabi musikk og jeg synes det er rart at den er blitt populær i Europa.Jeg synes noe av musikken har fin rytme og kan forstå enkelte ord.Nå kommer spørsmålet hvor mange her på Kg hører på utenlandsk musikk?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har endel indisk og asiatisk musikk, bla. annet banghra og thai-pop

:-) synes sånt er tøft jeg :D

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Jeg har endel indisk og asiatisk musikk, bla. annet banghra og thai-pop

:-) synes sånt er tøft jeg :D

Minnie

Stilig det Minnie :) forstår du hva de synger da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Minnie

Jeg har en fin artist som heter Jagjit Singh han synger rolige balader om kjærlighet.Jeg vil si det slik at han er Indias svar på Jim Reeves,hvis du liker noe rolig og avslappene så kjøp deg en cd av han.

Namaste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker arabisk musikk, jeg.

og kan godt tenke meg å høre annen utenlandsk musikk også.

men det er litt vankelig å finne ut hvem, hva og hvordan

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg skjønner litt, men bare litt.

Vet ikke helt om jeg har sasen for rolig musikk av den typen men i mikser og sampling synes jeg det låter knalltøft. Den norske douen Tøyen gav sommeren 2002 ut av EP som het "EP Phone Home", på den er det ett track som heter India Pindia- woha!!!! :kul:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tufte J. og Eia hadde jo noen rasende morsomme tekstede "oversettelser" til norsk, av indiske og pakistanske musikkvideoer for et par år siden. "Dum, dum, dum, dum, nattkjoleee meeed uriiin", og ett eller annet om å "skjære tunga av Kjelle-Per"..

:hoho::hoho:

Jeg vet de lå ute på NRK-siden noen måneder, men de er borte nå.... er det noen som vet noen nettside disse snuttene ligger på?

Jeg syns forøvrig, som Milo, at arabisk/tyrkisk popmusikk er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Etter å ha tilbragt lang til både i arabiske land og i Pakistan og India har jeg fått mer enn overdose av både arabisk- og punjabimusikk. MTV-India i tre mnd har sin del av skylden…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Åja! Jeg er kjempeglad i slik musikk! Jeg danser jo til det.. Ble "frelst" da jeg så filmen "Monsoon Wedding". (anbefale, anbefale - den er morsom, sprø, underfundig, også slo den ihjel noen av mine fordommer..)!!

Liker annen folkemusikk også: Fado (Portugisisk), også ordentlig irsk/keltisk musikk (men er ikke så glad i sekkepiper :roll: ). også er jeg glad i norsk folkemusikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tufte J. og Eia hadde jo noen rasende morsomme tekstede "oversettelser" til norsk, av indiske og pakistanske musikkvideoer for et par år siden. "Dum, dum, dum, dum, nattkjoleee meeed uriiin", og ett eller annet om å "skjære tunga av Kjelle-Per"..

:hoho:  :hoho:  

Jeg vet de lå ute på NRK-siden noen måneder, men de er borte nå.... er det noen som vet noen nettside disse snuttene ligger på?

Jeg syns forøvrig, som Milo, at arabisk/tyrkisk popmusikk er veldig bra!

Fiskpinnar, Hatten er din og Ansiktsburk er jo dritmorsomme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, I like.

Skjønner ikke noe, men det gjør vel ingenting?

(De oversettelsene var hysteriske, Sandman, begynner å le bare av å tenke på dem :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Åpen Post sine sangparodier var veldig morsomme, hvem kan glemme verselinjer som:

"kom nå hiiiit lille bæsjen min"

"400 polakker brenner i bakgården, hmmhm jaaaa djali djali"

"Vemund er dum i hodet"

:ler:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg lå på gulvet og skrek av latter da de viste disse klippene.

Når det gjelder musikken det er snakk om, så liker jeg den sånn passe. Passer bra i riktig setting, men jeg tror ikke at jeg kunne satt meg ned hjemme og hørt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Dæven døtte vi holdt på å flire oss ihjel :hoho::hoho:

Det vil jeg tro- jeg lo og lo jeg også!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA til flere linker!!!

Elsker arabisk musikk (og arabisk-inspirert), men det er moro med oversettelsene også... Hysterisk, faktisk :lol::lol:

Jeg har selv en tyrkisk sang, av Hakan Pekir, som jeg liker å oversette litt i refrenget...: "...tusler i mål, vi rusler i mål..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Åja! Jeg er kjempeglad i slik musikk! Jeg danser jo til det.. Ble "frelst" da jeg så filmen "Monsoon Wedding". !

Soundtracket ligger ute på nett- anbefales!!!

Kumari MÅ bare danses til hver gabng jeg spiller den (slør-dans-sangen), ble neda bedre etter at jeg var på landsbygda i India en periode! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...