Gå til innhold

Patetiske TV-Norge

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hans_*
Skrevet

Nok en gang er Norges søppelkanal nummer 1 igang med en tv-serie, uten å ha tenkt EN fornuftig tanke på forhånd. Målet denne gangen er altså å lage kjendiser av voldsmenn og andre lovbrytere.

Håper ikke denne serien blir populær.

Banket opp av tv-fange

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikkert hyggelig å se voldtektsmannen sin på TV...not.

Men de har sikkert valgt "snille" forbrytere.

Edit: Trekker siste setning etter å ha lest saken på nettavisa. Uh.

Endret av murray
Skrevet

Dette bekrefter alle mine fordommer mot TV-Norge og alle de elendige programmene de sender.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg kjenner til han ene som er med i dette koret, og han er IKKE mors beste barn, for å si det sånn. Syns hele dette programmet er en sykt dårlig ide.

Skrevet

En ting er å skildre hverdagen fra et fengsel - men den vinklingen TVNorge har valgt er noe ganske annet. Jeg så programmet - og synes det er en skam at det lages program hvor disse "stakkars" innsatte blir fremstilt som idoler.

Jeg kjenner også en som har vært utsatt for blind vold av en av deltakerne. Og dette var ikke den eneste gangen den "sangeren" det her var snakk om gikk løs på uskyldige.

- og det er ikke bare en som reagerer.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162185

Skrevet
Nok en gang er Norges søppelkanal nummer 1 igang med en tv-serie, uten å ha tenkt EN fornuftig tanke på forhånd. Målet denne gangen er altså å lage kjendiser av voldsmenn og andre lovbrytere.

Håper ikke denne serien blir populær.

Banket opp av tv-fange

Det er ikke bare en enkeltsak som gjorde at han ble dømt... 2,5 års ubetinget fengsel sier sitt

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article98759.ece

Skrevet

Jeg synes ikke dette er ålreit! Greit nok å lage dokumentar om livet i fengsel, men å gjøre de kriminelle til "sangstjerner" og dermed kun lage underholdning av det, blir feil.

Dette er ikke første gang TVNorge gjør noe sånt. I første sesong av Heia Tufte skulle Tufte spille mot et fengselslag. Fikk i ettertid høre at en kvinne i distriktet så sin datters drapsmann spille fotball på tv!

Skrevet

Jeg er visst uenig med de fleste her. For en gangs skyld synes jeg TV Norge har kommet opp med et vettugt program. Jeg forstår at ofre kan føle det sårende, men man behøver ikke se på. jeg mener det er viktigere å fremstille fanger som noe mer enn den kriminelle handlingen de har gjort.

Skrevet

Synes dette er helt forkastelig. Jeg så reklame for programmet for noen dager siden. Der skryter han ene av at han er domfelt åtte ganger, og at det ikke er mye i det hele tatt.

Er det virkelig mulig? Disse kriminelle menneskene burde ikke gjøres til kjendiser og idoler!

Jeg oppfordrer til boikott av programmet! Hadde tenkt å sende mail til TvNorge, men beleilig nok for dem er det ingen e-mailadresse til redaksjonen på internettsiden deres.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å se på programmet, og synes ganske enkelt at det ikke passer seg å lage tv av noe slikt.

Kriminelle som soner hører hjemme i fengsel, ikke på tv.

Har de sonet sin dom for så å gjøre noe de fortjener å komme på tv for, så værsågod. Da har de gjort opp for seg og kan gå videre. Vi må ikke glemme at mennesker i fengsel er mennesker de også, og de bør få en sjanse til et normalt liv på lik linje med alle andre når de kommer ut. Men å komme på tv og liksom bli "kjendis" fordi de sitter i fengsel? Det er for meg ikke logisk i det hele tatt.

Skrevet

Jeg så programmet på søndag, og synes ikke de innsatte ble glorifisert på noen måte. De fleste sier det er greit med programmer fra fengselsmiljøet. Gjelder dette bare så lenge en slipper å se at også en kriminell kan ha positive sider?

Jeg skjønner at det ikke er så gøy å plutselig se voldsmannen sin på TV. Dog kan man en dag risikere å se sin voldsmann på gaten eller i butikken, og det må man nesten akseptere. En kan lukke øynene alt en vil, men disse kriminelle eksisterer selv om de er i fengsel, og de vil fortsette å eksistere når de kommer ut. Kommer de på TV i mellomtiden har man tross alt en av-knapp.

At disse mennene i fremtiden kan komme til å bli gjenkjent tror jeg forøvrig vil heve terskelen for å begå flere kriminelle handlinger.

Skrevet
jeg mener det er viktigere å fremstille fanger som noe mer enn den kriminelle handlingen de har gjort.

Og her ser vi hvorfor sosialistene lekker arbeiderklassestemmer til Frp.

Hvorfor er det viktig å fremstille fanger som noe mer enn den kriminelle handlingen de har gjort? Er det fordi folk skal overse hva de har gjort? Jeg er enig i at kriminalitet må sees i et større lys enn det enkelt individ, og at strengere straffer ikke er noe godt virkemiddel for å bekjempe den typen kriminalitet som folk vanligvis havner i fengsel for. Men dette er skudd langt over mål.

Man bør ikke glemme at det faktisk er ofre for de kriminelle handlingene gjerningskvinnene har gjort. I mange tilfeller er dette noe som vil følge ofrene i en betydelig lenger tid enn gjerningskvinnen soner for forbrytelsen. Derfor kan man ikke ensidig fokusere på gjerningskvinnens lidelseshistorie uten at man samtidig også har et perspektiv på offerets lidelseshistorie. Hvilket betyr at man kan simpelthen ikke utvise en så grov mangel på respekt for ofrene, ved å støtte et program som viser gjerningskvinnene helt og holdent utenfor sine ofres lidelser, og samtidig begrunne dette med medmenneskelige hensyn.

Dessuten er det neppe slik at alle faktorer som leder til kriminalitet er å finne utenfor individet. Noen mennesker er rett og slett drittsekker av natur. Noen av dem begår kriminelle handlinger av den grunn mens andre igjen stemmer på DLF av den grunn.

Skrevet
Gjerningskvinnene ??

Ja, den reagerte jeg på også. Det finnes selvfølgelig plenty av kvinner i fengsel, men dette programmet handler vel om menn??

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg er visst uenig med de fleste her. For en gangs skyld synes jeg TV Norge har kommet opp med et vettugt program. Jeg forstår at ofre kan føle det sårende, men man behøver ikke se på. jeg mener det er viktigere å fremstille fanger som noe mer enn den kriminelle handlingen de har gjort.

Jeg syns heller ikke selve idéen er forkastelig, men jeg syns de burde holdt seg unna innsatte som er dømt for vold. Å framstille innsatte som mennesker syns jeg i utgangspunktet er en god tanke.

Skrevet

Tja, ikke veit jeg...

jeg synes nå TV2 nyhetene er ganske patetiske, de har sjelden viktige nyheter, og 90% av sporten er fotball!

Skrevet

Blir så kvalm hver gang det presiseres at av-knappen finnes. Så TV er for dem som ser på hva som helst? Og de som lager TV skal ikke tenke på seerne?

Selv synes jeg det er bra at de synger i kor og alt det der. Og det kan være interessant å se dokumentar på TV om innsatte og hva de selv synes. Men at de blander dette og lager en "dokusåpe" synes jeg blir litt for gæren vinkling..

Noe av hensikten med fengsel er jo også av hensyn til ofrene: Gjerningspersonen skal taes ut av samfunnet, offrene skal slippe å treffe dem og føle at de kriminelle blir straffet. Og da å vise dem på TV blir jo etter min mening feil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...