Gå til innhold

Kampen for å bli tre...


Cr@sh

Anbefalte innlegg

Dag 22

Hei igjen!!!

Søndag, og litt tid til å kikke litt rundt på kvinneguiden igjen! Har blitt veldig sporadisk i det siste...

Til LillePersille: Joda, bruker dobbelkur, to tabletter i de fem dagene.

Denne måneden er det pergo-fritt, men man kan jo håpe at gratiseffekten slår til.... :D

Imorgen reiser vi på ferie. Skal til Frankrike. Gleder oss stort. Skal bli deilig med litt ferie, komme litt vekk hjemmefra. Er bare 1 uke igjen til mensen skal komme - så ferien er forhåpentligvis med på å gjøre det enklere å "glemme" spenningen som det fører med seg.

Har vært flink til ikke å tenke så ille denne måneden, men nå i det siste har det vært mye tenking. Begynner å grine for ingenting, er sur og tverr og har ikke lyst til noe som helst. Heldigvis har dette bare vart i noen dager denne måneden...

Nå skal jeg gå og pakke! Ønsk meg god tur!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dag 4

Hei igjen!

Nå var det jammen lenge siden sist! Kan skylde litt på ferien vi hadde i forrige uke, men ellers har jeg bare vært treg av meg.

Som dere sikkert skjønner, så har det heller ikke denne måneden klaffet for oss. Mensen kom allerede på dag 28, så jeg slapp i hvert fall å vente på den. Har nesten begynt å miste litt troen på at vi skal få til dette. Men man får vel ikke gi opp helt ennå. Mannen min gir i hvert fall ikke opp sier han her... Denne måneden er det pergo igjen. Begynner imorgen, og skal spise den i fem dager. Vi får håpe det hjelper...

Er det noen der ute som har vært borti Ladycomp? Vi har vurdert en sånn, men lurer på om den kan være til hjelp hvis jeg ikke alltid har helt eksakte sykluser... Fint om noen vet noe, og kan gi oss noen tips om denne familieplanleggeren.

Det er nesten utrolig at vi faktisk er i den 10. prøvemåneden vår nå. Burde det ikke være vår tur snart??? Huff... Tenke positivt, tenke positivt!

Er vel litt av grunnen til at jeg ikke har vært her så mye i det siste også - begynner ofte å tenke så ille av å lese alt her inne. På den annen side er det deilig å få ut noen av mine egne tanker... Bare vent, jeg er nok snart her inne igjen!!!!

Hei og hopp så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp til deg også :lol:

Takk for gratulasjoner, det er deilig å være ferdig!!! :rodruss:

Kjenner meg mye igjen i det du skriver :( Det er virkelig ikke lett å gå måned etter måned og håpe på at mensen IKKE skal dukke opp. Det tar på. MEN, det betyr ikke at vi skal miste håpet, gjør det vel?? :wink: Fordi vi klarer det tilslutt!! Så det så! :D Jeg tenker som så at det er MANGE som sliter og prøver lenge, og da blir det litt bedre....men bare litt :roll:

Men vi får støtte hverandre, og heie på hverandre underveis, så føles det iallefall litt bedre.....det er godt å ha andre å støtte seg til!

Bare vent, snart sitter du der med en positiv test i hånden..bare vent å se! :wink:

Forresten, velkommen tilbake fra ferie! Hadde dere det fint?

Oppmuntringsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

Hei hei...

Blir lenge mellom hver gang jeg får surfet innom her nå. Er i fulltidsjobb nå i sommer. Det er allright. Men skulle nå gjerne hatt litt mer fri. Men sånn er det jo alltid!!!

Takk for melding Angel. Litt godt å høre at det er flere som føler det som oss. Det er ikke lett å gå å vente og vente og prøve og prøve... Det popper jo ut både her og der i beskjentskapskretsen vår. Det gjør det ikke akkurat enklere å la være å tenke så mye...

Er nå ferdig med pergo for denne gangen også. Nå er det ca 1 uke til det skal være eggløsning... Vi får se hvordan det går denne gangen... *håper, håper*

Koselig med tilbakemeldinger fra andre prøvere....

Nå skal jeg inn å kikke i deres dagbøker...

Håper å komme innom snart igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

Hei hei...

Blir lenge mellom hver gang jeg får surfet innom her nå. Er i fulltidsjobb nå i sommer. Det er allright. Men skulle nå gjerne hatt litt mer fri. Men sånn er det jo alltid!!!

Takk for melding Angel. Litt godt å høre at det er flere som føler det som oss. Det er ikke lett å gå å vente og vente og prøve og prøve... Det popper jo ut både her og der i beskjentskapskretsen vår. Det gjør det ikke akkurat enklere å la være å tenke så mye...

Er nå ferdig med pergo for denne gangen også. Nå er det ca 1 uke til det skal være eggløsning... Vi får se hvordan det går denne gangen... *håper, håper*

Koselig med tilbakemeldinger fra andre prøvere....

Nå skal jeg inn å kikke i deres dagbøker...

Håper å komme innom snart igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

Hei hei...

Blir lenge mellom hver gang jeg får surfet innom her nå. Er i fulltidsjobb nå i sommer. Det er allright. Men skulle nå gjerne hatt litt mer fri. Men sånn er det jo alltid!!!

Takk for melding Angel. Litt godt å høre at det er flere som føler det som oss. Det er ikke lett å gå å vente og vente og prøve og prøve... Det popper jo ut både her og der i beskjentskapskretsen vår. Det gjør det ikke akkurat enklere å la være å tenke så mye...

Er nå ferdig med pergo for denne gangen også. Nå er det ca 1 uke til det skal være eggløsning... Vi får se hvordan det går denne gangen... *håper, håper*

Koselig med tilbakemeldinger fra andre prøvere....

Nå skal jeg inn å kikke i deres dagbøker...

Håper å komme innom snart igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dag 22

Hei hei...

Nå er det lenge siden sist igjen. Får ikke tid innimellom all jobbingen. Dessuten blir det mye "være-ute" nå som været er så bra.

I dag har jeg og mannen vært sammen i 6 år... :D Har ikke akkurat feiret det... men det er jo veldig koselig da.... Tenk at det har gått 6 år allerede. Nesten ikke til å tro.

Går bra ellers. Har begynt å bli litt utålmodig i det siste... Venter på å få vite om vi har lykkes denne gangen... Noen dager er jeg rett og slett ikke til å være i hus med. Griner og blir sur for null og niks. Godt at jeg har en så snill og tålmodig mann...(så lenge det varer... :lol: )

Skal har mensen, det vil si- skal ikke ha mensen (forhåpentligvis) neste lørdag... Blir spennende å se hva som skjer... Håper og håper... men det gjelder jo ikke å håpe for mye. Fallhøyden kan bli faretruende stor, dessverre...

Syntes forresten det er uhørt mye baby'er og gravide ute og går nå... Blir sur og nedfor hver gang jeg ser store mager eller små krabater... Er nesten slitsomt... Sånn er det når man er misunnerlig. Jeg vil også ha en baby. Syntes vi har ventet lenge nok nå... Kan det ikke snart bli vår tur!!!???

Nå skal jeg gå og kose litt med mannen...Kanskje blir det barn av det... *hihihi*

Hei og hopp så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 24.

Hej, Hej...

Var til blodprøvetaking i går for å sjekke om eggløsningen har fungert denne perioden. Håper det.... Ikke-mens er lørdag!!!

Håper og håper.... Det gjør mannen også... Kan bli farlig... Jeg vil bli kjempeskuffet...men greier ikke å la være å håpe...

Skal prøve å holde dagboka litt mer oppdatert... men ikke like lett med all jobbing... og det fine været...

Talast.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 :(

Hei...

Så fikk vi oss en på trynet denne måneden også....

Når skal det egentlig bli vår tur????????????

Vi er nå inne i 11. måned med prøving. Og fjerde måned med pergo (dvs. den kommende månden er uten piller...) Skulle tro det hele var umulig.

Æsj.... vi vil så gjerne har barn!!!

Hva skjer egentlig hvis vi ikke får det til de to neste månedene med pergo? Legen har sagt jeg da evt skal inn til røntgen av eggstokker og eggledere. Men hva vil skje etter det? Må vi prøve mer med pergo? Eller vil prøverør bli neste steg? Vi vet så lite av hva som evt venter oss... Det er skummelt... Håper jo selvfølgelig vi skal greie dette med den lille hjelpen pergo er, men det ser jo nesten litt negativt ut nå, er jeg redd. Prøver å ikke miste trua, men det er f**n ikke lett!!!!

Har forresten lagt på meg en del i forbindelse med pergo'n. Ikke så veldig mange kilo, men nok til at jeg merker det... Jeg vet jo hva det kommer av, men det gjør jo ingen andre. Dermed blir jeg kanskje sett på som lat og som ikke til å være istand til å ta vare på meg selv... Det er trist. Mannen sier at vi i hvert fall vet hvorfor det har kommet på noen ekstra kilo, og det er jo sant. Det er det viktigste....

Dette problemet med å få barn er mye i veien når det gjelder å se fremover og være prositiv. Det er mye negativt og usikkert som ruller rundt i hodet mitt, noe som ikke er bra...det vet jeg. Er likevel ikke så enkelt å bare la være å tenke.... Det hender jo at man ser lyst på ting også, men samtidig ligger ulmingen om at det muligens ikke funker denne gangen heller der... og da kan det bli ekstra ille å få seg en på trynet. Blant annet var jeg veldig positiv denne mnd, noe som jeg nå får igjen for. Trodde likevel jeg skulle bli enda mer lei meg... Men det er akkurat som denne ventingen og den skuffelsen som har kommet hver gang nesten er blitt en vane, en rutine.... Nå må vi - nok en gang - legge dette bak oss og prøve igjen med godt mot den kommende mnd. Ikke lett....Men vi SKAL klare det.... om det så skal ta 100 år..... :x

Er det lov å banne litt: F**N I HE***TE !!!

Morn så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr...... HUff.....

Æsj.................. F**N!!!!!!!!!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Så lei meg og sinna er jeg nå.....

Måtte bare få ut litt aggresjon... Sorry....

Mye bedre nå.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor trösteklem till dig Cr@sh

Svär och bli förbannad för att det inte fungerar men låt det gå över och njut av sommaren.

Glad sommar till dig också

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kysse:

Føler med deg.

MEN neste mnd derimot :wink:

Ikke lett dette her, og det er vanskelig å ikke fokusere så mye på noe annet, .....selv om det er flott sommervær, :briller:

Nei, tro meg lille venn, du klarer det til slutt :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 4.

Hei alle...

Takk for hilsner... Godt å få litt trøst... Og, nei - det er ikke lett å ikke fokusere... Jobber like mye med det hver eneste måned... Går liksom greit frem til en ukes tid før "ikke-mens" (forhåpentligvis)... men så greier jeg ikke å tenke på annet... huff...

Ellers er det masse jobbing... men neste uke blir et et par dager fri. Det skal bli deilig. Da skal jeg bare slikke sol, bade og kose meg med bøker.

Håper alle har en fin sommer!

Og Angel:

Jeg er takknemmelig for at du håper med meg... Neste mnd skal vi greie det...

:briller::briller::briller::briller::briller::briller:

Hei og hopp - sommer'n er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 15

Hei hei...

Skjer ikke stort her om dagen... Har jobba mye - som vanlig... Men til uka blir det litt mer fri. Da håper jeg det blir sol og deilig vær så jeg kan få litt farge på kroppen...

Er på dag 15 i syklusen i dag. Har ikke spist pergo denne mnd, men nå skal i hvert fall eggløsningen ha vært eller være rett rundt svingen. Håper vi skal få det til denne gangen... :D

Prøver å tenke så lite som mulig og være positivt innstilt... men som jeg har sagt hundre ganger før... det er ikke lett!!!!! Vet det er flere prøvere (kanskje de alle fleste?) som har det på denne måten. Tankekverna går og går og lager spetakkel i tankegangen... :sjarmor:

Har det veldig fint sammen med mannen nå... er så forelska. Det er deilig... vi har vært sammen i over 6 år - så det er jo ikke like selvfølgelig lenger at man har :hjerte: -følelsen til en hver tid. :rodme:

Selv om vi stort sett har det veldig veldig brqa vi altså... hihihi....

Har vært på besøk hjemme denne helga - kjempekoselig, som vanlig. Det er alltid deilig å være hos mamma og pappa. Alt er rolig og fredlig, og man kan få tid til å kose seg med en bok eller med noe annet. Ikke det at vi ikke kan kose oss hjemme, men man har liksom ikke noe hengende over seg med ting mn burde ha gjort eller lignende. Det er behagelig.... :lol:

Vel...vel... Nå skal jeg gå og kose meg sammen med mannen min...

Hei og hopp så lenge!

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 23

Hei igjen...

Alt vel - enn så lenge. Kjenner det bygger seg opp et høytrykk her inne... Begynner å bli spent på en evt ikke-mens som er ventet søndag. Dette er en ikke-pergo mnd, men vi får håpe at vi kan ha hatt hell med oss til tross for det. De andre mnd har det faktisk vært mest "etter boka" med nøyaktig 28 dg sykluser de mnd uten pergo. Pergo-syklusene har visst seg å bli noe lenger. Uansett så håper og håper vi... Selv om man noen ganger bare har lyst til å banne masse... :sinnatagg:

Er rart å tenke på at vi faktisk snart har prøvd ett helt år. Jeg vet det er mange som har det mye vanskeligere enn oss - men det er uansett vrient å ikke tenke på det som urettferdig. Hvorfor skal liksom ikke vi som er så glad i hverandre og har så lyst på barn ikke få det til, mens andre blir gravide på slump... Må prøve å tenke at det nok blir vår tur etter hvert... :kgblunk:

Mannen min pleier å prøve å muntre meg opp med følgende lille utsagn når det ser som mørkest ut: :hjerter:

Imorgen får jeg besøk av en venninne det er lenge siden jeg har sett. Gleder meg - blir koselig. Og gir en liten stopp til tankekværna...

:D

Hey så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cr@sh !

Lenge siden sist jeg "pratet" med deg nå ! Ser du har det tøft med prøvinga ! Vet akkurat hvordan det er. Har venta på to blå i mer enn 1,5 år nå, tålmodigheten begynner å ta slutt her også. Men nå skal jo vi snart til IVF , så vi har liksom noe å se fram til.

Hvor langt har dere kommet i utredningen ? Vært hos gyn ennå ? Får håpe det blir to blå på deg snart ! Godt du har så god støtte i mannen din.

Klem,Trude :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 25

Hei!

Nå har jeg begynt på fri-uka mi. Deilig! Har jo så langt vært heldig med været... I kveld skal vi på tur og besøke familie som bor ett stykke unna. Skal være der fremt il helga. Det skal bli hyggelig... :D

Takk for hilsen Trude. Hyggelig at noen stikker innom og legger igjen et lite visittkort... :hoppe:

Trude29: Har venta på to blå i mer enn 1,5 år nå, tålmodigheten begynner å ta slutt her også.

Vet hvordan det er... Vet at det er mange som har prøvd lengre enn oss - som f.eks. dere.... Man vil så gjerne så gjerne.... Håper det klaffer for dere snart også! To blå er nok på vei skal du se... Vi får sende gravide-vibber til hverandre og håpe at det hjelper... :wink:

Jeg oppsøkte gyn. allerede etter 6 mnd med prøving, da jeg har hatt forstadiet til PCO (Dette skal nå være helt borte). Fikk sjekket sædkvalitet og begynte med pergo for snart et halvt år siden. Hvis ting ikke klaffer den tredje gangen med pergo skal jeg inn til røntegen av eggledere og div. Vet ikke helt hva som kommer til å skje etter det.... Om det blir mer pergo eller noe annet? Hadde jo håpet at vi snart kunne se to blå... Vi får håper... Hvor langt er dere kommet? Hva er eg. IVF... er foreløpig ikke så godt inne i disse forkortingene...

Nå skal vi dra snart, så må gå... Men skal fortsette å holde dagboken nogenlunde oppdatert....

Tjolahopp Tjolahei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! IVF betyr rett og slett prøverørsbefruktning. Hvis du vil lese mer om det , finner du masse info på forumet til FUB (Forening for ufrivillig barnløse). Også står det endel på SnartGravid.com. Klarer dessverre ikke å legge inn linker... Burdte tatt et data - kurs igrunn ! Er så klønete ! Har ikke fått lagt inn avatar engang! Flaut ! :roll:

Klem, Trude

P.S Dette er faktisk melding nr 100 ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27

Hei igjen!

IVF betyr rett og slett prøverørsbefruktning. Hvis du vil lese mer om det , finner du masse info på forumet til FUB (Forening for ufrivillig barnløse). Også står det endel på SnartGravid.com.

Får vel gå inne å kikke litt... Kan jo see ut som om IVF kan bli løsningen for oss også... Selv om jeg håper og håper på at vi skal greie dette på egen nånd... :heiajente:

Blir jo spennende med IVF for dere da Trude.... Krysser fingre og tær for at ting skal gå veien for dere !!!

Venter (forhåpentligvis) ikke-mens på søndag jeg da... *Håper* *Håper*

Snakket om det med mannen min istad - det er nesten blitt en vane, en slags rutine, at mensen kommer.... Feller alltid noen tårer, men så er det bare å se fremover... Før gikk jeg deppa i over en uke... men nå begynner jeg som sagt å bli vant med denne ventinga... Selv om det er "æsjete" å vente og vente... :( Andre ganger kan vetninga føles som å stange hode i veggen... :murvegg:

Må uansett skryte mye av mannen min - som holder ut med meg uansett hvor sur og grinete og vanskelig jeg kan være... :kysse: Hva skulle jeg vel gjort uten han... :hjerter:

Trude:

Hei og hopp - fluesopp !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...