Gå til innhold

13-åringen min er gravid!

Fremhevede innlegg

Gjest Avlogget nå
Skrevet

Min 13 år gamle datter er gravid, og nekter å si hvem faren er.

Magen har blitt gradvis større, noe jeg la merke til først i dag...

Hun er ikke høygravid, men ja. Det synes.

Når jeg tenker tilbake, kom hun hjem for noen måneder siden med en knust fortann, blodflekker på halsen og i håret (!) og gråt hele kvelden.

Hun sa hun hadde blitt banket opp av noen fra skolen.

Jeg gikk til politiet og rektor, men ingen greidde å finne ut hvem som hadde slått henne. Hun benyttet seg av sin "right to remain silent".

Saken ble selvsagt henlagt begge steder, selv om skolen satte i gang en anti mobbekampanje.

Først NÅ lurer jeg på om hun kan ha blitt voldtatt den kvelden.

Hun vet ikke at jeg har lagt merke til den store magen hennes.

Hun er tidlig i puberteten. Hadde mens som tolvåring, og har begynt å få bryster. Hun er sannsynligvis i stand til å bære fram barnet. Men jeg er ikke utdannet til å vite noe sikkert. Hun kan lett tas for å være gammel nok til å kjøpe røyk i butikkene.

Jeg vet ikke om jeg overreagerer... Kanskje hun bare har spist for mye sukkertøy, og at hun ikke ble voldtatt den kvelden. Men jeg undres... Hva gjør jeg?

Fasiten er sikkert å konfrontere henne, men med hvilke ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida, skrivefeil i første linje.

Jeg har ikke spurt henne hvem faren er. Saken er at hun nektet å si hva som skjedde den kvelden.

Skrevet

Synes du skal søke råd hos fagfolk i en slik situasjon, og ikke her.

Skrevet

Jeg vet jo ikke engang hvilke fagfolk. Helsesøster?

Kan jeg gi helsesøster et anonymt tips, eller blir det helt feil?

Skrevet (endret)

Øh, du syns hun har litt stor mage, og da må hun være gravid, av alle ting? Hvor lenge har hun hatt mensen? Magen kan jo bli tidvis veldig oppblåst i den alderer med hormonene som herjer.

Endret av la Flaca
Skrevet
Jeg vet jo ikke engang hvilke fagfolk. Helsesøster?

Kan jeg gi helsesøster et anonymt tips, eller blir det helt feil?

Du får ta henne med til legen i første omgang. Der får du nok vite hvem du kan kontakte videre.

Skrevet

Før du drar henne til legen på grunnlag av noe du tror så kan du vel kjøpe en graviditetstest?..

Skrevet

Hva skal jeg svare da, som ble gravid da jeg var 15...

Turte ikke si noe til mine foreldre, men de oppdaget jo at jeg la litt på meg rundt magen. Da spurte min mor: Tar jeg feil eller stemmer det?

Og titta på magen min.

Da var det bare 4 uker igjen til termin, og jeg var ikke blitt voldtatt.

Spør henne. Det vil lette henne hvis hun er gravid. Hvem som er faren osv er ikke så viktig i første omgang, men går hun og bærer på en hemmelig graviditet mens hun selv er et barn, er det best å bare spørre henne, uten å si at du har lagt på deg osv.

Bare spør rett ut, og si at du er urolig for at hun kanskje er gravid, men det er bare en følelse du går og bærer på.

Jeg hadde aldri taklet dette alene, var 15. Men fikk god støtte og slapp å ta alt ansvar og det var en lettelse å endelig "bli avslørt", for selv turte jeg ikke fortelle om det.

Skrevet

Anbefaler deg å ta kontakt med amathea i første omgang. Siden er amathea.no.

Skrevet

:klemmer:

Håper du får noe fornuftig ut av praten i dag, og for alles del håper jeg du tar feil.

Skrevet

Hun ønsker kanskje sterkt å bli mor i og med at hun ikke har benyttet seg av alternativer hun har hatt.

Skrevet

Du MÅ prate med henne. Samt ta henne med til legen på mandag.

Ønsker dere lykke til og håper, for hennes del, at hun ikke er gravid.

Skrevet
Min 13 år gamle datter er gravid, og nekter å si hvem faren er.Magen har blitt gradvis større, noe jeg la merke til først i dag...

Hun er ikke høygravid, men ja. Det synes.

Jeg vet ikke om jeg overreagerer... Kanskje hun bare har spist for mye sukkertøy, og at hun ikke ble voldtatt den kvelden. Men jeg undres... Hva gjør jeg?

Fasiten er sikkert å konfrontere henne, men med hvilke ord?

Først synes jeg du skal komme til enighet med deg selv om hva som er historien, for i ditt første innlegg ser jeg at du først skriver at hun nekter å si hvem faren er.

Til sist skriver du at hun kan ha spist for mye sukkertøy, å at det kan være grunnen til at magen har vokst.

Gjest Gjest_Nona_*
Skrevet

Les heller innlegg nummer 2, du lille venn.

Skrevet

Hvis dette er seriøst ts, så er det bare en ting å gjøre og det er å spørre henne.

Self lyger jeg kanskje dessuten at jeg bare var 15 år da jeg fikk barn, så ikke stol på alt jeg skriver her på kg. Jeg har sikkert bare lest det et sted, og levende satt meg inn i en ung jentes situasjon? Kanskje...

Jeg hadde hest da jeg var femten, eller kanskje jeg fikk den i gave/trøstepremie fordi jeg var så dum å gå hen og bli gravid...

En 13-åring forstår utmerket godt, om hun er like oppvakt som deg ts, at hun er gravid, men det er vanskelig å bare fortelle dette, hun fortrenger det mest sannsynlig nå, hvis dette er sant da.

Skrevet
Hvis dette er seriøst ts, så er det bare en ting å gjøre og det er å spørre henne.

Self lyger jeg kanskje dessuten at jeg bare var 15 år da jeg fikk barn, så ikke stol på alt jeg skriver her på kg. Jeg har sikkert bare lest det et sted, og levende satt meg inn i en ung jentes situasjon? Kanskje...

Jeg hadde hest da jeg var femten, eller kanskje jeg fikk den i gave/trøstepremie fordi jeg var så dum å gå hen og bli gravid...

En 13-åring forstår utmerket godt, om hun er like oppvakt som deg ts, at hun er gravid, men det er vanskelig å bare fortelle dette, hun fortrenger det mest sannsynlig nå, hvis dette er sant da.

:klø:

Skrevet

Håper virkelig at dette er et tulleinnlegg. Så vondt å lese om mødre som gir så totalt faen i barna sine.

Skrevet
Håper virkelig at dette er et tulleinnlegg. Så vondt å lese om mødre som gir så totalt faen i barna sine.

Hvem er det som gjør det? Trådstarteren søker råd, gjør hun ikke?

Skrevet
Hvem er det som gjør det? Trådstarteren søker råd, gjør hun ikke?

Så om om du hadde trodd at 13-åringen din hadde vært gravid og så langt på vei at magen var synlig var det du ville gjort å søke råd her?

Ja, ja, lykke til i foreldrerollen sier jeg bare... :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...