Gå til innhold

Reise bort i julen?

Wonders

Anbefalte innlegg

Hvert år er det ett evig mas om hvem som skal hvor. Jeg har de siste åra ønsket å pakke å reise fra hele sulamitten.

I år blir det garantert utenlansk jul på meg og samboer.

Nåen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gjort det nei..men hadde ikke vært meg imot og tatt mann og unger med og reist til varmere breddegrader...bare så synd vi ikke får ta ut ferie i desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og vi hadde en fantasisk ferie. Det var ferie, ikke jul. Kan godt se for meg at jeg vil gjore det om igjen ogsaa. Ikke hver jul, men innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gjort det, og kommer garantert til å gjøre det igjen. Jeg trodde helt ærlig at det kom til å blir rart og kanskje litt trist på julaften (særlig når vi snakket med alle de hjemme) men det ble det nok ikke. Savnet hverken julepynt, juletre (der var nok av det selv om vi feiret jul i på et mer eksotisk sted) og slett ikke pinnekjøttet :fnise:

Gleder meg til vanlig, norsk jul nå, men skal som sagt feire flere juler borte. Dette gav nemlig mersmak både hos store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg va 11år reiste familien min til syden 27.desember og det var helt fantastisk. Men kunne ikke falt meg inn og ikke vært hjemme på julaften.

Men kanskje en gang i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Både i 05 og i 06 var vi borte fra slutten av November til rett før julaften, elsket alt ved det. Vi var i Thailand, og det var mere jul der overalt enn i lille Oslo.

Det var kor som sang inn julen på kjøpesenter osv, helt vidunderlig. Ikke det samme som å synge julen inn i en kirke, som jeg liker å gjøre med min mor, men dog, anderledes og spennende.

Jeg er fortrolig med å ikke knytte meg til jul som i gamledager, istedet vil jeg lage egene minner.

Tror julen hjemme i Norge da blir ennå finere ,og opplevelsene og sansene sterkere om man ikke har det samme hele tiden. Hjemme er alt tryggt og godt, borte er alt nytt, og man tar med seg det este hele veien...Ingen får gaver, og jeg gir klar beskjed allerede nå, at jeg ikke skal ha gaver. Da kan ingen føle seg snytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...