Lovinda82 Skrevet 21. juni 2008 #21 Skrevet 21. juni 2008 Huff, jeg har hatt samme problemet i hvertfall 8 år! Og jeg er bare midt i 20 årene. Har også vært hos spesialist som erklærte meg frisk og rask for noen år siden. Det er så ille at man må planlegge alle gjøremål og aktiviteter etter dogåingen. Jeg kan bare dra på steder hvor det finnes et toalett... Derfor blir det få turer i skogen etc. Bare det å gå på kino krever at jeg ikke har drukket noe flere timer i forveien. Trangen til å tisse varierer mellom hver time og hver halve time, men etter at jeg har drukket et glass vann til middag, må jeg gjerne gå på do igjen etter 15 minutt. Utrulig slitsom med andre ord! Nattbesøk på toalettet er også utrulig plagsomt! Mengdemessig er det like mye urin som kommer ut hver gang. Ble litt nysgjerrig på dette om diabetes. Men hvis det var dette, hadde kanskje legen min oppdaget dette for lenge siden, hvis det kan oppdages tilfeldig da. Hmm, tru hvor lenge vil må leve med dette da... Føler med alle mine medsøstre her!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #22 Skrevet 21. juni 2008 Ble litt nysgjerrig på dette om diabetes. Men hvis det var dette, hadde kanskje legen min oppdaget dette for lenge siden, hvis det kan oppdages tilfeldig da. Nei, det oppdages med at blodsukkeret måles, og et par oppfølginstester. Spør legen om du er skjekket for det, og er du ikke det er det fort gjort
Gjest Gjest_Frøken_* Skrevet 21. juni 2008 #23 Skrevet 21. juni 2008 Men har dere press konstant? Det jeg ikke skjønner er at det kom så plutselig, nærmest over natten. Jeg er også i midten av 20-årene. Jeg har ikke noe problem med selve tisse-trykket, og jeg kan klare å holde meg i opptil tre timer (innimellom), men det er veldig ubehagelig å gjøre det. Trykket bare tiltar jo lenger jeg holder meg. Noen dager må jeg tisse en del hver halvtime, cirka, mens jeg andre dager kan holde meg lenger. Drikker cirka like mye hver dag. Synes så synd på dere alle som sliter med dette... Får dere dratt på reise noen gang? Jeg tør jo ingenting, og er lei av å gråte hver gang samboeren min drar ut og har det gøy, mens jeg ikke tør å være med...
Mineralita Skrevet 22. juni 2008 #24 Skrevet 22. juni 2008 Hvor får du tatt hårmineralanalyse? Jeg har fått klarsignal fra legen om å prøve magnesium (har tidligere tatt kalsiumtabletter, men har forstått at det kan hindre magnesium i å bli tatt opp, så det sluttet jeg med), men så langt har det ikke hjulpet. Hvor lenge tok du det før det hjalp? Jeg skjønner ikke at noen kan leve med dette så lenge, jeg har hatt det i 3 måneder "bare", og livet er helt snudd på hodet. Er halvveis sykemeldt, har sluttet å drikke kaffe, alkohol og alt vanndrivende, får ikke dratt noe sted (blir superstressa i bil, og føler det blir verre der også) og er knapt ute av huset.. Dette er virkelig det verste jeg har vært borti noen gang. :gråte: Hei, Frøken Jeg tok hårmineralanalyse i Oslo, på klinikk Nydalen. Håret blir sendt til USA for analyse (finnes fortsatt få veldig gode laboratorier, et par i usa + tyskland), så fra du får sendt inn hår, tar det ca 3-4 uker før du får svar. Legen som tok prøven, er samme lege som du kan lese om i denne artikkelen i Dagbladet http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531224.html . Anbefaler deg å ta kontakt med han, uansett hvor i landet du bor. Han har sikkert oversikt over flinke folk der du bor. Helt riktig med dette med kalsium og magnesium - de er antagonister og jobber mot hverandre. På hvilket grunnlag mente legen din at du skulle ta kalsium? En blodprøve er virkelig ikke bra nok grunnlag, fordi den kun sier noe om hvordan tilstanden din i blodet akkurat da du tok blodprøven, og det igjen trenger ikke si noe som helst om hvordan tilstanden i kroppen din er. I verste fall kan den antyde tilstander som faktisk er akkurat motsatt av hva som er tilfelle. Jeg er litt usikker på hvor fort jeg merka bedring. Jeg er fortsatt ikke helt bra akkurat når det gjelder hvor ofte jeg tisser, men bedre. Det var, tror det eller ei, andre ting som var viktigere for meg å få orden på (bl.a. søvn). Jeg har sosialangst, så jeg er mye hjemme uansett - kanskje derfor det ikke hemmer meg så mye praktisk. Eller kanskje det er en av tingene som har gjort at jeg har fått sosialangst...? Det var mye som ble "avslørt" vha hårmineralanalyse, jeg fikk massevis av aha-opplevelser. Bare å spørre mer, eller sende meg en pm hvis du lurer på mer eller ikke fikk helt svar på det du spurte om:)
Gjest Gjest_Hello Kitty_* Skrevet 22. juni 2008 #25 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hadde samme problem for noen år siden, jeg følte jeg måtte tisse hele tiden. Gikk ofte, da mener jeg mer enn normalt, på do. Og det uten å drikke særlig mye heller. Som regel fikk jeg ikke ut stort, noen dråper kanskje. Jeg gikk et helt år og mente at det var noe galt, men jeg ble ikke trodd. Fikk ikke annen undersøkelse vanlig GU uten ultralyd. Til slutt gikk jeg til en privat gynekolog, og hun så med en gang at jeg hadde en cyste på ene eggstokken (brukte ultralyd). Men hun kjente det også godt da hun undersøkte meg, og syns det var merkelig at ingen av de andre legene hadde merket det...anyway, lang historie kort - det var cysten som gjorde at det ble trykk/press på blæren, og dermed at det kjentes ut som jeg måtte på do hele tiden. Fikk fjernet cysten gjennom kikkehullskirurgi. Nå trenger det overhodet ikke være det som er ditt problem, men poenget mitt er at du bør undersøke deg. Det kan som du ser av innleggene her være mange årsaker til at man må ofte på do. Lykke til!
Gjest Gjest_Frøken_* Skrevet 22. juni 2008 #26 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hadde samme problem for noen år siden, jeg følte jeg måtte tisse hele tiden. Gikk ofte, da mener jeg mer enn normalt, på do. Og det uten å drikke særlig mye heller. Som regel fikk jeg ikke ut stort, noen dråper kanskje. Jeg gikk et helt år og mente at det var noe galt, men jeg ble ikke trodd. Fikk ikke annen undersøkelse vanlig GU uten ultralyd. Til slutt gikk jeg til en privat gynekolog, og hun så med en gang at jeg hadde en cyste på ene eggstokken (brukte ultralyd). Men hun kjente det også godt da hun undersøkte meg, og syns det var merkelig at ingen av de andre legene hadde merket det...anyway, lang historie kort - det var cysten som gjorde at det ble trykk/press på blæren, og dermed at det kjentes ut som jeg måtte på do hele tiden. Fikk fjernet cysten gjennom kikkehullskirurgi. Nå trenger det overhodet ikke være det som er ditt problem, men poenget mitt er at du bør undersøke deg. Det kan som du ser av innleggene her være mange årsaker til at man må ofte på do. Lykke til! Jeg har vært hos gynekolog med innvendig ultralyd, og ultralydundersøkelse av nyrer og blære, og de har lett etter cyster, så jeg tviler på at det er det som er tilfelle hos meg i alle fall. Merkelige leger som ikke tror på pasientene sine. Tror de virkelig at det er gøy å finne på forskjellige sykdommer? :klø:
Gjest Anbjørg Skrevet 22. juni 2008 #27 Skrevet 22. juni 2008 Det samme har hendt meg også. En gang jeg drakk vann så måtte jeg på do etter bare 15-20 minutter. Så gikk jeg på do, så kom det bare vannet ut igjen. Så drakk jeg igjen også måtte jeg på do igjen etter 15-20 minutter. Det er hvirkelig skummelt. Men det pleier bare å skje om jeg drikker vann, men ingen annen drikke. Dette kan skyldes at kroppen din ikke trenger væske, og derfor bare lar det renne ut med en gang. Men du burde oppsøke fastlegen din itilfelle det skulle være noe alvorlig.
Gjest Gjest_tuppelure_* Skrevet 23. juni 2008 #28 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har hatt det slik en kort periode. Jeg var overbevist om at det måtte være UVI, bortsett fra sviingen. Ordentlig ekkelt, måtte tisse umiddelbart etter forrige gang (selv om det ikke kom noe). Legen (som ikke undersøkte) mente at det da trolig var en soppinfeksjon, som liksom krøp litt opp i urinrøret. Fikk beskjed om å smøre mye og hurtig med Pevaryr. Og det hjalp! Var en utrolig lettelse når det gikk over... Nå var dette rett etter fødsel, så det kan ha en eller annen sammenheng der..
Gjest Gjest_Frøken_* Skrevet 26. juni 2008 #29 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har hatt det slik en kort periode. Jeg var overbevist om at det måtte være UVI, bortsett fra sviingen. Ordentlig ekkelt, måtte tisse umiddelbart etter forrige gang (selv om det ikke kom noe). Legen (som ikke undersøkte) mente at det da trolig var en soppinfeksjon, som liksom krøp litt opp i urinrøret. Fikk beskjed om å smøre mye og hurtig med Pevaryr. Og det hjalp! Var en utrolig lettelse når det gikk over... Nå var dette rett etter fødsel, så det kan ha en eller annen sammenheng der.. Er det farlig å bruke Pevaryr om man ikke har soppinfeksjon? Hvordan finner de ut om det kan være soppinfeksjon i urinrøret?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå