Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kampen for å bli tre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Cr@sh ! Har også tatt en pergo kur denne måneden. Det var egentlig ment som en test for å se hvordan kroppen reagerer på hormonstimulering. Tok to blodprøver underveis. Kjente litt ekstra magesmerter + at tempen ble litt høyere enn den pleier å være under mens. Har egentlig EL regelmessig, men håper jo at dette funker !

Lykke til ! Håper du tester positivt etter pergo kuren !

Klem, Trude :blunke:

Skrevet

Hei Cr@sh!

Tusen takk for hyggelig hilsen i min dagbok!!

Vi har ikke vært prøvere lenger enn en periode, dvs er på dag 28 av den første perioden i dag (sykluser på 30 dager, i allefall de to siste..), så har ikke så store forventninger til at det skal ha skjedd noe denne måneden, men lever jo selvfølgelig i håpet!! :D

:hoppe: Bizzy

Skrevet

Hei alle! Og takk for hyggelige meldinger fra bizzy og Trude29 - hyggelig at noen er innom.

Trude: Deilig at det er noen andre som må prøve pergo også. Du skrev du spiste de mest for å se hvordan kroppen reagerte - men dere prøver å få barn eller?

Bizzy: Kult å være ny prøver da - så mye deilig kosing!!!

Dag 20 idag!

Har vært mye deilig kosing i det siste. Håper jo selvfølgelig at det skal klaffe denne måneden. Håper kommer selvfølgelig, selv om vi prøver å se realistisk på det begge to - det er jo ikker sikkert det funker med en gang. Det er ikke lett å ikke håpe. Men kan jo være litt farlig - fallhøyden blir jo desto større...

Er ferdig med vårens første eksamen i dag - det er deilig. Da er i hvert fall en byrde borte... Var så vanvittig vanskelig å lese før eksamen - tenkte bare på alt annet inkl. barn.... Men nå er det altså over for denne gang...og en uke til neste :roll:

Skrevet

Heisann!

Artig at det var noen på "min alder her" og som også er opptatte av eksamener..det er noe herk :evil:

Fint at dere har fått sjansen til å prøve Pergo, skal se det blir fart på sakene da! :sjarmor:

Og husk, at 7 mnd ikke er sååå lenge, hold motet oppe og for all del ikke glem å ta vare på hverandre i denne tiden. Det kan bli tungt med planlagte samleier hele tiden. Men det er jo for et godt formål da :kul: ..

Lykke til, skal følge med på deg!

klem fra

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Ville bare ønske deg lykke til jeg! Håper alt klaffer for dere snart!!

Klem fra meg

Skrevet

Hei! Dag 21.

Takk for hyggelig hilsen fra Angel og angeleyes...

Angel:

Er altså på dag 21 i dag... Hvis alt er gått som det skal er vel eggløsning antagelig over nå... Er selvfølgelig veldig spent - og kommer nok ikke til å være i hus med nå som det nærmer seg dag 28... Som sagt tidligere er det begynt å jobbe seg opp et håp..noe som gjør at fallhøyden kan bli stor for oss til uka... Må prøve å tenke at det skjer når det skal skje, men ikke akkurat så lett. Som Angel skrev, er jo ikke 7 mnd. så veldig lenge - men jeg har ikke akkurat lyst til å måtte vente i årevis...håper vi slipper det! Skal på sykehuset til torsdag og ta den siste blodprøven. Vet ikke helt hva den skal måle men... Har lurt litt på om det er for å sjekke om det er skjedd en befruktning. Får vi da evt. beskjed fra legen hvis det er noe på gang, tro?

Dette er absolutt en spennende tid. Håper bare jeg får litt ro til å lese denne uka. Var ikke i stand til det forrige uke... Skuldra var omtrent i øre-høyde... Har 28 dager på mandag så vidt jeg har regnet ut, og eksamen på tirsdag. Blir nok ingen evt. GT før etter eksamen...det kan jo få fatale følger enten det er den positive eller den negative veien...

Ser vel snart innom igjen...

Skrevet

Hei

Ville bare ønske deg/dere lykke til. Håper det klaffer snart :D

Skrevet

Ville bare ønske lykke til jeg da!!!

Håper det ikke er så lenge til det klaffer for dere.

Og det der med eksamen; jeg kan love at det ikke er noe lettere å være gravid (13 uker) og skal ha tre eksamener... Jaja, vi overlever vel, gjør jo vanligvis det hvert eneste semester!!

Kos deg masse! gleder meg til dag 28. Er spent med deg!!!!

Klem fra Magnhild

Skrevet

Dag 25.

Hei!

Er så spent... har vært litt nervøs i det siste... gruer meg nesten til dag 28 - er så redd for at vi ikke har noe å glede oss over... Men må jo prøve å tenke positivt... :D Selv om det ikke alltid er så lett. Plutselig tenker jeg likevel veldig positivt, men tenker at jeg må ta meg sammen så jeg ikke får meg en på trynet til uka.... Den som venter får se.... Heldigvis har jeg jobbet denne helgen, så jeg har hatt noe annet å tenke på. Det er godt!

I morgen og mandag blir det intensiv lesing frem til eksamen på tirsdag. Gruer meg egentlig ikke så mye til det... Etter såpass mange år som student er det blitt til at man gjør så godt man kan - så får man heller prøve igjen hvis det skjærer seg... Håper likevel det skal gå greit, så jeg slipper å tenke mer på det.

Tusen takk for hyggelige hilsner fra meta og Magnhild... Koselig at dere ønsker oss lykke til... *krysser fingerne* her også...

Magnhild:

Hei og hopp så lenge...

Skrevet

Lykke til med proevingen fremvoer. Skal kysse fingrene for snarlig bebis i magen. :)

Skrevet

Dag 28

Hei alle!

Akkurat ferdig med en eksamen til. Deilig at den er over... Vet ikke helt hvordan det gikk - er bare så digg å være ferdig med denne også...

Har ikke vært noe tegn til mensen ennå idag... men bare vente...den dukker nok opp snart... Har litt vondt i ryggen - pleier å ha det når mensen skal komme, men da vanligvis mye før. Vond rygg kan jo også ha noe med at jeg har sittet på eksamen i 6 timer i dag også....

Gleder meg til å komme hjem til mannen min... Og ikveld skal det bli velfortjent avslapping med TV og litt god mat. Må jo feire at eksamen er over....

Har forresten hatt litt øm mage i det siste også... Noe jeg ikke pleier å ha. Men det kan jo hende jeg reagerer annerledes nå som jeg har brukt pergo også... Vi får se! Prøver å holde beina på jorda... sånn at det ikke blir så veldig vondt å gå i gulvet - om det er sånn det blir....

Takk for koselige lykkeønskninger fra Starfish!!!

Jeg lar høre fra meg så fort det skjer noen forandring her... Nå blir det hjem og kysse litt på mannen min! :D

Skrevet

:o Spennende :o

Krysser finger og tær for at det skal være full klaff!! Blir spennende å følge med på deg de neste dagnene!!

Skrevet

Dag 2. :(

Hei igjen...

Har tatt litt tid for meg å komme tilbake til skriveprosessen denne gangen... Ble dessverre ikke noen treff for oss nå heller:

Dag 29 ble det tatt en GT, og den var selvsagt negativ. Gråt i noen timer da, for å si det sånn... Men kom vel over det relativt greit... hadde nesten trodd at jeg skulle være deppa lenger, med tanke på pergo og intensiv prøving. En liten trøst er at mensen kom raskere denne gangen, enn forrige måned. Da gikk det nesten 10 dager før den var på plass. Denne gangen var den her på dag 30. Det aller verste er jo å vente på mensen når man har fått konstatert at det ikke er noe på gang... Det er jo alltid en trøst å kunne begynne på en ny prøvemåned med en gang...

Så nå er vi altså igang med 9. prøvemåned.... Er noget deprimerende, men vi prøver å ta det med fatning. Går stort sett ok. Men det er ikke akkurat like hyggelig og hele tiden bli møtt av store mager og barnevogner - man blir tenkende en del da, selv om det ofte er gode tanker, kan de bli slitsomme de også... (Det er vel heller det at jeg legger så godt merke til disse magene og vognene... :-? ) Vel, vel... denne måneden skal vi prøve å ikke tenke så mye - noe som er lettere sagt enn gjort... Tror kanskje at den stadige tankekverna om at "nå bare må vi få det til" kan være en negativ faktor... Vi må prøve å kose oss mer - nyte mer - og så er det egentlig bare å slappe av og gjøre det beste ut av det hele... Ikke akkurat enkelt med andre ord...

Er veldig glad jeg har en tålmodig og snill mann - for noen ganger er jeg rett og slett ikke til å være i hus sammen med.... Og jeg er utrolig glad for at de verste eksamene er over for i år... En lettelse!!!

Hei og hopp så lenge...

Skrevet

:kysse: uffda, det var trist at det ikke gikk denne gangen heller :-?

Men ikke gi opp, du skal se at det blir din tur snart også, ikke mist troen på det!!

Og det er neimen ikke lett å ikke tenke/fokusere på at en vil bli gravid! Det går bare ikke det! :forvirra: Men en bør jo prøve, så kroppen slapper litt bedre av......men det var nå positivt at mensen kom i tide ivertfall! :)

Skal dere ha en måned uten pergo nå da eller? Er det hver mnd eller annenhver mnd?

Forresten, gjett om jeg misunner deg nå da!!! ferdig med de verste eksamenen...din heldigris!! håper det gikk bra da!!!

trøste og oppmuntringsklem fra ei som leser døgnet rundt og ikke vet hva annet som skjer i verden akkurat nå :o

Skrevet

Dag 5

Hei igjen...

Takk for kjempehyggelig hilsen Angel. Ja, gjett om det er godt å være ferdig med de verste eksamene. Vet jo ikke hvordan det går - men bare det at de er over, er en befrielse....

Tida sneiler seg avgårde for tida. Går liksom ikke fort nok til eggløsningstid, som jeg regner fra ca dag 12... Denne måneden er det uten pergo. Vi kommer nå til å kjøre annen hver måned med pergo, i tilsammen seks måneder. Da blir det eventuelt en røntgen av eggstokkene igjen... Pergo kan jo være med på å danne cyster, men så lenge eggløsningen kommer skal ikke dette være noe farlig. Hadde vært verre om man ble stimulert til økt eggløsning uten at noe skjedde...

Misunner ikke deg, Angel - som leser som bare det til eksamen. Stå på! Det går helt sikkert fin-fint...

Jeg har en muntlig eksamen igjen jeg da...Gruer meg selvfølgelig masse til den...det er liksom noe spesielt skummelt med muntlig - det at det faktisk sitter noen foran deg som skal bedømme kunnskapene dine... Men får vel håpe jeg fixer det også...

Er ellers ved godt mot... Prøver å tenke positivt og gjerne ikke tenke i det hele tatt...men det er som sagt lettere sagt enn gjort...

Stikker innom igjen om ikke lenge....

:D

Annonse
Skrevet

Takk for hilsen i dagboka mi! er så kosleig når noen stikker innom, selv om jeg ikke r så aktiv på den fronten for tiden (eksamen)..

Jeg var oppe i muntlig nettopp, ikke det kjekkeste det nei..blir så nervæs på muntlig! Men så gikk det kjempebra også da :D Det går bra med deg også, bare konsentrer deg og forestill deg sensorene nakne :ler: ..hehe, fra spøk til revolver; har hørt at pergo kan gi en "gratis" eggløsning måneden etter, så keep the faith!!!!

Jeg heier på deg jeg!!! :briller:

C YA!!

Skrevet

Dag 8

Hei igjen...

Har vært full fres med jobbing denne helga... så i dag, søndag, skal jeg bruke på å kose meg litt hjemme + selvfølgelig å lese til muntlig som er til uka. FY, som jeg gruer meg... Får prøve meg på Angel sin fasit om å se for meg sensorene nakne... :hoho:

Ja, Angel - jeg har hørt om dette med "gratis" eggløsning i "mellom-månedene" med pergo jeg også... Vi får jo håpe det stemmer! Er ellers i ganske godt humør (sett bort i fra gruinga for muntlig eksamen)... og det er deilig, både for meg og mannen. Det er som sagt tidligere ikke alltid like lett å ha med meg å gjøre - selv om han syntes det er vanskelig det her han også...

I går var vi bare hjemme og koste oss. Så på Grand Prix og spiste god mat... Syntes det var allright plassering vi fikk... Fjerde går jo an... Må dessuten nevne at jeg er stor-fornøyd med at Kurt vant Idol... Det var så velfortjent...

Hei og hopp så lenge...

Skrevet

Dag 12

Hei hei...

Nå er alle eksamene over for i år og jeg er FRI !!!! til å gjøre akkurat hva jeg ønsker. Ikke no' pensum som holder meg tilbake. Vet jo ikke resultatene på alle, men var oppe til muntlig på onsdag og fikk 2,5 - er veldig fornøyd. Har også fått 2,5 på en mellomfagsoppgave, så foreløpig ser det lovende ut... Kanskje jeg snart kan si meg ferdig med studiene jeg også - det hadde vært deilig! Men jeg er sikker på at jeg etter hvert vil ønske å gå tilbake på skolebenken. Har alltid ønsket meg hovedfaget, men det får vente så lenge...

Ellers er det ikke stort nytt. Venter på EL, som bør begynne å nærme seg nå. Har greid å slappe av i det siste - og det gjør alt mye hyggeligere. Vi får se om jeg greier å holde det slik nå når det nærmer seg tid for at EL skal være overstått og mensen IKKE bør komme...

Til helga skal vi hjem til mamma og pappa. Det gleder vi oss veldig til - er så lenge siden sist nå pga alle eksamener etc... Blir nok en veldig trivelig helg....

Stikker vel innom igjen om ikke så lenge...

Sees!!!

Skrevet

Pergo, ja. Stakk egentlig innom bare for å gi deg et lite tips om dobbel-kur. Tar du bare en tablett de fem dagene? Tok selv enkel-kurer, uten særlig hell, men med dobbelt-kuren satt den på første forsøk. Lykke til videre i prøvinga.

Klem

Skrevet

Dag 19 (hvis jeg husker riktig)

Hei og hopp!

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne.... Har hatt fullt opp med jobbing etter at jeg var ferdig med eksamen. Det er for så vidt greit, men i dag gleder jeg meg virkelig over en fridag.

Har fått tilbakemelding på alle eksamener nå... og *jippi* jeg kan kalle meg adjunkt med opprykk!!!

Må løpe nå, men kommer sterkere tilbake snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...