Gå til innhold

tenåringar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kva gjer eg med min 14,5 år gamle dotter som vil vera i lag med ein 24 åring. Har gjort alt for at dei ikkje kan treffast. Har snakka med både henne og denne fyren men det går ikkje inn. har og snakka med politi og barnevern men så lenge ikkje det har skjedd noko overgrep/utukt kan ikkje dei gjera noko, men eg kan ikkje sitja å venta på det skal skje så det har vore mange månadar med barnepass av ein 14 åring. Han har barn og har vore i lag med fleire jenter det siste halve året men det vil ikkje jenta mi tru på. Han virkar veldig ansvarslaus. Føler med ganske hjelpelaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro ikke du får gjort noe, med unntak av å sperre henne inne.

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle skrive dette men sperr henne inne. Hvis han allerede har barn med andre er det ingenting i veien for at han kan gjøre henne gravid.

Få hjelp av familien og bring/hent henne til skolen, nekt henne å gå ut inntil hun tar til fornuften.

Den fyren skulle vært skutt!!!

Skrevet

Dette er etter all sannynlighet ikke et sunt forhold. En normal 24-åring har ikke interesse av en 14-åring (selv om en normal 14-åring kan ha interesse av en 24-åring), og er i hvertfall mulig å prate med hvis det skulle være genuin interesse fra hans side, noe jeg selvsagt tviler på. Desverre finnes det en del slike menn - kvinner på hans egen alder er for smarte til å involvere seg med en slik fyr, og han går til småjentene istedet. Snakk i alle fall med datteren din om prevansjon - hvis det nå skulle skje at de har sex, bør hun i alle fall sørge for å ikke bli gravid. Samtidig er det sikkert vanskelig for henne å foreslå at han skal bruke kondom...

Vanskelig situasjon, dette her. Har desverre ingen spesielt gode råd...

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til politiet og bedt dem følge med.

Dattern din er under den seksuelle lavalder. Denne mannen er ikke det. Kanskje han ikke er så interessert lenger når hun skaper trøbbel for ham.

Jeg hadde ikke nølt ett sekund, selv om jeg ikke visste om de hadde hatt sex eller ei. Få politiet på banen.

Skrevet (endret)

Helt enig, kontakt Politiet, du må beskytte datteren din og samtidig sette alvorlige spørsmålstegn ved måten du har oppdratt henne på. Hun virker jo til de grader naiv.

Endret av Antoinette
Skrevet

Har du ikke en mann som kan riste noe vett i den fyren?

Skrevet
Helt enig, kontakt Politiet, du må beskytte datteren din og samtidig sette alvorlige spørsmålstegn ved måten du har oppdratt henne på. Hun virker jo til de grader naiv.

Øh, hvilken fjortis er det som ikke er naiv. Kult med myndig kjæreste med bil og unge. Jo farligere jo mer spennende. Har da ikke noe med oppdragelse å gjøre.

Skrevet

Husker vi hadde en jente i paralellklassen som var sammen med en på 22 år da hun var 13 år og gikk i 7 klasse... :nei:

Alle prøvde å snakke vett til henne, foreldre, venner, lærere etc. Men hun ble mer trassig og oppsatt på å treffe ham. Politiet ble innvolvert, men det var ingenting de kunne gjøre; dvs før denne jenten ble gravid... :sjenert:

Da anmeldte foreldrene ham for seksuell kontakt med mindreårig og han fikk noen måneder (mener jeg) i fengsel). Da han fòr i fengsel, forsvant jentens interesse for "gutten", men ingen andre gutter på samme alder ville ta i henne etter episoden med den "gamle" tullingen hadde gjort henne gravid (hun tok abbort etterpå). Jeg vet at hun angret veldig på sin egen dumhet, og var svært lei seg over stempelet hun fikk...

Håper det ikke går like ille med din jente som den jeg husker fra ungdomsskolen. :klemmer:

Skrevet

Jeg gleder meg til den dagen du har en 14-åring som er mer naiv enn din tydeligvis svært begrensede erfaring med tenåringer skulle tilsi. Så kan vi stille alvorlige spørsmålstegn til måten du har oppdratt ditt barn på.

Newsflash: Mange tenåringer er fra naturens side dumme og naive. Selv var jeg aldri det, men søstera mi var det i sin ungdom. Og tro det eller ei, hun er en svært oppegående, voksen karrierekvinne i dag, og fikk samme oppdragelse som meg.

Med andre ord, i tilfelle du ikke forsto det, naive tenåringer er helt normalt, og betyr ikke at de er oppdratt feil eller at de kommer til å forbli dumme hele livet. Det er en livsfase noen bare må gjennom, mens andre er heldige og slipper unna.

Igjen; lykke til om du noen gang skulle få tenåringer. Håper for din del de blir glansbilder, slik at du slipper å møte virkeligheten.

Skrevet (endret)

Ei venninne av meg ble sammen med en fyr da hun var 14 og han var 26. Foreldrene, barnevernet, lærerene og "alle" rundt henne prøvde å hindre de i å ha et forhold, men til ingen nytte. Jo mer foreldrene kjeftet og brukte seg jo staere ble jenta. Hun fikk husarrest og ble sperret inne, men til ingen nytte.

Hun fikk barn med han da vi gikk første året på videregående.

Dette er nå over 20 år siden, de er gift har et barn til og har blitt besteforeldre.

Så her gikk det bra til slutt, hun angrer ikke på valget sitt.

Selv hadde jeg blitt fly forbanna og gjort alt jeg kunne for å forhindre det hvis det hadde vært min datter, selv om jeg vet det sikkert ikke hadde nyttet.

Endret av m@msen
Skrevet
Jeg ville tatt en telefon til politiet og bedt dem følge med.

Dattern din er under den seksuelle lavalder. Denne mannen er ikke det. Kanskje han ikke er så interessert lenger når hun skaper trøbbel for ham.

Jeg hadde ikke nølt ett sekund, selv om jeg ikke visste om de hadde hatt sex eller ei. Få politiet på banen.

Tok kontakt med politiet for fleire månadar sidan , han var inne til avhør men både ho og han påstår at ingenting har skjedd mellom dei. etterpå har dei ikkje fått sjansen til å treffast, me passar på døgnet rundt men det er slitsomt.

Skrevet

Kanskje du kan sende henne bort til noen familiemedlemmer et annet sted høstferien, hvis du er redd for at dette skal gå skikkelig galt? Da får hun i hvert fall ikke møtt han, og kommer kanskje på bedre tanker i mellomtiden?

Skrevet
Kanskje du kan sende henne bort til noen familiemedlemmer et annet sted høstferien, hvis du er redd for at dette skal gå skikkelig galt? Da får hun i hvert fall ikke møtt han, og kommer kanskje på bedre tanker i mellomtiden?

God ide.

Kanskje du/dere kan prøve å aktivisere henne med andre ting også? Sikkert ikke så lett, men hun har sikkert noen interesser? Mener å ha lest et sted at jenter som driver med hesteridning debuterer senere seksuelt enn andre jenter! :ler: Vet ikke om det er noe i det, men jeg tror i alle fall det er positivt for en tenåring å ha hobbyer/interesser utover kjærester og venner.

Skrevet

Jeg foreslår at du viser ham de nyeste bildene av henne hvor hun gjør noe teit/barnslig eller bare ser liten ut for å minne ham på at det ikke er lenge siden hun var en liten jente, og at hun fremdeles ikke er et voksent menneske. For eksempel bilder fra en tradisjonell kakebursdag med andre barn eller henne og en venninne som maler fingermaling eller noe sånt. :)

(hjelper forsåvidt ikke så mye hvis han er pedofil, da.)

Skrevet

skjønner at situasjonen er utrolig vanskelig å sitte å se på,

så jeg ønsker å svare deg fra en som var på det stadiet for ikke sååå alt for lenge siden, jeg er 21 år nå..

jeg vil bare råde deg til å prøve å ikke kjefte for mye, for det beste en tenåring vet er å trasse autoritetene. prøv heller å fortelle henne om prevansjon og stole på at du har oppdratt datteren din såpass godt at hun vet hva som er riktig og hva som er galt.... ønsker hun å ha et seksuelt forrhold med han så kommer hun til å ha det, det er desverre sånn tenåringer fungerer.

hvis han allerede har et barn kan du ikke regne med at han kommer til å ta ansvar for prevansjon, så støtt opp å gi henne rikelig med kondomer og p-piller så i hvertfall hun har mulighet til å ta ansvar..

kanskje du kan invitere han til middag osv... så blir du litt tryggere på han, det kan jo vise seg at han er en hyggelig fyr, som det går ann å prate med...

ønsker deg i hvertall lykketil, dette stadie går over...HOLD UT SÅ LENGE! du har sikkert ei flott og smart datter, som er drevet mer på hormoner enn intelekt for øyeblikket...

:jepp:

Skrevet
God ide.

Kanskje du/dere kan prøve å aktivisere henne med andre ting også? Sikkert ikke så lett, men hun har sikkert noen interesser? Mener å ha lest et sted at jenter som driver med hesteridning debuterer senere seksuelt enn andre jenter! :ler: Vet ikke om det er noe i det, men jeg tror i alle fall det er positivt for en tenåring å ha hobbyer/interesser utover kjærester og venner.

Ho har eigen hest, men kuttar ut interesser som handball og 4h no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...