Gjest StockDama Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 http://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/14/512104.html NRK tok av lufta et program som handler om en homofil prins. Nils Ole Oftebro har hovedstemmen i radioprogrammet som ble tatt av lufta etter at halve var sendt. - Så homofobt at det ikke er til å holde ut, sier han. Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet til NRK er...hva er så forferdelig galt med en homofil prins?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Kalle Fürst svarer i artikkelen i linken at "barna kan bli forvirret".
Gjest StockDama Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Forvirret? Tøv...unger er ikke så dumme som de skal ha det til.
Gjest Elfrida Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 For Pompel og Pilt var jo ikke det minste forvirrende... Pompel.....Piiilt! Det var en elendig forklaring - merkelig ting å gjøre av NRK.
Gjest Mari26 Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 for Nrk som våget å stoppe den søpla sier jeg. La folk få være hva de vil, men ikke for ungene med at alt er normalt. Fortell de heller hva som er vanlig. En kvinne og en mann slik vi er skapt, men at noen er feilkoblet. Jada bare kjeft, men det er nå min mening. Og så skal de på toppen gjøre om et gammelt eventyr for å normalisere homofili helt fra ungene er bittesmå
ToveM Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 for Nrk som våget å stoppe den søpla sier jeg. La folk få være hva de vil, men ikke for ungene med at alt er normalt. Fortell de heller hva som er vanlig. En kvinne og en mann slik vi er skapt, men at noen er feilkoblet. Jada bare kjeft, men det er nå min mening. Og så skal de på toppen gjøre om et gammelt eventyr for å normalisere homofili helt fra ungene er bittesmå Enig med deg
Gjest Elfrida Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 La folk få være hva de vil, men ikke for ungene med at alt er normalt.Hvorfor ikke det? Og homofili er helt normalt, men ALT er ikke normalt, det vet du sikkert.
Gjest StockDama Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Hva er unormalt med homofili nå da? Og stefedre er da heller ikke unormalt, og heller ikke kvinnelige dverger. Ser ingenting unormalt med historien... den er uvanlig forhånd til eventyrsjangeren, men helledussen da, får da være måte på hvordan man reagerer. Det er en fornærmelse å erklære homofili som unormalt, man finner det overalt eller i naturen også. Og vi mennesker står ikke over naturen. Det å lære barn at homofili er normalt, syns jeg bare er sundt, for de kommer til å få høre om det en eller annen gang. Og er det ingen som reagerer på hvordan disse slemme menneskene blir kværka i eventyr? er ikke det hakket værre?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Min tiss skal inn i ei jentetiss for at jeg skal kunne føre slekta og arten videre, og hvor i naturen er det at dyrene er homofile, ingen dyr eller planter for den del har kun sex med sitt eget kjønn, handyr hopper på alt som går inkludert sitt eget kjønn, men de avskyr ikke hun kjønn for det er hunkjønn de sikter på, ingen kan påstå at handyr kun foretrekker sitt eget kjønn så jeg kan ikke skjønne at noen kan påstå at det er homofile i naturen, hadde de sagt bifile så ville det være mere riktig. at det er normalt er det ikke å være homofile, men det er vanlig kun blandt oss mennesker å KUN ha sitt eget kjønn som partner. Vil gjerne at dere som sier det er normalt i naturen at homofile dyr (da ville nok den arten dø ut nokså fort) neven ET dyresort som er homofil og aldri har samleie med det andre kjønnet? Jeg er ikke motstander av homofile, de får som du gjøre hva de vil med sitt kjønsorgan.
Gjest Chrizzy Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 På grunn av barna burde de virkelig sende dette. Jeg har homofile venner, de har fortalt meg at allerede på barneskolen visste de at de var "annerledes". Tenk på alle de barna som vil ha hjelp av dette.
Fresi Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 For å forholde meg til hovedinnlegget og tittelen på innlegget, og med forbehold om at jeg ikke har lest den aktuelle artikkelen eller sett det aktuelle programmet: Merkelig avgjørelse av NRK.
ATV Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 ok, så homofile må få lov og vise hva de er og barna må forberedes på at slik er livet. med den filosifien kan det jo bli mange kule barnetv programer fremover. 26-9 kl 1800: barnetv, nazi per forteller om snille onkel adolf. 27-9 kl 1800: barnetv, nudist tv " klær er for pyser" 28-9 kl 1800: barnetv, hvorfor hasj er sundt året rundt..... og når det sies at homofili er normalt, så er min definisjon av normalt når det meste (over 50%) gjør/er en ting. men hvorfor er det så galt at noen homofile er på barnetv? sa de til barna " hei alle barn, vi er medlem av den brune ring og elsker gutter altså", eller oppførte de seg slik at barna blei fasinert av hva de så? la ungene merke til at de var homofile eller er dette bare panikk fordi noe voksne skyver ungene foran seg i sin homo-panikk? om ungene likte det de så, det ikke var noe reklame for det homofile fellesskap og de ikke sto og gnikka pikk foran unga så ser jeg ikke noe feil med dette. det finnes homofile i barnehage og skole (av begge kjønn), og det er vel enklere for barna og se de?
Tabris Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Så holdningene i samfunnet er fortsatt slik at barn kun skal lære det som er innenfor A4-rammen? For å gjøre dem til flotte bie-droner selv når de vokser opp?
Mediocre Skrevet 15. september 2007 #14 Skrevet 15. september 2007 ok, så homofile må få lov og vise hva de er og barna må forberedes på at slik er livet. med den filosifien kan det jo bli mange kule barnetv programer fremover. 26-9 kl 1800: barnetv, nazi per forteller om snille onkel adolf. 27-9 kl 1800: barnetv, nudist tv " klær er for pyser" 28-9 kl 1800: barnetv, hvorfor hasj er sundt året rundt..... Sammenligner du homofile med nazister, nudister og narkomane??
Gjest Talula Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 for Nrk som våget å stoppe den søpla sier jeg. La folk få være hva de vil, men ikke for ungene med at alt er normalt. Fortell de heller hva som er vanlig. En kvinne og en mann slik vi er skapt, men at noen er feilkoblet. Jada bare kjeft, men det er nå min mening. Og så skal de på toppen gjøre om et gammelt eventyr for å normalisere homofili helt fra ungene er bittesmå Jeg må si meg enig i dette
ATV Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Sammenligner du homofile med nazister, nudister og narkomane?? ehhh???? les hele greia en gang til du :søvn:
Orestes Skrevet 15. september 2007 #17 Skrevet 15. september 2007 ok, så homofile må få lov og vise hva de er og barna må forberedes på at slik er livet. med den filosifien kan det jo bli mange kule barnetv programer fremover. 26-9 kl 1800: barnetv, nazi per forteller om snille onkel adolf. 27-9 kl 1800: barnetv, nudist tv " klær er for pyser" 28-9 kl 1800: barnetv, hvorfor hasj er sundt året rundt..... Det der førte deg langt ut på glattisen...
ATV Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 ok, så homofile må få lov og vise hva de er og barna må forberedes på at slik er livet. med den filosifien kan det jo bli mange kule barnetv programer fremover. 26-9 kl 1800: barnetv, nazi per forteller om snille onkel adolf. 27-9 kl 1800: barnetv, nudist tv " klær er for pyser" 28-9 kl 1800: barnetv, hvorfor hasj er sundt året rundt..... det jeg mener er at om vi skal være så frisinede og si at heretter er det homo barnetv på tirsdager, fordi de homofile er også menesker som barna kan støte på i livet, ja kansje noen blir homofile selv også, så må alle som har lit anderledes syn på livet enn den store hopen har få sit eget program da, muslimsk barnetv, nazi barne tv osv. gjorde jeg meg bedre forstått nå? om du/dere leser lengre ned så ser dere også at jeg ikke helt ser noe feil med og ha homofile programledere, så sant de ikke reklamerer og skryter av det.
Gjest Piper Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 for Nrk som våget å stoppe den søpla sier jeg. La folk få være hva de vil, men ikke for ungene med at alt er normalt. Fortell de heller hva som er vanlig. En kvinne og en mann slik vi er skapt, men at noen er feilkoblet. Jada bare kjeft, men det er nå min mening. Og så skal de på toppen gjøre om et gammelt eventyr for å normalisere homofili helt fra ungene er bittesmå Hva kommer du til å si, om din sønn eller datter en dag kommer hjem og forteller at han/hun er homofil? Ikke rart mange ikke våger å fortelle det til foreldrene sine, når det finnes mennesker som deg med en sånne holdninger Og beklageligvis har NRK tydeligvis slike holdninger også.
Mediocre Skrevet 15. september 2007 #20 Skrevet 15. september 2007 det jeg mener er at om vi skal være så frisinede og si at heretter er det homo barnetv på tirsdager, fordi de homofile er også menesker som barna kan støte på i livet, ja kansje noen blir homofile selv også, så må alle som har lit anderledes syn på livet enn den store hopen har få sit eget program da, muslimsk barnetv, nazi barne tv osv. gjorde jeg meg bedre forstått nå? om du/dere leser lengre ned så ser dere også at jeg ikke helt ser noe feil med og ha homofile programledere, så sant de ikke reklamerer og skryter av det. Kan ikke homofile ha samme syn på livet som heterofile? Når du snakker om nazi-barne-tv så sammenligner du det med "homo-barne-tv", ergo du sammenligner de to gruppene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå