Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har veldig lyst til å få tatt bilder av barna hos fotografen, er så lenge siden sist. Jeg og mannen min har to barn sammen, og mannen min har en sønn fra et tidligere forhold. Er det urimelig av meg at jeg tar med mine to til fotografering å ikke sønnen hans? Han er bare på besøk to gang i året, og de har nsten ikke hatt kontakt før nå i de siste to årene, han er 15 år. Jeg vet at det antageligvis forventes at han skulle ha vært med............har ikke noe imot han, vi har t fint forhold. Jeg tar iniativ til dette, betaler alt osv. Jeg synes det er rart med et annet menneske på bilde med ungene mine i en arrangert seanse? hva synes dere og hvordan pleier dere å gjøre det?
Minni-Mus Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg synes ikke du er urimelig som vil ha et fotograf bildet av deres to barn. Hadde sønnen hans fra det tidligere forholdet vært hos dere oftere enn to ganger i året, annen hver uke, annenhver helg e.l så ville jeg tatt det som en selvfølge at han også var med.... Men på en annen side så er jo denne gutten storebroren til de andre to barna..... og det burde jo ikke skyves vekk heller da... Men som sagt skjønner deg og synes ikke du er urimelig.
Montezuma Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Jeg synes heller ikke du er urimelig.
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg hadde helt klart villet hatt med hans barn også, for han er vel også en del av familien? Om han kommer hjem og ser at dere kun har deres to barn på bildet på veggen og ikke av han, kan det jo hende at han føler seg tilsidesatt?
Gjest Piper Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 (endret) Er det rart at broren til dine barn er med på bildet? Merkelig hodning du har, når du samtidig sier at dere har et godt forhold. Og er det gutten sin feil at kontekten har vært så laber? Ville du selv likt at din mann for eksempel foreslo å bare ta bildet av det ene barnet deres? Og hvem som betaler burde ikke spille noen rolle, for denne gutten er tross alt storebroren til dine barn, selv om du tydeligvis har problemer med å forstå det. Siden du på en måte behandler han som en fremmed. Endret 10. september 2007 av Piper
Gjest Thelma :-) Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Jeg har veldig lyst til å få tatt bilder av barna hos fotografen, er så lenge siden sist. Jeg og mannen min har to barn sammen, og mannen min har en sønn fra et tidligere forhold. Er det urimelig av meg at jeg tar med mine to til fotografering å ikke sønnen hans? Han er bare på besøk to gang i året, og de har nsten ikke hatt kontakt før nå i de siste to årene, han er 15 år. Jeg vet at det antageligvis forventes at han skulle ha vært med............har ikke noe imot han, vi har t fint forhold. Jeg tar iniativ til dette, betaler alt osv. Jeg synes det er rart med et annet menneske på bilde med ungene mine i en arrangert seanse? hva synes dere og hvordan pleier dere å gjøre det? Ja, jeg synes det er rart at du ikke vil ha bilder med ham også. Hva sier mannen din til det ? Det er jo hans barn på lik linje med deres felles barn. Han har akkurat de samme følelsene for sønnen sin som for deres felles barn. Et alternativ er å ta noen bilder av alle 3, så kan du ta noen med bare deres fellesbarn og noen med bare hans sønn - dermed har du gaver å gi til din familie - om de ikke ønsker å ha bilder av hans sønn. Men jeg mener at det er direkte stygt av deg å henge opp bilder av deres felles barn på veggen - og ikke bilder av hans sønn .. Nå vet ikke jeg hva bildene var beregnet på - så dette bare tippet jeg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Vi har tatt fotografbilder av våre 2 felles barn 2 og 4 år. Ideelt sett skulle jeg ønske at deres bror på 10 også var med på dette bilde. Han bor hos oss annenhver uke og er i høyeste grad en fullverdig del av familien vår. LIkevel ble det bilde av bare døtrene våre. Vi bor på et sted hvor det ikke finnes fotograf. I sommer var jeg på ferie med bare mine barn og fikk lyst til å stikke innom en fotograf for å ta bilde av dem. Har tidligere ikke gjort det nettopp av den grunn at det var vanskelig å organisere et bilde av alle tre. Vi måtte da ha kjørt ganske langt fra der vi bor. Og jeg er helt sikker på at storebror hadde syntes det var elendig bruk av sin fritid! Spurte min mann hva han mente. Og han hadde absolutt ingen motforestillinger mot at vi tok bilder av bare jentene. Spurte også min manns mor, som var helt enig med min mann. Så det var visst jeg som hadde størts tankevirksomhet rundt dette...De så rett og slett ikke problememstillingen. Så bilde ble tatt. Hengt opp i stua. Og selvfølgelig henger et like stort bilde av storebror rett ved siden av. Og jeg er helt sikker på at han ikke føler seg det minste utenfor pga dette! Er det barn på ca samme alder, synes jeg det er annerledes. Og selvfølgelig hadde det vært et familiebilde av oss alle, hadde jeg aldri utelatt han. Dette ble da langt... Men som svar, synes jeg altså godt du kan ta fotografbilde av barna dine, selv om storebroren på 15 ikke er med på akkurat det bilde! Så absolutt!
Gjest Piper Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Vi har tatt fotografbilder av våre 2 felles barn 2 og 4 år. Ideelt sett skulle jeg ønske at deres bror på 10 også var med på dette bilde. Han bor hos oss annenhver uke og er i høyeste grad en fullverdig del av familien vår. LIkevel ble det bilde av bare døtrene våre. Vi bor på et sted hvor det ikke finnes fotograf. I sommer var jeg på ferie med bare mine barn og fikk lyst til å stikke innom en fotograf for å ta bilde av dem. Har tidligere ikke gjort det nettopp av den grunn at det var vanskelig å organisere et bilde av alle tre. Vi måtte da ha kjørt ganske langt fra der vi bor. Og jeg er helt sikker på at storebror hadde syntes det var elendig bruk av sin fritid! Spurte min mann hva han mente. Og han hadde absolutt ingen motforestillinger mot at vi tok bilder av bare jentene. Spurte også min manns mor, som var helt enig med min mann. Så det var visst jeg som hadde størts tankevirksomhet rundt dette...De så rett og slett ikke problememstillingen. Så bilde ble tatt. Hengt opp i stua. Og selvfølgelig henger et like stort bilde av storebror rett ved siden av. Og jeg er helt sikker på at han ikke føler seg det minste utenfor pga dette! Er det barn på ca samme alder, synes jeg det er annerledes. Og selvfølgelig hadde det vært et familiebilde av oss alle, hadde jeg aldri utelatt han. Dette ble da langt... Men som svar, synes jeg altså godt du kan ta fotografbilde av barna dine, selv om storebroren på 15 ikke er med på akkurat det bilde! Så absolutt! Syns ikke du det er forskjell på å planlegge bilder uten det ene barnet, og å ta bildet når det ene barnet ikke er tilstedet på en ferietur? Selvfølgelig kan hun ta bildet av bare sine egne, men det jeg reagerte mest på var at hun syntes det ville vært rart å ha storebroren til barna sine med på bildet.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Jeg skjønner deg godt, men vil foreslå følgende løsning: Ta med alle tre barna til fotograf, og ta både enkeltbilder og noen gruppebilder. Noen med dine to alene, noen med en av dine og den store og deretter den andre av dine og den store gutten. Og noen av alle tre. SLik kan du velge akkurat de bildene du vil ha, når du vil...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Herregud her var det mange forskjellige svar, også anngående andre ting som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Vel jeg kan vel begynne med å si at det er iallefall ikke min feil at det har vært lite kontakt mellom sønn og far, det har med avstand og moren hans å gjøre, som ser på sønnen sin som en gjennstand hun eier. Masse penger har de iallefall fått i tillegg til barnebidrag, for pengene er jo selvsagt gode nok, merkelig kvinnemenneske som hun er, uten å si mer om den saken siden det ikke var det som var den egentlige saken. Å for å si det som det er ellers når det gjelder bilder, så mangler vi iallfall ikke det av han her i huset, hverken på vegger eller i allbum. Men jeg skal nok ta bilder av ungene slik at jeg har å gi til min familie, uten han med. Egoistisk eller ikke.
Gjest Piper Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 (endret) Herregud her var det mange forskjellige svar, også anngående andre ting som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Vel jeg kan vel begynne med å si at det er iallefall ikke min feil at det har vært lite kontakt mellom sønn og far, det har med avstand og moren hans å gjøre, som ser på sønnen sin som en gjennstand hun eier. Masse penger har de iallefall fått i tillegg til barnebidrag, for pengene er jo selvsagt gode nok, merkelig kvinnemenneske som hun er, uten å si mer om den saken siden det ikke var det som var den egentlige saken. Å for å si det som det er ellers når det gjelder bilder, så mangler vi iallfall ikke det av han her i huset, hverken på vegger eller i allbum. Men jeg skal nok ta bilder av ungene slik at jeg har å gi til min familie, uten han med. Egoistisk eller ikke. Når du legger ut de opplysningene du gjør, bør du også tåle at folk kommenterer de. Det hadde vært mye bedre om du hadde droppet å skrive at det vil være rart å ha han med på bilder av barna. For når du skriver slik, må du også tåle at folk reagerer på det. Hva har hans mor og penger med dette å gjøre egentlig? Han kan ikke noe for at moren er som hun er, og han kan heller ikke noe for at dere betaler mer enn bidrag. Og du må for all del ta bilder av dine barn å gi til din familie, men i vår familie er det merkelig å tenke slik. For heldigvis blir mine barn behandlet likt, og noe annet hadde jeg ikke akseptert fra noen parter. Det vil si at alle barna er med på de bildene som blir gitt bort i gave, enten de er biologiske eller barn fra tidligere forhold. det vil si at mine barn fra tidligere er en del av familien, og svigermor ville syns det var merkelig om de ikke var med på familiebilde. Men høres ut som vi praktiserer det litt annerledes enn dere, og at dere ikke klarer å inkludere alle barna i familien deres. Endret 10. september 2007 av Piper
Gjest =tentacle= Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Man mister selvfølgelig ikke retten til å ta bilder av barna sine året rundt selv ektefellen har et særkullsbarn. Med to besøk i året tror jeg ikke 15-åringen forventer at du skal se på ham som din sønn, eller at din øvrige familie skal se på ham på lik linje som barnebarna. Han har kanskje ikke noe behov for å henge på veggene hos halvsøsknenes morbesteforeldre, tanter og onkler. Noe behov for å ekskludere ham fra bildene skjønner jeg likevel ikke. Det er vel ikke noe å gjemme vekk at barna har en bror som dere dessverre ikke får treffe så ofte? Skal dere til fotografen kan dere også organisere det slik at det skjer i hans besøkstid. Da er det enkelt å si at det er koselig om han er med på bildene, og la ham slippe hvis han uttrykker misnøye. Kan godt hende at det føles godt å bli spurt, men at han takker nei for sin egen del. Hvis han virker som han ønsker å bli inkludert i dette, er det liten gest å gjøre for et barn som hadde fortjent å bli tatt mer hensyn til samværsmessig.
Gjest =tentacle= Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 det vil si at mine barn fra tidligere er en del av familien, og svigermor ville syns det var merkelig om de ikke var med på familiebilde. Men høres ut som vi praktiserer det litt annerledes enn dere, og at dere ikke klarer å inkludere alle barna i familien deres. Dine barn fra tidligere er kanskje oftere hos deg enn to ganger i året?
Gjest Piper Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Dine barn fra tidligere er kanskje oftere hos deg enn to ganger i året? Ikke eldste, for han bor i Sverige hos faren. Han er av og til bare en gang i året også, og derfor kan jeg sammenligne vår situasjon med TS sin. Det kunne aldri falle noen inn å si at det ville vært rart at eldstemann var med på bildene.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Som om jeg skulle ha sagt det selv Tentacle, takk... Å nei det har ingenting med saken å gjøre hvordan moren hans er, men når det kommer anntydninger om at jeg kan ha noe md saken å gjøre at det har vært lite kontakt, så svarer jeg på det selv om det ikke har noe med bilder å gjøre. Vi har mange bilder av alle ungene sammen, både her å der så han er ikke ekskludert på noe som helst måte. Åja vi har faktisk et godt forhold, selv om besteforeldrene (på min side), ogjeg kan tenke seg å ha noen bilder hvor han ikke er med.
Gjest Thelma :-) Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Det er helt opp til dere hvilket forhold dere ønsker til denne gutten. Men det å gi uttrykk for at dere ønsker ham med på barnebilder er selvsagt èn måte å inkludere ham på. Synes det er rart at ikke faren tar en sterkere stilling i denne saken .. hadde det vært min sønn så hadde jeg krevd at han skulle vært med på bildene .. Man måler ikke kjærligheten til barna etter hvor mye man er sammen med dem.
venus* Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Å for å si det som det er ellers når det gjelder bilder, så mangler vi iallfall ikke det av han her i huset, hverken på vegger eller i allbum. Men jeg skal nok ta bilder av ungene slik at jeg har å gi til min familie, uten han med. Egoistisk eller ikke. Ja, så egentlig har du bestemt deg allerede. Men allikevel så må jeg si at jeg ikke forstår tankegangen. Og jeg forstår i hvert fall ikke hvordan mannen din synes dette er greit. Gutten tilhører jo familien...
Gjest =tentacle= Skrevet 10. september 2007 #18 Skrevet 10. september 2007 Det er helt opp til dere hvilket forhold dere ønsker til denne gutten. Men det å gi uttrykk for at dere ønsker ham med på barnebilder er selvsagt èn måte å inkludere ham på. Synes det er rart at ikke faren tar en sterkere stilling i denne saken .. hadde det vært min sønn så hadde jeg krevd at han skulle vært med på bildene .. Man måler ikke kjærligheten til barna etter hvor mye man er sammen med dem. Måler man fars kjærlighet etter hvor mange bilder av gutten fars kone gir bort til sine foreldre og søsken, som ser gutten enda mindre enn far og fars kone gjør? Eller enda mer søkt, måles fars kjærlighet etter om han tillater at mor får tatt bilder av de barna som bor i huset uten at barnet som kun er på besøk to ganger i året er med på bildene?
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. september 2007 #19 Skrevet 10. september 2007 Ja nå har jo du bestemt deg allerede, men du spurte jo om hva vi andre synes, og jeg synes at alle barna skal være med på bildet! Selv om dere har han lite så er jo ikke det hans skyld og han må jo ikke ekskluderes fra bildet bare for at han er lite hos dere? Har du spurt om hva mannen din foretrekker? Alle tre eller bare deres to?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. september 2007 #20 Skrevet 10. september 2007 Syns ikke du det er forskjell på å planlegge bilder uten det ene barnet, og å ta bildet når det ene barnet ikke er tilstedet på en ferietur? Selvfølgelig kan hun ta bildet av bare sine egne, men det jeg reagerte mest på var at hun syntes det ville vært rart å ha storebroren til barna sine med på bildet. Jo det er jeg enig i. Høres veldig rart ut å ikke ønske at broren skal være med på bildet. Jeg ble bare litt opptat av å fortelle om vår egen situasjon, at jeg kanskje ikke leste innlegget så nøye... Men jeg kan ikke tenke meg at en storebror på 15 som er sjelden hos denne familien, reagerer på at han ikke er med på fotografbildet av småsøsknene, slik som det ble ymtet frampå om her. Dersom det er praktisk mulig, ville jeg likevel spurt han om han har lyst ja. Mye kjekkere med et bilde av hele søskenflokken vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå