Gå til innhold

13-åringen min er gravid!

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Så om om du hadde trodd at 13-åringen din hadde vært gravid og så langt på vei at magen var synlig var det du ville gjort å søke råd her?

Ja, ja, lykke til i foreldrerollen sier jeg bare... :lete:

Kanskje du er forberedt på slike episoder helt fra baby blir påtenkt, men for de fleste vil det være en ekstremsituasjon, og kanskje mange ville ønske å få innspill fra andre, for å redusere sjansene for at en gjør en tilnærming til jenta som gjør det enda verre for henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Besøkte en apotek som hadde graviditetstest på lager.

Testen er negativ.

Hun har bare lagt på seg :-)

Skrevet

Hvordan reagerte hun på å måtte ta en slik test?

Skrevet (endret)

ja det lurer jeg også på. hvorfor tror man en unge på 13 år er gravid bare hun legger på seg?

Endret av m@msen
Skrevet

Hæ, er det uvanlig at apoteket har graviditetstest på lager?

Trodde man fikk kjøpt dem over disk, jeg...

Skrevet

Kom igjen damer, vær nå litt ikke så beinharde her. hvis man som forelder opplever de tingene som trådstarter beskriver her, så blir man ikke nødvendigvis helt rasjonell.

Hvis jeg var mor til en jente i den alderen der og hun begynte å få kul på magen, så er det meget mulig at jeg hadde begynt å lure på om det var noe mer enn valpefett. (mange foreldre opp gjennom tidene har trodd at det "bare er valpefett" og så er jenta gravid. En på min skole, når jeg var tenåring, skjulte det frem til 8 måned).

Hvis hun i tillegg kom hjem blodig og skamslått noen måneder tidligere, så hadde jeg helt klart fått panikk.

Jeg hadde (personlig) ikke satt meg på KG og diskutert problemet, tror jeg, men jeg hadde nok vært veldig i tvil om hvordan jeg skulle gripe det fatt.

Hvordan i all verden sier man de riktige tingene i en slik situasjon?

tingeling

Skrevet

Tråden er ryddet.

M@msen - moderator.

Skrevet
Så om om du hadde trodd at 13-åringen din hadde vært gravid og så langt på vei at magen var synlig var det du ville gjort å søke råd her?

Ja, ja, lykke til i foreldrerollen sier jeg bare... :lete:

Hva i all verden får deg til å tro at det å søke råd her er det ENESTE hun gjør? Det å søke råd fra andre er faktisk utrolig lurt, når man selv ikke greier å tenke klart, så lenge man gjør noe.

Hadde hun gitt faen hadde hun gjort det, altså, gitt faen. Og dermed gitt faen i å nevne det for oss, eller noen andre.

Lykke til selv.

Skrevet
Tråden er ryddet.

M@msen - moderator.

Det er fantastisk at dere rydder for alle forumtrollene. Bravo... Det gir i hvert fall klare signaler om hva slags forum dere ønsker dere.

Gjest Silmarill
Skrevet

Da du trodde hun var gravid i en alder av 13 år, var det eneste riktige å få testet om hun virkelig var det!

Det har du nå gjort og hun er heldigvis ikke gravid - fint!

Selvom 13 år ikke akkurat er alderen til sexuel deby så er det uansett viktig å være åpen om dette allerede nå!

Snakk med henne om prevansjon og denslags (noe du nok har gjort) Hun sier sikkert: ...ååå, mamma du er så dust ass.. men det hører med!

Du vet det er viktig, og spesielt om du tror at hun kanskje omgås sexuelt! (sier ikke at hun gjør det)

Vel, bra at hun ikke var gravid da!

Det jeg tenker på er dette du trodde om voldtekten! Du trodde at hun kanskje ikke bare var utsatt for vold av noen idiotiske medelever...men tenkte at hun kanskje hadde vært utsatt for voldtekt ?

Da du inledningsvis i dine innlegg virket totalt hjelpesløs når det gjalt hjelp iht. slike situasjoner som du trodde din datter var havnet i reagerte jeg veldig på.

Om noe lignende skjer, så kontakter du en lege (gjerne fastlegen)og får hjelp videre derfra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...