ATV Skrevet 15. september 2007 #21 Skrevet 15. september 2007 Kan ikke homofile ha samme syn på livet som heterofile? Når du snakker om nazi-barne-tv så sammenligner du det med "homo-barne-tv", ergo du sammenligner de to gruppene. her skal vi jaggu stappe ord i kjeften på andre gitt. jeg har aldri sakt noe stykt om homofile så slutt og putt dinne fordomer inn i hva andre sier
Orestes Skrevet 15. september 2007 #22 Skrevet 15. september 2007 Det er ingen som stapper noe i kjeften din, ATV. det jeg mener er at om vi skal være så frisinede og si at heretter er det homo barnetv på tirsdager, fordi de homofile er også menesker som barna kan støte på i livet, ja kansje noen blir homofile selv også, så må alle som har lit anderledes syn på livet enn den store hopen har få sit eget program da, muslimsk barnetv, nazi barne tv osv. gjorde jeg meg bedre forstått nå?Her gir du fortsatt sterkt inntrykk av å sammenligne homofile med visse andre grupper, så nei. Du gjorde deg nok ikke bedre forstått, gitt.
ATV Skrevet 15. september 2007 #23 Skrevet 15. september 2007 Det er ingen som stapper noe i kjeften din, ATV. Her gir du fortsatt sterkt inntrykk av å sammenligne homofile med visse andre grupper, så nei. Du gjorde deg nok ikke bedre forstått, gitt. om du/dere påstår at jeg samenligner homofile med nazister osv, da legger du ord i kjeften på meg. homofile er en gruppe, nazister er en gruppe, narkomane er en osv, om homofile skal få ha et eget show på barnetv fordi det kan hende noen barn kan bli det eller at barna burde vite hvordan livet er, så hvorfor skal ikke andre grupper også få det? og ja, jeg ser på homofile som en gruppe menesker, akurat som jeg ser på nazister, snekere, advokater osv som en gruppe med menesker. men det betyr ikke at jeg mener de står for det samme. og om du/dere har et problem med og fårstå det etter at jeg nå et parr ganger har prøvd og forklare deg/dere det så ser jeg det mere som deres problem og ikke mitt da jeg er veldig sikker på hva jeg mener.
Orestes Skrevet 15. september 2007 #24 Skrevet 15. september 2007 Fint det. At du vet hva du selv mener, altså. Jeg synes fortsatt du surrer omkring på glattisen. Og det er nå min mening.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #25 Skrevet 15. september 2007 Min tiss skal inn i ei jentetiss for at jeg skal kunne føre slekta og arten videre, og hvor i naturen er det at dyrene er homofile, ingen dyr eller planter for den del har kun sex med sitt eget kjønn, handyr hopper på alt som går inkludert sitt eget kjønn, men de avskyr ikke hun kjønn for det er hunkjønn de sikter på, ingen kan påstå at handyr kun foretrekker sitt eget kjønn så jeg kan ikke skjønne at noen kan påstå at det er homofile i naturen, hadde de sagt bifile så ville det være mere riktig. at det er normalt er det ikke å være homofile, men det er vanlig kun blandt oss mennesker å KUN ha sitt eget kjønn som partner. Vil gjerne at dere som sier det er normalt i naturen at homofile dyr (da ville nok den arten dø ut nokså fort) neven ET dyresort som er homofil og aldri har samleie med det andre kjønnet? Jeg er ikke motstander av homofile, de får som du gjøre hva de vil med sitt kjønsorgan. Swing and a... miss! Det finnes dyrearter som danner partnere for livet, blant annet enkelte pingvinarter, og ja, det finnes homofile par blant dem. Bedre lykke neste gang . Synes Nrk er feige som gjør det her. At barna blir forvirret er bare tull, det er kun voksnes fordommer som er problemet.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #26 Skrevet 15. september 2007 Jeg reagerte mest på navnet på barne tv-serien : "Snehvit-Per" Herregud! Seriøst?
Mediocre Skrevet 16. september 2007 #27 Skrevet 16. september 2007 her skal vi jaggu stappe ord i kjeften på andre gitt. jeg har aldri sakt noe stykt om homofile så slutt og putt dinne fordomer inn i hva andre sier Du sier ikke noe stygt om dem direkte, men når du snakker om homofile i samme setning om nazister så sammenligner du. " Skal homofile ha eget barne-tv så blir vel nazistene neste!" Det er sammenligning. Ingen som legger ord i munnen på deg, forhåpentligvis er det bare du som ordlegger deg klønete. Det blir oppfattet som om du ser på de to gruppene som to sider av samme sak.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #28 Skrevet 16. september 2007 Om barna skal lære de hetrofilekjønsrollemønstrene, som ved alle eventyr, hvorfor skal de da ikke også lære de homofile? Homofili er like naturlig som hetrofili, det har man sett gjentatte eksempler på i naturen, så hvorfor skal de bare lære den ene siden av rekka? Nei skal de kutte ut homofile elementer i barnetv bør de også kutte ut alle de hetrofilekjønsrollemønstrene også. Noe annet er jo hjernevasking egentlig, å bare fortelle en side av det naturlige spekteret er en form for hjernevasking. Hilsen hetrofil.
Gjest Mari26 Skrevet 16. september 2007 #29 Skrevet 16. september 2007 Når jeg skrev innlegget mitt så trodde jeg faktisk ikke at så mange skulle være enig med meg Flott at flere er det. Hvorfor er det flere og flere homofile? Og da snakker jeg ikke om at det er flere som våger å komme ut av skapet i dag enn før. Jeg snakker generelt. Fordi at i dag er alt normalt. Helt fra barndommen av. Jeg ser ikke bort fra at noen er født homofil, men jeg er sikker på at veldig mange faktisk velger det. Hvorfor skulle ellers folk hoppe fra den ene filen til den andre, og tibake igjen? Det hører man stadig om. Og jeg snakker ikke om bifile. En venn av meg hadde blitt så skuffet av damene i sitt liv, at han bestemte seg i en alder av 40 at nå skulle han bli homofil. Han levde i et homofilt forhold i 3 år, så traff han drømmedama og vips så var han hetrofil. Og han sier selv at han ikke er bifil. Han er hetreofil sier han, men valgte å være homofil de 3 årene.
Tabris Skrevet 16. september 2007 #30 Skrevet 16. september 2007 Hvorfor er det flere og flere homofile? Og da snakker jeg ikke om at det er flere som våger å komme ut av skapet i dag enn før. Jeg snakker generelt. Fordi at i dag er alt normalt. Helt fra barndommen av. Jeg ser ikke bort fra at noen er født homofil, men jeg er sikker på at veldig mange faktisk velger det. Men hva gjør vel det, om folk hopper og utforsker mer? Det er ingens sak enn deres egen, og deres eventuelle partnere. Jorden lider ikke akkurat av befolkningsmangel, så jeg kan ikke se at det skal være noe som helst problem.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #31 Skrevet 16. september 2007 Hvorfor er det flere og flere homofile? Og da snakker jeg ikke om at det er flere som våger å komme ut av skapet i dag enn før. Jeg snakker generelt. Fordi at i dag er alt normalt. Helt fra barndommen av. Jeg ser ikke bort fra at noen er født homofil, men jeg er sikker på at veldig mange faktisk velger det. Hvorfor skulle ellers folk hoppe fra den ene filen til den andre, og tibake igjen? Det hører man stadig om. Og jeg snakker ikke om bifile. Flere og flere velger kanskje å utforske sin egen seksualitet, noe som er kjempe positivt. Seksualitet er for mange ikke noe som er fastsatt. Tenningsmønster er ikke noe man velger bevisst, dersom man er i stand til å ha et forhold til en av samme kjønn har man klart tenning, og det at mennesker i dag tør å utforske alle aspekter med seg selv er kjempeflott. Hvorfor har du veto på hva som er generellt. Hvorfor har du veto på hva som ligger bak at noen "Hopper fra ei fil til ei annen"? Hvorfor har ikke mennesker selv rett til å bestemme hvor de hører hjemme seksuellt heller enn at du skal fastsette hva som ligger bak? Hvem er du til å avgjør at de ikke er bifile? Det er nok lett å oppfatte seg som hetrofil når man har hetrofil partner og senere å oppfatte seg som homofil i et homofilt forhold, hvem er du til å avgjøre hva disse menneskene faktisk er?
ToveM Skrevet 16. september 2007 #32 Skrevet 16. september 2007 Det er helt greit at de viser homofile par i barne-tv. Det jeg reagerer på er at de tar et velkjent eventyr og lager det om. Det må da vel gå an å lage en egen historie om det å være homofil. Mener forresten jeg har sett en svensk serie om et barn der foreldrene var skilt og faren nå levde sammen med en annen mann. Vet ikke om det var NRK jeg har sett det på, men mener det var norsk TV (for svensk tv ser jeg stort sett aldri på)
Gjest erdetmulig Skrevet 16. september 2007 #33 Skrevet 16. september 2007 En venn av meg hadde blitt så skuffet av damene i sitt liv, at han bestemte seg i en alder av 40 at nå skulle han bli homofil. Han levde i et homofilt forhold i 3 år, så traff han drømmedama og vips så var han hetrofil. Og han sier selv at han ikke er bifil. Han er hetreofil sier han, men valgte å være homofil de 3 årene. Han valgte å bli homofil, fordi han var så skuffet over damene han hadde vært med? Og så fant han drømmedama, og ble heterofil igjen? Unnskyld at jeg sier det, men hvis det var hele begrunnelsen hans så er vennen din en idiot. Han var ikke homofil, han bare førte en homofil livsstil (som ikke nødvendigvis skiller seg noe fra en heterofil livsstil utenom sexlivet). Han bare prøvde å tvinge seg inn i den rollen, pga diverse misoppfatninger ang. egen seksualitet og de tidligere forholdene.
Orestes Skrevet 16. september 2007 #34 Skrevet 16. september 2007 Det er helt greit at de viser homofile par i barne-tv. Det jeg reagerer på er at de tar et velkjent eventyr og lager det om. Det må da vel gå an å lage en egen historie om det å være homofil. Du, det er faktisk veldig vanlig at man lager "nye" historier ved å gi gode gamle eventyr en ny vri. Da jeg gikk på skolen hadde vi til og med stiloppgaver der det nettopp var poenget. Så akkurat det argumentet holder ikke, synes jeg.
ToveM Skrevet 16. september 2007 #35 Skrevet 16. september 2007 Du, det er faktisk veldig vanlig at man lager "nye" historier ved å gi gode gamle eventyr en ny vri. Da jeg gikk på skolen hadde vi til og med stiloppgaver der det nettopp var poenget. Så akkurat det argumentet holder ikke, synes jeg. Ja men det var en stiloppgave, ikke offentlig..hva tror du opprettshaveren (heter det det??) syntes om eventyrene som blir laget om slik
Orestes Skrevet 16. september 2007 #36 Skrevet 16. september 2007 Jeg sa "til og med" angående stiloppgaven. Det er vanlig utenfor skolens vegger også. Ærlig talt, tror du Brødrene Grimm for eksempel graver seg op av jorda for å saksøke om man tar et av deres eventyr og gjør det til et rom-epos?
Meaty Skrevet 16. september 2007 #37 Skrevet 16. september 2007 Jeg kan skjønne at barn kanskje blir forvirret i og med at det var et ganske kjent eventyr som var skrevet om, hvis de kan eventyret fra før så er det mulig de blir usikre når de hører dette. Men når det er sagt så tror jeg absolutt ikke det har noe med den homofile prinsen å gjøre! Bare at det er andre karakterer enn de er vant med. Men det virker jo helt tullete å la være å sende hele serien når de allerede har sendt en episode. Jeg tror absolutt at barn har godt av å lære at homofili er normalt, hvis alle barn vokser opp med den oppfatningen så vil samfunnet etter hvert bli mye mer tolerant og de som er homofile slipper å være redd for å være seg selv. Jeg har en kamerat som en gang kom med følgende gullkorn: "Jeg skulle ønske jeg var bifil...tenk å kunne gå inn i et rom og bare velge fritt på øverste hylle" Jeg synes det var godt sagt, det handler om å bli tiltrukket av et individ uavhengig av kjønn. Det må jo være flott
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #38 Skrevet 16. september 2007 Jeg kan skjønne at barn kanskje blir forvirret i og med at det var et ganske kjent eventyr som var skrevet om, hvis de kan eventyret fra før så er det mulig de blir usikre når de hører dette. De fleste barn blir ikke usikkre av å høre noe nytt/en ny vri. Barn blir gjerne overrasket og fasinert av dette. Det å høre en kjennt historie i en ny vri kan også være med på å gjøre poenget mer tydelig. barnet til veninda mi kom overrasket og spurte om jeg visste at tanta hans hadde hatt jentekjæreste. Han var ikke annet en veldig fasinert og nyskjerrig over dette. Barn er som regel veldig åpne for noe nytt, og lar seg fasinere heller enn skremme av nye ting så sannt de er så uskyldige som det det er snakk om her. Høye lyder gjør faktisk barn mer usikkre en om de hører en histoirie med en annen vri, men høye lyder utsetter vi dem for titt og ofte uten å tenke over det en gang.
Meaty Skrevet 16. september 2007 #39 Skrevet 16. september 2007 De fleste barn blir ikke usikkre av å høre noe nytt/en ny vri. Barn blir gjerne overrasket og fasinert av dette. Det å høre en kjennt historie i en ny vri kan også være med på å gjøre poenget mer tydelig. Godt mulig du har rett, jeg har ikke barn selv så jeg brukte min egen barndom som referanse. Jeg husker da oldemoren min fylte 80 år, noen i familien hadde tatt teksten til "Bamsefar i lia" og skrevet den om sånn at den passet til oldemor. Jeg var fem år og begynte å gråte da de sang den sangen i selskapet, jeg likte slett ikke at de hadde forandret teksten!
Dru Skrevet 16. september 2007 #40 Skrevet 16. september 2007 Ja men det var en stiloppgave, ikke offentlig..hva tror du opprettshaveren (heter det det??) syntes om eventyrene som blir laget om slik Vel, siden de fleste eventyr ble skapt ved at historier gikk på folkemunne, så tror jeg ikke akkurat det er noen krise. Det var først etter Asbjørnsen og Moe at folk ble så opptatt av å "ta vare på kulturarven". Uten at det nødvendigvis er noe galt i dét. Men eventyrene er slik de er fordi de ble skrevet ned da de gjorde. Jeg er skuffet over NRK, og jeg mener at dette ikke helt sammenfaller med den rollen NRK skal ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå