Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Xylometazolin er virkestoffet i begge sprayene (rhinox har et annet ser det ut som), og i det nye pakningsvedlegget til otrivin står det det samme som i pakningsvedlegget til zymelin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var potte tett gjennom nesten hele svangerskapet.. Brukte otrivin så og si hver dag, hvertfall hver natt. Får panikk av tett nese!

Jeg har en helt frisk og rask sønn på snart 1år, så nesespray forbruket mitt,skadet hvertfall ikke han!! :)

Forresten, d var så rart. første natt etter fødselen var plutselig tettheten borte og jeg slapp å bruke nesespray ..

Skrevet
Forresten, d var så rart. første natt etter fødselen var plutselig tettheten borte og jeg slapp å bruke nesespray ..

Nesetetthet er gjerne noe som følger med graviditeten. Slimhinnene svulmer opp på grunn av økt blodtilførsel, og nesen består jo av slimhinner innvendig. Har også vært tett i nesa i 7 måneder nå, men har kun brukt nesespray når jeg har vært forkjølt.

Skrevet

Jeg har vært forkjølet nå et par uker og har tatt ca 3 ganger om dagen....otrivin...

Skrevet
Fikk beskjed av legen at man som gravid IKKE skal bruke nesespray. Visste dere det? Føler meg urteit som ikke vet sånt, og har brukt det et par ganger. Håper det ikke har skadet noe...

Dette er meget omdiskutert. Legemiddelhådboka konkludere med at det ikke finnes noe som skulle indikere at det er skadelig for fosteret, MIMS sier det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...